Περίληψη |
Ο ακρογωνιαίος λίθος για την έναρξη της πρόσφατης οικονομικής κρίσης ήταν η αύξηση των μη εξυπηρετούμενων στεγαστικών δανείων των τραπεζών στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η κρίση αυτή επεκτάθηκε ραγδαία σε όλο τον κόσμο κα είχε σημαντικό αντίκτυπο στην παγκόσμια οικονομία. Η κρίση αυτή αποτελεί συγχρόνως πρόκληση αλλά και ευκαιρία σε μια οικονομία προσανατολισμένη σε υπηρεσίες. Στην παρούσα έρευνα, προσπαθούμε να εφαρμόσουμε την θεωρία των Δικτύων Αξίας, προκειμένου να μοντελοποιήσουμε στο σύστημα της υπηρεσίας των στεγαστικών δανείων στον τραπεζικό κλάδο. Αυτό το Δίκτυο Αξίας κυρίως στοχεύει να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα και να αυξήσει την αξία των υπηρεσιών που παρέχονται μέσα από το σχεδιασμό, τη μοντελοποίηση και την υλοποίηση των επιχειρηματικών διαδικασιών.
Προτείνουμε επιχειρηματικά μοντέλα με σκοπό να βοηθήσουμε τους επικεφαλής ως προς τη σύλληψη, την κατανόηση, το σχεδιασμό, την ανάλυση και την αλλαγή της επιχειρησιακής λογικής της εταιρείας τους. Συγκεκριμένα, χρησιμοποιούμε το εργαλείο προσομοίωσης Vensim PLE και αναλύουμε το Βασικό μοντέλο, το μοντέλο των μη Εξυπηρετούμενων δανείων, το μοντελο της πολιτικής Διάκρισης Τιμών και το μοντέλο Αξιολόγησης της Απόδοσης Υποκαταστήματος. Εξετάζουμε την κύρια δομή και ορισμένες συνήθεις και χρήσιμες περιπτώσεις του συστήματος υπηρεσίας στεγαστικών δανείων. Έχοντας ως πλεονέκτημα τα αποτελέσματα της προσομοίωσης, μια τράπεζα μπορεί να καταλήξει σε αποφάσεις καθοριστικού χαρακτήρα, όπως αποφάσεις για να βελτιώσει την ικανοποίηση των πελατών, να παρέχει επιλογές και μοντέλα ανάλυσης προσαρμοσμένα στις δικές της ανάγκες και τέλος να αναγνωρίσει εντοπίσει τους παράγοντες εκείνους που οδηγούν στις καλύτερες στρατηγικές για την μεγιστοποίηση των κερδών και μείωση του κόστους.
|