Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Οι αντιλήψεις γονέων και εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής σε θέματα συνεργασίας οικογένειας - νηπιαγωγείου  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000377708
Τίτλος Οι αντιλήψεις γονέων και εκπαιδευτικών προσχολικής αγωγής σε θέματα συνεργασίας οικογένειας - νηπιαγωγείου
Συγγραφέας Σταυριανάκη, Μαρία
Σύμβουλος διατριβής Β. Οικονομίδης
Μέλος κριτικής επιτροπής Γ. Μανωλίτσης
Μέλος κριτικής επιτροπής Μ. Λιναρδάκης
Περίληψη Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνηθούν οι αντιλήψεις των γονέων και των νηπιαγωγών σχετικά με τη φύση της μεταξύ τους συνεργασία. Στη μελέτη συμμετείχαν 204 υποκείμενα, εκ των οποίων οι 111 ήταν γονείς και οι 93 νηπιαγωγοί. Το δείγμα της έρευνας επιλέχτηκε τυχαία από αστικές, ημιαστικές και αγροτικές περιοχές των νομών Ρεθύμνου, Χανίων και Ηρακλείου. Για τη συλλογή των δεδομένων διανεμήθηκαν ερωτηματολόγια και στις δυο ομάδες με ερωτήσεις τύπου Likert που αφορούσαν θέματα σχετικά με το βαθμός ευθύνης που φέρουν γονείς και νηπιαγωγοί για την αγωγή των παιδιών, τη συχνότητα των τρόπων επικοινωνίας που επιλέγουν, τα θέματα πάνω στα οποία συνεργάζονται, τα προαπαιτούμενα προσόντα και χαρακτηριστικά της προσωπικότητας που πρέπει να έχουν προκειμένου να επιτευχθεί η συνεργασία, το βαθμό επιδίωξης της συνεργασίας από τον κάθε φορέα καθώς και τους εξωτερικούς παραμέτρους που επηρεάζουν τη συνεργασία. Τα αποτελέσματα της έρευνα έδειξαν πως οι γονείς θεωρούν ως κύριο μέλημα τους την κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών σε αντίθεση με τους νηπιαγωγούς που θεωρούν ότι πρωταρχική ευθύνη τους είναι η γνωστική ανάπτυξη. Φάνηκε επίσης διάσταση απόψεων ως προς τη συχνότητα των τρόπων επικοινωνίας και τη συχνότητα συνεργασίας σε διάφορα θέματα, με τους νηπιαγωγούς να δηλώνουν πως επιδιώκουν πιο συχνά την συνεργασία και πως εμπλέκουν τους γονείς σε ποικίλα θέματα για συνεργασία, ενώ οι γονείς δήλωσαν το αντίθετο. Από την έρευνα βρέθηκε ακόμα πως και για τους γονείς αλλά και για τους νηπιαγωγούς τα απαραίτητα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας που θα πρέπει να έχουν για να υπάρξει μια καλή συνεργασία είναι η διάθεση επικοινωνίας, η εμπιστοσύνη και ο αλληλοσεβασμός. Επιπλέον, παρατηρήθηκε πως οι νηπιαγωγοί είναι εκείνοι που επιδιώκουν τη συνεργασία σε μεγαλύτερο βαθμό απ’ ότι οι γονείς και τέλος πως και για τους δυο φορείς, οι επιδόσεις του παιδιού και η μόρφωση του γονέα αποτελούν παραμέτρους που επηρεάζουν τη μεταξύ τους συνεργασία. Επιμέρους στόχος της παρούσας μελέτης μεταξύ άλλων είναι να αναδείξει τις πολλαπλές διαστάσεις και εκφάνσεις της συνεργασίας των δυο φορέων. Οι αρχές και οι παιδαγωγικές προτάσεις που προκύπτουν από τα δεδομένα της έρευνας, μπορούν να θεωρηθούν ως μια προσφορά ενδυνάμωσης αποτελεσματικών πρακτικών με απώτερο σκοπό, τη θετική ανάπτυξη του παιδιού και την προαγωγή της παρεχόμενης εκπαίδευσης.
Φυσική περιγραφή 172 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Ημερομηνία έκδοσης 2012
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 243

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 137