Περίληψη |
Στόχος: Να διαπιστωθεί εάν οι Ελάχιστες Φυσικές Ανωμαλίες σχετίζονται με τα μαθησιακά προβλήματα. Σκοπός: Να διαπιστωθεί εάν τα αρχεία καταγραφής Ελάχιστων Φυσικών Ανωμαλιών μπορούν να αποτελέσουν μια έγκυρη βάση για περαιτέρω επιδημιολογική μελέτη και να αξιολογηθούν οι Ελάχιστες Φυσικές Ανωμαλίες σε μια πιλοτική μελέτη σε σχέση με τα έτη εκπαίδευσης ως μέσο δείκτη μαθησιακών προβλημάτων. Μεθοδολογία: 272 αρχεία παιδιών τα οποία είχαν εξετασθεί για πρώτη φορά στο Ιατρείο Δυσλεξίας του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Ηρακλείου την χρονική περίοδο 1992-1995 μελετήθηκαν και αξιολογήθηκαν. Κριτήρια εισόδου στην έρευνα πληρούσαν 60 παιδιά. Από τηλεφωνική επικοινωνία (2004) διερευνήθηκε ποια σχολική βαθμίδα είχαν ολοκληρώσει και πόσα χρόνια είχαν φοιτήσει συνολικά στο σχολείο καθώς και το σημερινό τους επάγγελμα. Παράλληλα συλλέχθηκαν πληροφορίες για πιθανούς συγχυτικούς παράγοντες όπως ηλικία, κοινωνική τάξη και περιοχή διαμονής. Αποτελέσματα: Ένα μεγαλύτερο ποσοστό μαθητών με μεγαλύτερο αριθμό Ελάχιστων Φυσικών Ανωμαλιών είχαν επανέλαβαν μια σχολική τάξη (65%) συγκρινόμενοι με μαθητές που παρουσίασαν λιγότερες από 4 Ελάχιστες Φυσικές Ανωμαλίες (35%), αλλά τα αποτελέσματα δεν είναι στατιστικά σημαντικά (Fishers exact test=0.26). Οι πολυπαραγοντικές αναλύσεις ως προς πιθανούς συγχυτικούς παράγοντες όπως: ηλικία, κοινωνική τάξη και περιοχή διαμονής επιβεβαίωσαν αυτήν την τάση. Οι συχνότερες Ελάχιστες Φυσικές Ανωμαλίες στην ομάδα των μαθητών που υπολείπονται έτη εκπαίδευσης είναι οι κορυφές της κεφαλής (70%), ο επίκανθος (70%), και η ανώριμη παλάμη (70%). Ενώ για την ομάδα των παιδιών που δεν υπολείπονται μαθησιακά έτη οι συχνότερες ανωμαλίες είναι οι κορυφές της κεφαλής (71%), η ανώριμη παλάμη (39%) και η άκανθα στα ώτα(35.7%).Συμπεράσματα: Οι Ελάχιστες Φυσικές Ανωμαλίες σε αυτήν την πιλοτική έρευνα φαίνεται να σχετίζονται με τις μαθησιακές δυσκολίες. Ο ρόλος των Ελάχιστων Φυσικών Ανωμαλιών στους δυσλεκτικούς μαθητές πρέπει να μελετηθεί περισσότερο και είναι πιθανόν να μπορούν να διακρίνουν τους δυσλεκτικούς μαθητές από τον γενικό μαθητικό πληθυσμό.
|