Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Ο σχολικός κήπος ως εκπαιδευτικό εργαλείο : οι απόψεις των δασκάλων του νομού Χανίων  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000398982
http://elocus.lib.uoc.gr/dlib/2/5/f/metadata-dlib-1454322107-98862-668.tkl
Τίτλος Ο σχολικός κήπος ως εκπαιδευτικό εργαλείο : οι απόψεις των δασκάλων του νομού Χανίων
Άλλος τίτλος Views of primary school teachers in Chania on school gardens
Συγγραφέας Καρολεμέα, Μεταξία
Σύμβουλος διατριβής Μαριάννα Καλαϊτζιδάκη
Περίληψη Σκοπός της παρούσας εργασίας, εμπειρικής έρευνας με ερωτηματολόγιο, ήταν να διερευνηθούν α) οι απόψεις των δασκάλων των Δημοτικών σχολείων του νομού Χανίων για το σχολικό κήπο, β) τη χρήση του στην διδασκαλία των μαθημάτων του Δημοτικού σχολείου και γ) να εντοπιστούν οι παράγοντες που θα ωθούσαν ή δ) θα απέτρεπαν τους εκπαιδευτικούς από τη δημιουργία σχολικού κήπου. Το δείγμα της έρευνας επιλέχθηκε μετά από στρωματοποιημένη δειγματοληψία. Το ερωτηματολόγιο απάντησαν 232 εκπαιδευτικοί (173 γυναίκες, 59 άνδρες). Οι απαντήσεις των δασκάλων συσχετίστηκαν με το φύλο, τα χρόνια προϋπηρεσίας, την καταγωγή και την υλοποίηση προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Αναφέρονται ενδεικτικά αποτελέσματα: Οι δάσκαλοι που δουλεύουν σε ημιαστικά σχολεία δήλωσαν περισσότερο ευχαριστημένοι από το πράσινο που υπάρχει στην αυλή του σχολείου τους από αυτούς με αστική ή αγροτική καταγωγή. Οι δάσκαλοι με τη μικρότερη προϋπηρεσία (1-10 έτη) θεωρούν τον παράγοντα «Γνωστική και κάθε είδους υποστήριξη και βοήθεια από άτομα του σχολικού και κοινωνικού περιβάλλοντος» πιο σημαντικό για τη δημιουργία ενός σχολικού κήπου. Για τις γυναίκες δασκάλες, οι παράγοντες «ύπαρξη του απαραίτητου εξοπλισμού και διαθεσιμότητα χώρου στο σχολείο» και «απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων κηπουρικής» θεωρήθηκαν πιο σημαντικοί. Οι δάσκαλοι με πολλά χρόνια (11-20 και >21 ) προϋπηρεσίας θεώρησαν την έλλειψη χρόνου και την έλειψη χώρου ανασταλτικότερους παράγοντες. Για τους δασκάλους με 1-10 χρόνια η έλλειψη διάθεσης δεν αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα. Οι γυναίκες δασκάλες απάντησαν πιο θετικά για την έλλειψη χρόνου, την έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής και την έλλειψη οικονομικού κινήτρου ως ανασταλτικότεροι παράγοντες για τη δημιουργία ενός κήπου. Για τους άνδρες, ανασταλτικότεροι παράγοντες ήταν η έλλειψη διάθεσης και τα θέματα ασφάλειας και διαχείρισης της συμπεριφοράς των μαθητών. Οι δάσκαλοι με αστική καταγωγή επέλεξαν την έλλειψη οικονομικού κινήτρου ως τον σπουδαιότερο ανασταλτικό παράγοντα. Η υλοποίηση προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης δεν επήρεασε τις απαντήσεις των εκπαιδευτικών για τους θετικούς και τους αρνητικούς παράγοντες που θα τους 7 ωθούσαν στη δημιουργία σχολικού κήπου. Τέλος οι δάσκαλοι με μικρή προϋπηρεσία αξιολόγησαν πιο θετικά την συμβολή ενός σχολικού κήπου στην ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών.
Φυσική περιγραφή 206 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Environmental education
Quantitative research
School gardens
Teacher views, priamary education
Απόψεις εκπαιδευτικών, πρωτοβάθμια εκπαίδευση
Περιβαλλοντική εκπαίδευση
Ποσοτική έρευνα
Σχολικοί κήποι
Ημερομηνία έκδοσης 2015
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 68

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 59