Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Ορθολογική συνταγογράφηση και μη συνταγογραφούμενα φάρμακα στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας : σχεδιασμός μιας μελέτης σκοπιμότητας μιας εκπαιδευτικής παρέμβασης σε γιατρούς στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000382412
Τίτλος Ορθολογική συνταγογράφηση και μη συνταγογραφούμενα φάρμακα στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας : σχεδιασμός μιας μελέτης σκοπιμότητας μιας εκπαιδευτικής παρέμβασης σε γιατρούς στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας
Άλλος τίτλος Rational prescribing and over the counter medicines (OTCs)in primary care:
Συγγραφέας Μπαγιαρτάκη, Γεωργία
Σύμβουλος διατριβής Λιονής, Χρήστος
Περίληψη Εισαγωγή: Η κατάχρηση συνταγογραφούμενων και μη φαρμάκων στη γενική ιατρική αποτελεί ένα σύνηθες φαινόμενο, ιδιαίτερα στις χώρες της Νότιας Ευρώπης. Υπάρχουν ενδείξεις ότι η μη ορθολογική συνταγογράφηση στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας έχει σοβαρές συνέπειες στη δημόσια υγεία λόγω των ανεπιθύμητων ενεργειών των φαρμάκων και της αύξησης της μικροβιακής αντίστασης, αλλά και στην οικονομία. Ωστόσο το θέμα φαίνεται πως δεν έχει λάβει την απαραίτητη προσοχή. Σκοπός: O σχεδιασμός μια μελέτης σκοπιμότητας μιας εκπαιδευτικής παρέμβασης σε γιατρούς στην Π.Φ.Υ με στόχο την αλλαγή των στάσεών τους απέναντι στην μη ορθολογική συνταγογράφηση και στην κατάχρηση ΜΗΣΥΦΑ που θα πραγματοποιηθεί σε πέντε χώρες. Μεθοδολογία: 28 γιατροί από κάθε χώρα επιλέχθηκαν συμμετείχαν και κατανεμήθηκαν σε δύο ομάδες (ομάδα παρέμβασης και ομάδα ελέγχου). Η θεωρία της Σχεδιασμένης Συμπεριφοράς (ΘΣΣ), αποτελέσματα προηγούμενων πακέτων εργασίας και μιας συστηματικής ανασκόπησης αποτέλεσαν τις πηγές του σχεδιασμού της εκπαιδευτικής παρέμβασης. Η μελέτη εστίαζε στα σημεία: αποδοχή, πρακτικότητα, εφαρμογή και περιορισμένος έλεγχος αποτελεσματικότητας. Αποτελέσματα: Μια πολύπλευρη εκπαιδευτική παρέμβαση σχεδιάστηκε που περιελάμβανε ένα εντατικό μονοήμερο εκπαιδευτικό σεμινάριο, ανάρτηση αφίσας, μηνύματα-υπενθυμίσεις και επισκέψεις εκπαιδευμένων επαγγελματιών στους χώρους εργασίας της ομάδας παρέμβασης για περίοδο τεσσάρων εβδομάδων. Η αξιολόγηση πριν και μετά την παρέμβαση σε κάθε ομάδα, θα διερευνούσε το επίπεδο στο οποίο οι γιατροί μετέβαλαν τις προθέσεις και στάσεις τους απέναντι σε θέματα συνταγογράφησης και ΜΗΣΥΦΑ. Τα εργαλεία συλλογής δεδομένων περιελάμβαναν: Ερωτηματολόγιο ΘΣΣ, Ερωτηματολόγιο για ΜΗΣΥΦΑ, Φόρμα Φαρμακευτικής αγωγής ασθενών, ερωτηματολόγιο Μονοήμερου εκπαιδευτικού σεμιναρίου. Η ανάλυση των δεδομένων θα παρείχε πληροφορίες σχετικά με τα σημεία εστίασης της μελέτης. Δημόσια Υγεία & Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας Τμήμα Ιατρικής – Πανεπιστήμιο Κρήτης 2 Συμπεράσματα: Ο σχεδιασμός και η εφαρμογή της μελέτης σκοπιμότητας θα παρέχει σημαντικές πληροφορίες που απαιτούνται για τον σχεδιασμό μιας μελέτης μεγαλύτερης κλίμακας εκτίμησης της αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών παρεμβάσεων. Επιπλέον, η παρούσα μελέτη θα βοηθήσει τους σχεδιαστές πολιτικών υγείας σχετικά με θέματα αλλαγής συνταγογραφικής συμπεριφοράς των γιατρών ιδιαίτερα σε χώρες της νότιας Ευρώπης, όπως η Ελλάδα.
Φυσική περιγραφή 57 σ : πιν. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Feasibility study
OTC medicines
Primary care
Rational prescribing
Rational use of medicines
Μελέτη σκοπιμότητας
Μη συνταγογραφούμενα φάρμακα
Ορθή χρήση φαρμάκων
Ορθολογική συνταγογράφηση
Πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας
Ημερομηνία έκδοσης 2013-04-16
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Ιατρική Σχολή--Τμήμα Ιατρικής--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 185

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 20