Περίληψη |
Η μετάβαση της σημερινής παγκόσμιας οικονομίας σε μια οικονομία βασισμένη στη γνώση και την πληροφορία, σε συνδυασμό με τις πρόσφατες προόδους στον τομέα των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), είχε ως αποτέλεσμα την εκρηκτική ανάπτυξη της ηλεκτρονικής μάθησης. Με την πάροδο των ετών, ένας σημαντικός αριθμός συστημάτων ηλεκτρονικής μάθησης και εκπαιδευτικών πόρων αναπτύχθηκε, φέρνοντας, όπως συνηθίζεται σε αυτές τις περιπτώσεις, προβλήματα διαλειτουργικότητας. Πολλοί οργανισμοί (π.χ. IMS, IEEE, AICC) ξεκίνησαν τη σχεδίαση προτύπων και προδιαγραφών, που αφορούσαν ωστόσο μόνο σε μέρη του προβλήματος της διαλειτουργικότητας. H πρώτη προσπάθεια για την αντιμετώπιση του προβλήματος συνολικά ήταν το Sharable Content Object Reference Model (SCORM), από την ADL. To SCORM έγινε ευρέως αποδεκτό σημειώνοντας μεγάλη επιτυχία με την έκδοση 1.2. Η ακόλουθη έκδοση, ωστόσο, απέτυχε να γνωρίσει την ίδια επιτυχία. Το SCORM 2004, με την προσθήκη της δυνατότητας καθορισμού της αλληλουχίας παρουσίασης του εκπαιδευτικού υλικού αυξήθηκε σημαντικά σε μέγεθος και πολυπλοκότητα με αποτέλεσμα η διάδοση του να επηρεαστεί αρνητικά. Σε αυτήν τη διατριβή παρουσιάζουμε το σχεδιασμό και την υλοποίηση μιας αρχιτεκτονικής για την ενσωμάτωση της τελευταίας έκδοσης του SCORM (SCORM 2004 4η έκδοση) σε ένα προϋπάρχον σύστημα διαχείρισης μάθησης. Η προτεινόμενη αρχιτεκτονική χειρίζεται την εισαγωγή οποιουδήποτε πακέτου περιεχομένου που συμμορφώνεται με το SCORM 2004, την επικοινωνία μεταξύ του περιεχομένου και της πλατφόρμας διαχείρισης μάθησης και την αλληλουχία παρουσίασης του εκπαιδευτικού υλικού, σύμφωνα με τους κανόνες που ορίζονται στο πακέτο περιεχομένου. Η υλοποίηση της παραπάνω αρχιτεκτονικής πιστοποιήθηκε επιτυχώς χρησιμοποιώντας την αντίστοιχη πλατφόρμα πιστοποίησης που προσφέρει η ADL.
|