Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Διερεύνηση εναλλακτικών αντιλήψεων μαθητών της ΣΤ' τάξης Δημοτικών Σχολείων γύρω από τις τροφικές αλυσίδες και της ικανότητας τους να κατανοούν σχετικά περιβαλλοντικά προβλήματα  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000259206
Τίτλος Διερεύνηση εναλλακτικών αντιλήψεων μαθητών της ΣΤ' τάξης Δημοτικών Σχολείων γύρω από τις τροφικές αλυσίδες και της ικανότητας τους να κατανοούν σχετικά περιβαλλοντικά προβλήματα
Συγγραφέας Μπαγιάτη, Ειρήνη
Σύμβουλος διατριβής Πλουμίδης, Δημήτριος
Περίληψη Η έρευνα αυτή µελετά τις εναλλακτικές αντιλήψεις 108 µαθητών Στ΄ τάξης δηµοτικών σχολείων της πόλης του Ηρακλείου γύρω από τις τροφικές αλυσίδες, καθώς και της ικανότητάς του να κατανοούν σχετικά περιβαλλοντικά προβλήµατα. Πραγµατοποιήθηκε το 2001. Ως ερευνητικό εργαλείο χρησιµοποιήθηκε το ερωτηµατολόγιο, το οποίο σχεδιάστηκε από την ερευνήτρια µε σκοπό να εκµαιευτούν οι αυθόρµητες σκέψεις των παιδιών και οι εξηγήσεις που δίνουν αυτά για τις έννοιες που µελετάµε, µε δικούς τους όρους και γλώσσα.
Από τα ευρήµατα της έρευνας, διαπιστώνεται ότι το σύνολο σχεδόν των µαθητών του δείγµατος γνωρίζει τους ορισµούς του παραγωγού, καταναλωτή, αποικοδοµητή και της τροφικής αλυσίδας, όπως παρουσιάζονται στο σχολικό βιβλίο. Από τη βαθύτερη, ωστόσο, διερεύνηση του τρόπου σκέψης των παιδιών προκύπτει ότι η πλειοψηφία των µαθητών του δείγµατος έχουν διαµορφώσει µια σειρά από εναλλακτικές αντιλήψεις για τις έννοιες υπό µελέτη, αλλά και για άλλες σχετικές έννοιες όπως τροφή, φωτοσύνθεση, αποικοδόµηση, ενέργεια και ύλη. Ακόµη, αν και ένα µεγάλο ποσοστό µαθητών φτιάχνει σωστά µια τροφική αλυσίδα, η πλειοψηφία του δείγµατος δεν έχει κατανοήσει τη ροή ενέργειας και τη µεταφορά ύλης που συµβολίζεται µε τις τροφικές αλυσίδες. Από τα αποτελέσµατα της έρευνας προκύπτει ότι οι µαθητές δυσκολεύονται να προβλέψουν αλληλεπιδράσεις µεταξύ πληθυσµών της ίδιας τροφικής αλυσίδας. Επίσης, δε χρησιµοποιούν σε µεγάλο ποσοστό τις γνώσεις τους γύρω από τις τροφικές αλυσίδες για να κατανοήσουν σχετικά περιβαλλοντικά προβλήµατα.
Τέλος, από τη στατιστική επεξεργασία των δεδοµένων προέκυψε ότι το φύλο των µαθητών και το µορφωτικό επίπεδο των γονέων τους επηρεάζει τις αντιλήψεις τους για τις υπό µελέτη έννοιες.
Φυσική περιγραφή 158 + 6 σ. : εικ., 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Ημερομηνία έκδοσης 2002
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 231

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 22