Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Μέτρηση της ικανοποίησης των προσδοκιών των νοσηλευτών απο την εργασία τους σε ένα δημόσιο γενικό νοσοκομείο  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000392433
Τίτλος Μέτρηση της ικανοποίησης των προσδοκιών των νοσηλευτών απο την εργασία τους σε ένα δημόσιο γενικό νοσοκομείο
Άλλος τίτλος Nurses expectations on their work environment in a public general hospital mesuring at what level those expectations have been met
Συγγραφέας Λαμπράκη, Μαρία
Σύμβουλος διατριβής Φιλαλήθης, Α.
Βλασιάδης, Κων/νος
Περίληψη Εισαγωγή: Τα επαγγέλματα υγείας, έχουν ιδιαίτερο χαρακτήρα και η εργασιακή ικανοποίηση έχει συσχετιστεί με την σωματική και ψυχική υγεία των νοσηλευτών, αλλά και με την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Αποτελεί ζήτημα εντατικής έρευνας τα τελευταία χρόνια σε ολόκληρο τον κόσμο. Σε καταστάσεις παρατεταμένης πίεσης, οφείλεται η εμφάνιση των «επαγγελματικών ασθενειών», του εργασιακού άγχους, της χρόνιας κόπωσης και της επαγγελματικής εξουθένωσης. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι 1) Η διερεύνηση του βαθμού της ικανοποίησης των προσδοκιών των νοσηλευτών από την εργασία τους. Public Health & Health Care Management Faculty of Medicine – University of Crete 14 2) Να ελεγχθεί αν επηρεάζεται η ικανοποίηση των προσδοκιών των νοσηλευτών την άσκηση των καθηκόντων τους. Μεθοδολογία: Τον πληθυσμό της μελέτης αποτέλεσε το νοσηλευτικό προσωπικό όλων των βαθμίδων που εργάζονταν σε γενικό νοσοκομείο. Χρησιμοποιήθηκε σταθμισμένο ερωτηματολόγιο με δύο ενότητες κλειστών ερωτήσεων. Η πρώτη ενότητα περιλάμβανε 11 ερωτήσεις, οι οποίες αφορούσαν στα δημογραφικά και εργασιακά χαρακτηριστικά του υπό έρευνα πληθυσμού. Η δεύτερη ενότητα περιλάμβανε 9 ομάδες ερωτήσεων για την επαγγελματική ικανοποίηση. Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου ήταν ανώνυμη και ζητήθηκε η άδεια των κατασκευαστών για την χρήση του. Για τη στατιστική επεξεργασία των στοιχείων πραγματοποιήθηκαν παραμετρικοί και μη παραμετρικοί έλεγχοι. Το επίπεδο στατιστικής σημαντικότητας a=5%, ενώ η ανάλυση πραγματοποιήθηκε με τη χρήση του στατιστικού προγράμματος SPSS 21.0. Αποτελέσματα: H επαγγελματική ικανοποίηση των ερωτηθέντων ήταν εστιασμένη σε παράγοντες όπως η σχέση με τους ασθενείς, και το ιδιαίτερο αντικείμενο εργασίας, ενώ παράγοντες δυσαρέσκειας ήταν οι χαμηλές αποδοχές, οι δύσκολες συνθήκες εργασίας και η έλλειψη προοπτικών εξέλιξης. Οι σημαντικότεροι παράγοντες βελτίωση της λειτουργίας του νοσοκομείου θεωρούνται η αύξηση του νοσηλευτικού προσωπικού και των οικονομικών αποδοχών, η καλύτερη οργάνωση της ΠΦΥ και η συνεχιζόμενη εκπαίδευση. Τέλος η άποψη τόσο για το νοσοκομείο που διεξήχθη η μελέτη όσο και η άποψη για τα Ελληνικά νοσοκομεία γενικότερα θεωρείται μέτρια. Public Health & Health Care Management Faculty of Medicine – University of Crete 15 Συμπεράσματα: Το ερωτηματολόγιο που χρησιμοποιήθηκε στην μελέτη μας φαίνεται ικανό να αποτυπώσει τόσο την ικανοποίηση του νοσηλευτικού προσωπικού στα διάφορα πεδία τα όποια περιλαμβάνει, όσο και την ικανοποίηση των προσδοκιών τους από την εργασία τους στο νοσοκομείο που έλαβε χώρα η μελέτη. Η συνέχιση της διερεύνησης της επαγγελματικής ικανοποίησης κρίνεται απαραίτητη. Η εκπαίδευση τόσο του νοσηλευτικού προσωπικού όσο και των άλλων επαγγελματιών υγείας, στη χρήση τέτοιων ερωτηματολογίων κρίνεται επίσης αναγκαία. Οι διοικήσεις των νοσοκομείων οφείλουν να αξιοποιήσουν τα αποτελέσματα τόσο αυτής της μελέτης όσο και παρόμοιων μελετών, για την παρακίνηση του προσωπικού, και την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών υγείας που θα αναβαθμίσουν τον οργανισμό.
Φυσική περιγραφή 105 σ : πιν. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Job satisfaction
Satisfaction of health care professionals
Επαγγελματικές προσδοκίες
Εργασιακή ικανοποίηση
Ικανοποίηση επαγγελματιών υγείας
Ημερομηνία έκδοσης 2015-03-31
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Υγείας--Τμήμα Ιατρικής--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 86

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 26