Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Το γνωστικό ορθογραφικό σύστημα και η ορθογραφική δεξιότητα μαθητών Δ', Ε' και ΣΤ' τάξης δημοτικού σχολείου  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000276546
Τίτλος Το γνωστικό ορθογραφικό σύστημα και η ορθογραφική δεξιότητα μαθητών Δ', Ε' και ΣΤ' τάξης δημοτικού σχολείου
Συγγραφέας Καρατζάς, Ανδρέας
Σύμβουλος διατριβής Βάμβουκας, Μιχάλης Ι
Περίληψη Στην έρευνα αυτή, που πραγματοποιήθηκε την άνοιξη του 2002 σε 714 μαθητές Δ', Ε' και Στ' τάξης δημοτικού σχολείου, διερευνήθηκε η ορθογραφική δεξιότητα των μαθητών αυτών ως αποτέλεσμα αλληλεπιδράσεων γνωστικών παραγόντων ενός υποκείμενου γνωστικού ορθογραφικού συστήματος. Συγκεκριμένα, διερευνήθηκαν οι σχέσεις μεταξύ της ορθογραφικής δεξιότητας και της γλωσσολογικής συνείδησης (φωνολογικής και μορφολογικής), των γλωσσικών λειτουργιών (φωνηματικογραφηματικής και μορφηματικογραφηματικής αντιστοίχησης) και της μεταγλωσσικής δεξιότητας εφαρμογής γραμματικών κανόνων με στόχο την κατανόηση του γνωστικού ορθογραφικού συστήματος που έχουν αναπτύξει οι μαθητές, οι οποίοι φοιτούν στις τρεις τελευταίες τάξεις του ελληνικού δημοτικού σχολείου.
Τα αποτελέσματα της έρευνας επιβεβαίωσαν την αναπτυξιακή πορεία της ορθογραφικής δεξιότητας των μαθητών Δ', Ε' και Στ' τάξης του ελληνικού δημοτικού σχολείου καθώς και την ύπαρξη του ορθογραφικού προβλήματος σε ένα μεγάλο ποσοστό των μαθητών αυτών. Επίσης, επεσήμαναν την ύπαρξη ισχυρών αλληλεπιδράσεων μεταξύ των παραπάνω παραγόντων και συναφειών αυτών με την ορθογραφική δεξιότητα επιβεβαιώνοντας, την ύπαρξη και πολυπλοκότητα του γνωστικού ορθογραφικού συστήματος, το οποίο φαίνεται να διαφοροποιείται λειτουργικά, ανάλογα με το βαθμό ανάπτυξης της γλωσσολογικής συνείδησης, των γλωσσικών λειτουργιών, της μεταγλωσσικής δεξιότητας εφαρμογής γραμματικών κανόνων, του φύλου και της τάξης φοίτησης.
Τα ευρήματα της έρευνας μπορούν να χρησιμεύσουν στο σχεδιασμό ειδικότερων ερευνητικών προσεγγίσεων του γνωστικού ορθογραφικού συστήματος, στην ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών ως προς την πολυπλοκότητα και αυτοοργάνωση του γνωστικού ορθογραφικού συστήματος κάθε συγκεκριμένου μαθητή, στη διαγνωστική αξιολόγηση της ορθογραφικής δεξιότητας κάθε συγκεκριμένου μαθητή μέσω μιας ποιοτικής ανάλυσης των ορθογραφικών του λαθών και στην υπογράμμιση του ρόλου της πολλαπλής διδακτικής προσέγγισης της μητρικής γλώσσας για την ανάπτυξη της ορθογραφικής δεξιότητας των μαθητών.
Φυσική περιγραφή 553 σ. ;30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Ημερομηνία έκδοσης 2004
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Διδακτορικές διατριβές
  Τύπος Εργασίας--Διδακτορικές διατριβές
Εμφανίσεις 79

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 43