Περίληψη |
Πρόσφατα, τα αποτελέσματα της έρευνας που έχει εκπονηθεί στους τομείς της υπολογιστικής όρασης και της γραφικής καθιστούν δυνατή την ψηφιακή ανακατασκευή και απεικόνιση στον υπολογιστή πολύπλοκων τρισδιάστατων σκηνών από τον πραγματικό κόσμο. Οι σκηνές αυτές μοντελοποιούνται από τρισδιάστατα μοντέλα, που περιγράφουν τη γεωμετρία του χώρου και συνδυάζονται με φωτομετρική πληροφορία για την πιστότερη αναπαράσταση του πραγματικού κόσμου. Η πλοήγηση ενός χρήστη σε ένα τόσο ευρύ εικονικό περιβάλλον, προϋποθέτει την εναλλαγή πολλών, τοπικά ανακατασκευασμένων γεωμετρικών μοντέλων, η αποθήκευση και η απεικόνιση των οποίων δημιουργoύν τεράστιες απαιτήσεις σε υπολογιστική ισχύ και μνήμη. Κατά συνέπεια, για να είναι εφικτή η πλοήγηση σε πραγματικό χρόνο, απαιτείται η εφαρμογή μιας μεθόδου απλοποίησης-αποδεκατισμού των τοπικών, λεπτομερών μοντέλων. Στην παρούσα εργασία, η απλοποίηση ενός τρισδιάστατου μοντέλου έχει αναχθεί σε πρόβλημα βέλτιστης προσαρμογής ενός δισδιάστατου πλέγματος στα δεδομένα μιας εικόνας, που περιγράφει τις στερεοσκοπικές αντιστοιχίσεις που έχουν εξαχθεί από ένα στερεοσκοπικό ζεύγος εικόνων. Ο συγκεκριμένος χάρτης αντιστοίχισης παρέχει μια εκτίμηση του βάθους των σημείων-κορυφών του μοντέλου. Ο χρησιμοποιούμενος αλγόριθμος προσαρμογής πλέγματος στα δεδομένα της εικόνας επιλέγει ένα μέρος των αρχικών δειγμάτων της και κατασκευάζει ένα δισδιάστατο πλέγμα από τις επιλεγμένες κορυφές μέσω τριγωνοποίησης Delaunay. Στη συνέχεια, παράγονται εκ νέου οι συντεταγμένες των επιλεγμένων σημείων στο τρισδιάστατο χώρο και χρησιμοποιείται η τριγωνοποίηση που παράγεται από την εφαρμογή του αλγορίθμου για το σχηματισμό των επιφανειών του μοντέλου. Παράλληλα, εξετάζονται οι δυνατότητες των δισδιάστατων πλεγμάτων ως εργαλεία αναπαράστασης μιας οποιασδήποτε εικόνας, καθώς και εκτίμησης και αντιστάθμισης κίνησης σε μια ακολουθία εικόνων. Συγκεκριμένα, συγκρίνονται διαφορετικές μέθοδοι προσέγγισης της συνάρτησης της εικόνας στο εσωτερικό ενός πλέγματος, καθώς και διαφορετικές μέθοδοι ανανέωσης των κομβικών θέσεων για την προσαρμογή του πλέγματος σε τοπικές παραμορφώσεις αντικειμένων που εμφανίζονται σε μια ακολουθία εικόνων. Τέλος, δοκιμάζεται η προσαρμογή ιεραρχικών πλεγμάτων διαφορετικής ανάλυσης για τον εντοπισμό διαφορετικών ειδών κίνησης ανά επίπεδο ιεραρχίας και για τη μείωση της πολυπλοκότητας της μεθόδου παρακολούθησης μέσω πλέγματος.
|