Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Design and implementation of a semantic application profile repository for primary and secondary education in Greece  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000388404
Τίτλος Design and implementation of a semantic application profile repository for primary and secondary education in Greece
Άλλος τίτλος Σχεδιασμός και υλοποίηση της υπηρεσίας ενός αποθετηρίου σημασιολογικού πλαισίου εφαρμογών για την πρωτοβάθμια και την δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα
Συγγραφέας Πουλακάκης, Ιωάννης Ν.
Σύμβουλος διατριβής Νικολάου, Χρήστος
Βασιλάκης, Κωνσταντίνος
Μέλος κριτικής επιτροπής Καλογιαννάκης, Μιχάλης
Μπίλας, Άγγελος
Περίληψη Στις μέρες μας έχει γίνει αναγκαίο να παρέχονται μηχανισμοί που αποθηκεύουν, διαχειρίζονται και ανακαλύπτουν πόρους με αποτελεσματικό τρόπο. Η προφανής προϋπόθεση είναι να δημιουργηθούν τα κατάλληλα σχήματα μεταδεδομένων για την πλήρη χρησιμοποίηση αυτού του περιεχομένου. Στην περίπτωση των εκπαιδευτικών πόρων, ένα σχήμα μεταδεδομένων που χρησιμοποιείται για να περιγράψει τα χαρακτηριστικά τους θα πρέπει να έχει επιπρόσθετα τη δυνατότητα κάλυψης των εκπαιδευτικών και παιδαγωγικών τους πτυχών. Επομένως, εκτός από διάφορα συμβατικά χαρακτηριστικά όπως ο συγγραφέας, ο τίτλος ή ο τύπος – στοιχεία που είναι συνήθη σε όλα τα σχήματα μεταδεδομένων – ένα εκπαιδευτικό σχήμα μεταδεδομένων θα πρέπει επίσης να περιλαμβάνει πληροφορίες σχετικά με τα ιδιαίτερα μαθησιακά γνωρίσματα των πόρων. Επιπλέον, οι αναδυόμενες εφαρμογές του Σημασιολογικού Ιστού εγείρουν απαιτήσεις για τη σημασιολογική δόμηση των περιγραφών των μεταδεδομένων. Ο οντολογικός εμπλουτισμός των σχημάτων μεταδεδομένων θα παρείχε προστιθέμενη αξία από τα υπάρχοντα αντικείμενα μάθησης, με την περαιτέρω διευκόλυνση της εννοιολογικής αναζήτησης και συγκομιδής. Πλήθος πρόσφατων ερευνών στη δομή των μεταδεδομένων περιλαμβάνουν οντολογικές προσεγγίσεις και προτείνουν νέα σχήματα για να υποστηρίξουν προχωρημένες εφαρμογές ηλεκτρονικής μάθησης. Αυτό που λείπει από την Ελλάδα όμως, είναι ένα σημασιολογικό πλαίσιο εφαρμογών για τη σωστή κατηγοριοποίηση του εκπαιδευτικού υλικού και ειδικότερα για μαθησιακά αντικείμενα που έχουν σχεδιαστεί να υπηρετούν το φάσμα των μαθημάτων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα υπάρχοντα πλαίσια εφαρμογών, όπως περιγράφονται στη βιβλιογραφία, δεν είναι αρκετά επαρκή να εκφράσουν όλες τις πτυχές της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, επομένως προκύπτει η αναγκαιότητα ενός νέου μοντέλου. Ο σκοπός αυτής της εργασίας είναι να αναληφθεί η πρωτοβουλία για ένα πλήρες βασισμένο στον ιστό σημασιολογικό αποθετήριο όλων των μαθημάτων στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση της Ελλάδας, μελετώντας άλλες παρόμοιες εκπαιδευτικές εφαρμογές στον ιστό, σχεδιάζοντας μία νέα οντολογία αλλά και υλοποιώντας την με τα υπάρχοντα πρότυπα και τεχνολογίες. Μια κατ’ αρχάς υλοποίηση για τα μαθήματα Πληροφορικής θα μας παρέχει τη φιλοσοφία και τα εργαλεία που χρειάζονται για τη μελλοντική προσαρμογή και την επεκτασιμότητα αυτού του μοντέλου και στα υπόλοιπα γνωστικά αντικείμενα. Έτσι, θα δοθεί η δυνατότητα να υιοθετηθεί αυτή η υποδομή για όλα τα μαθήματα της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Φυσική περιγραφή [6], 173 σ. : πίν., εικ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά, Αγγλικά
Ημερομηνία έκδοσης 2014-11-21
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών--Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 71

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Δεν έχετε δικαιώματα για να δείτε το έγγραφο.
Δεν θα είναι διαθέσιμο έως: 2017-11-21