Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Η ενσωμάτωση δραστηριοτήτων τέχνης στη διδασκαλία της Ιλιάδας : μια διδακτική παρέμβαση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με στόχο την ολιστικότητα και την πολυτροπικότητα στη διδασκαλία  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000468212
Τίτλος Η ενσωμάτωση δραστηριοτήτων τέχνης στη διδασκαλία της Ιλιάδας : μια διδακτική παρέμβαση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με στόχο την ολιστικότητα και την πολυτροπικότητα στη διδασκαλία
Άλλος τίτλος Arts integration in teaching Homer's Iliad
Συγγραφέας Λέκκα, Ζωή
Σύμβουλος διατριβής Σωτηροπούλου-Ζορμπαλά Μαρίνα
Μέλος κριτικής επιτροπής Τρούλη Καλλιόπη
Τρούλη Σοφία
Περίληψη Η παρούσα εργασία αποτελεί αφενός μια απόπειρα συνοπτικής παρουσίασης των παραδοχών της σύγχρονης διεθνούς βιβλιογραφίας αναφορικά με την ενσωμάτωση των Τεχνών στην Εκπαίδευση και αφετέρου μια ερευνητική προσπάθεια ανίχνευσης δεικτών ολιστικότητας και πολυτροπικότητας στην εκπαιδευτική διαδικασία, όταν ενσωματώνονται στη διδακτική πράξη της Ιλιάδας δραστηριότητες τέχνης. Για τον σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκε μια παρέμβαση κατά την οποία άλλες δραστηριότητες είχαν σχεδιαστεί ως «διδασκαλίες μέσω τέχνης» και άλλες ως «αισθητικές διδασκαλίες». Αυτές οι δραστηριότητες εξετάστηκαν υπό το πρίσμα της ολιστικότητας και της πολυτροπικότητας της διδακτικής διαδικασίας, χαρακτηριστικά που εκλείπουν συνήθως στην παραδοσιακή, συμβατική διδασκαλία. Η παρέμβαση εφαρμόστηκε σ’ ένα τμήμα 22 μαθητών της Β γυμνασίου σε πειραματικό σχολείο, όπου και διδάσκεται το ιλιαδικό έπος του Ομήρου. Τα δεδομένα συνελέγησαν μέσω συμμετοχικής παρατήρησης. Οι διδασκαλίες ηχογραφούνταν και κατόπιν συμπληρώνονταν ημερολόγια ειδικά διαμορφωμένα για την έρευνα καθώς και κλείδες παρατήρησης. Τα κριτήρια ανάλυσης ήταν αφενός ως προς την ολιστικότητα της διδασκαλίας, η εμπλοκή των μαθητών σε σωματικό, νοητικό, συναισθηματικό και κοινωνικό επίπεδο σε σχέση με το διδασκόμενα θέμα, και αφετέρου ως προς την πολυτροπικότητα της επικοινωνίας η λεκτική, κινητική, οπτική και ηχητική προσέγγιση του διδασκόμενου αντικειμένου. Τα ευρήματα έδωσαν ενδείξεις ότι η ενσωμάτωση των τεχνών στη διδασκαλία ενισχύει την ολιστική εμπλοκή και την πολυτροπική επικοινωνία με το διδασκόμενο θέμα.
Φυσική περιγραφή 151 σ. : εικ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Ενσωμάτωση τεχνών
Ολιστικότητα
Πολυτροπικότητα
Ημερομηνία έκδοσης 2024-09-20
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 147

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Δεν έχετε δικαιώματα για να δείτε το έγγραφο.
Δεν θα είναι διαθέσιμο έως: 2026-10-17