|
Κωδικός Πόρου |
000469692 |
Τίτλος |
Διερεύνηση των συνθηκών ανάδειξης των γυναικών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε θέσεις ηγεσίας : η περίπτωση του Νομού Ηρακλείου Κρήτης |
Άλλος τίτλος |
Investigation of the conditions for the promotion of female primary education teachers in leadership positions : the case of the County of Heraklion, Crete |
Συγγραφέας
|
Μανιά, Γεωργία
|
Σύμβουλος διατριβής
|
Χατζηστεφανίδου Σοφία
|
Μέλος κριτικής επιτροπής
|
Συνώδη Ευανθία
Ελευθεράκης Θεόδωρος
|
Περίληψη |
Είναι γεγονός ότι το θέμα της υποεκπροσώπησης των γυναικών σε θέσεις διοίκησης και ηγεσίας στην εκπαίδευση έχει απασχολήσει αρκετά τόσο τη διεθνή όσο και την εγχώρια βιβλιογραφία. Σύμφωνα με τους ερευνητές, το φαινόμενο αυτό συνδέεται άμεσα με τις έμφυλες ανισότητες αλλά και τις διακρίσεις που διέπουν την κοινωνία μας καθώς και με τη γενικότερη δυναμική των κοινωνικών πρακτικών που υποβοηθούν τη διαιώνιση της υποεκπροσώπησης.
Η παρούσα εργασία επιχειρεί να παρουσιάσει το ζήτημα των συνθήκων ανάδειξης των γυναικών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Νoμού Ηρακλείου Κρήτης σε θέσεις ηγεσίας στην εκπαίδευση. Πιο συγκεκριμένα, σκοπός της μελέτης αυτής είναι να διερευνηθούν οι λόγοι και οι συνθήκες που αποθαρρύνουν τις γυναίκες εκπαιδευτικούς να αναλάβουν διοικητικές θέσεις και θέσεις ηγεσίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση του νομού Ηρακλείου Κρήτης. Μελετάται, δηλαδή, η οπτική των γυναικών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης γύρω από το θέμα, καθώς σημαντική είναι και η ανάδειξη απόψεων και προτάσεων για περαιτέρω ενίσχυση των κίνητρων ανέλιξής τους στην εκπαιδευτική διοίκηση.
Στην εργασία διερευνήθηκαν επίσης οι βασικές προκλήσεις και τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην επιδίωξη και κατάληψη ηγετικών θέσεων. Εξετάστηκε επιπλέον ποιοι είναι οι παράγοντες που συμβάλλουν στην ενίσχυση της ηγετικής πορείας των γυναικών εκπαιδευτικών. Ένα ακόμη ερώτημα που τέθηκε ήταν το κατά πόσο επηρεάζουν οι πολιτικές ισότητας και ενσωμάτωσης των φύλων την ανάδειξη των γυναικών σε ηγετικές θέσεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Πραγματοποιήθηκαν συνεντεύξεις με διευθύντριες από διάφορα Δημοτικά σχολεία του Νομού Ηρακλείου Κρήτης, οι οποίες εξέφρασαν τη δική τους οπτική και εμπειρία σχετικά με τα εμπόδια που συνάντησαν στην επαγγελματικής τους πορεία, έχοντας πάντοτε γνώμονα τον παράγοντα φύλο. Η έρευνα διεξήχθη μέσω της ποιοτικής μεθόδου, με χρήση του ερευνητικού εργαλείου της ημι-δομημένης συνέντευξης. Τέλος, επιχειρήθηκε η διατύπωση προτάσεων για τη δημιουργία στοχευμένων μέτρων στήριξης και κινήτρων για μεγαλύτερη συμμετοχή γυναικών εκπαιδευτικών σε θέσεις ηγεσίας, ώστε να επέλθει μία ισορροπία στην εκπροσώπηση των φύλων σε υψηλά ιεραρχικά θέσεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
|
Φυσική περιγραφή |
131 σ. ; 30 εκ. |
Γλώσσα |
Ελληνικά |
Θέμα |
Administration |
|
Barriers |
|
Discrimination |
|
Education |
|
Gender |
|
Gender discrimination |
|
Leadership |
|
Primary education |
|
Sexism |
|
Social construction of gender |
|
Social gender |
|
Stereotypes |
|
Women's advancement |
|
Έμφυλες διακρίσεις |
|
Ανέλιξη γυναικών |
|
Διάκριση |
|
Διοίκηση |
|
Εκπαιδεύση |
|
Εμπόδια |
|
Ηγεσία |
|
Κοινωνική κατασκευή φύλων |
|
Κοινωνικό φύλο |
|
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση |
|
Σεξισμός |
|
Στερεότυπα |
|
Φύλο |
Ημερομηνία έκδοσης |
2024-10-18 |
Συλλογή
|
Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
|
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
Εμφανίσεις |
284 |