|
Κωδικός Πόρου |
000445458 |
Τίτλος |
Σχεδιασμός, υλοποίηση και αποτίμηση εκπαιδευτικού υλικού με τη μέθοδο της συμπληρωματικής σχολικής ΕξΑΕ για μαθητές ΕΠΑΛ στο θεματικό πεδίο Εφαρμογές Η/Υ στον Τουρισμό |
Άλλος τίτλος |
Design, implementation and evaluation of educational material with the method of supplementary school EXAE (Distance Education), for EPAL students in the thematic field Computer Applications in Tourism |
Συγγραφέας
|
Λιουδάκη, Αικατερίνη
|
Σύμβουλος διατριβής
|
Παπαβασιλείου Ευάγγελος
|
Μέλος κριτικής επιτροπής
|
Δεληγιάννης Ιωάννης
Παναγιωτακόπουλος Χρήστος
|
Περίληψη |
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση διαδραστικού εκπαιδευτικού υλικού για το γνωστικό αντικείμενο Εφαρμογές Η/Υ στον Τουρισμό με τη μέθοδο της συμπληρωματικής σχολικής ΕξΑΕ, με τη χρήση ΤΠΕ και με έμφαση στη χρήση εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας. Αυτό το εκπαιδευτικό υλικό στη συνέχεια θα αποτιμηθεί τόσο από ειδικούς, όσο και από εκπαιδευτικούς και μαθητές, αναφορικά με την ποιότητα, την καταλληλότητα και τη χρηστικότητά του. Εξετάστηκαν ερευνητικά ερωτήματα που σχετίζονται με τον αν το εκπαιδευτικό υλικό διέπεται από τις αρχές και τη μεθοδολογία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης όπως και αν το εκπαιδευτικό υλικό έχει δημιουργηθεί σύμφωνα με τις αρχές της Πολυμεσικής Μάθησης. Καθώς και ζητήματα ευχρηστίας του υλικού, καλύτερης κατανόησης και ανάπτυξης δεξιοτήτων κριτικής σκέψης μέσω της χρήσης του υλικού. Η εργασία αποτελεί ένα ποιοτικό σχέδιο έρευνας με στοιχεία της έρευνας δράσης, συνοδευόμενη από ανατροφοδότηση προερχόμενη τόσο από ειδικούς δηλαδή από γνώστες της θεωρίας της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης όσο και από τους/τις συναδέλφους εκπαιδευτικούς του ιδίου διδακτικού αντικειμένου και τους/τις μαθητές/μαθήτριες του ΕΠΑΛ, ως συμπληρωματική χρήση. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν τρεις ειδικοί και εν προκειμένω γνώστες της θεωρίας της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, τέσσερις εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και δεκατέσσερις μαθητές/τριες της τρίτης τάξης του ΕΠΑΛ. Η μέθοδος συλλογής δεδομένων αποτελείται από ερωτηματολόγια κλειστού και ανοιχτού τύπου. Η εφαρμογή του συμπληρωματικού υλικού έγινε σύμφωνα με το μοντέλο συμπληρωματικής μάθησης. Οι συμμετέχοντες στη συμπληρωματική σχολική ΕξΑΕ είναι μαθητές του συμβατικού σχολείου ενώ ταυτόχρονα παρακολουθούν από απόσταση κάποια μαθήματα που είτε προσφέρονται στο σχολείο τους είτε δεν περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα σπουδών. Για την ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η ανάλυση περιεχομένου με τη χρήση του εξειδικευμένου λογισμικού ATLAS.ti.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι μαθητές/μαθήτριες συμφωνούν ότι η χρήση του συμπληρωματικού εκπαιδευτικού υλικού μπορεί να συμβάλει στην καλύτερη κατανόηση του περιεχομένου της μάθησης. Επίσης, όλοι οι εκπαιδευτικοί είναι σύμφωνοι με την άποψη ότι η χρήση του συμπληρωματικού εκπαιδευτικού υλικού μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων κριτικής σκέψης μέσα από τη χρήση διαδραστικών εφαρμογών και εφαρμογών επαυξημένης πραγματικότητας. Η θετική στάση των μαθητών/μαθητριών αποτυπώθηκε με την συμμετοχή όλων, εκτός του διδακτικού ωραρίου, προκειμένου να συμμετέχουν στις δραστηριότητες, μια και τους αφορά άμεσα αναφορικά με την μελλοντική τους εξέλιξη. Και τέλος, η άποψη των ειδικών θα έρθει να ολοκληρώσει την όλη αυτή προσπάθεια αποτίμησης αυτού του συμπληρωματικού διαδραστικού εκπαιδευτικού υλικού.
|
Φυσική περιγραφή |
237 σ. ; 30 εκ. |
Γλώσσα |
Ελληνικά |
Θέμα |
Augmented reality |
|
Critical thinking |
|
Distance education specialists |
|
EPAL |
|
Educational software |
|
Methodology of distance education |
|
Students |
|
Supplementary learning |
|
Supplementary material |
|
Teachers |
|
Tourism applications |
|
ΕΠΑΛ |
|
Εδικοί ΕξΑΕ |
|
Εκπαιδευτικοί |
|
Εκπαιδευτικό λογισμικό |
|
Επαυξημένη πραγματικότητα |
|
Εφαρμογές τουρισμού |
|
Κριτική σκέψη |
|
Μαθητές |
|
Μεθοδολογία ΕξΑΕ |
|
Συμπληρωματική μάθηση |
|
Συμπληρωματικό υλικό |
Ημερομηνία έκδοσης |
2021 |
Συλλογή
|
Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
|
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
Εμφανίσεις |
367 |