|
Κωδικός Πόρου |
000441398 |
Τίτλος |
Σχεδιασμός, υλοποίηση και αποτίμηση ενός προγράμματος συμπληρωματικής σχολικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε μαθητές Β΄ Δημοτικού στα πλαίσια του μαθήματος της ευέλικτης ζώνης με θέμα "Στοματική υγιεινή" |
Άλλος τίτλος |
Planning, implementation and evaluation of a programme of complementary school distance education in second grade primary students, within the context of the flexible zone course: "Oral hygiene" |
Συγγραφέας
|
Τσουπάκη, Χαρίκλεια
|
Σύμβουλος διατριβής
|
Ιβρίντελη Μαρία
|
Μέλος κριτικής επιτροπής
|
Καρβούνης Λάμπρος
Φιλιππούσης Γεώργιος
|
Περίληψη |
Στην παρούσα διπλωματική εργασία μελετήθηκε η εφαρμογή συμπληρωματικής σχολικής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε μαθητές Δευτέρας τάξης Δημοτικού Σχολείου, στα πλαίσια του μαθήματος της Ευέλικτης Ζώνης με θέμα τη «Στοματική Υγιεινή». Προτού να πραγματοποιηθεί αυτή η διδακτική παρέμβαση έγινε μετασχηματισμός του συμβατικού εκπαιδευτικού υλικού από έντυπη μορφή σε πολυμορφικό εκπαιδευτικό υλικό σύμφωνα με τους εξής παράγοντες : α) τη μεθοδολογία της Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης, β) τις προδιαγραφές ενός προγράμματος Αγωγής Υγείας – Στοματικής Υγιεινής και γ) τις προδιαγραφές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Για την πραγματοποίηση αυτής της διδακτικής παρέμβασης εφαρμόστηκε η μεθοδολογία της Ποιοτικής έρευνας με :α) ερωτήσεις ανοιχτού τύπου προς τους μαθητές, β) ημιδομημένη συνέντευξη προς τους κριτές εκπαιδευτικούς και γ)μη δομημένη συνέντευξη προς τον κριτή οδοντίατρο. Επίσης χρησιμοποιήθηκε η συμμετοχική παρατήρηση από την ερευνήτρια που αφορά τη μερική συμμετοχή της στο ερευνητικό πεδίο. Στόχος της έρευνας αυτής ήταν να απαντηθούν τα εξής ερωτήματα : α) Πώς συμβάλει η συμπληρωματική ΕξΑΕ στην βαθύτερη και ουσιαστικότερη κατανόηση των εννοιών του μαθήματος της Ευέλικτης Ζώνης με θέμα «Στοματική υγιεινή» από τους μαθητές, σύμφωνα με τα μαθησιακά τους αποτελέσματα, β) Πώς συμβάλει η συμπληρωματική ΕξΑΕ στην βαθύτερη και ουσιαστικότερη κατανόηση των εννοιών του μαθήματος της Ευέλικτης Ζώνης με θέμα «Στοματική υγιεινή» από τους μαθητές, σύμφωνα με τη γνώμη των μαθητών, των κριτών – εκπαιδευτικών, του κριτή οδοντίατρου και της ερευνήτριας – εκπαιδευτικού της τάξης, γ) Ποιες είναι τελικά οι προδιαγραφές σύμφωνα με τις οποίες πρέπει να δημιουργηθεί το εκπαιδευτικό υλικό για μια τέτοιου είδους εκπαιδευτική παρέμβαση. Σύμφωνα με τα μαθησιακά αποτελέσματα αλλά και τη σύμφωνη γνώμη των μαθητών, των κριτών – εκπαιδευτικών, του κριτή – οδοντίατρου και της ερευνήτριας – εκπαιδευτικού, το συμπέρασμα από την έρευνα είναι ότι η χρήση του online πολυμορφικού εκπαιδευτικού υλικού σε συνδυασμό με την διδασκαλία στην τάξη, μπορεί να συμβάλει στην καλύτερη κατανόηση του περιεχομένου της μάθησης. Επίσης από τα ευρήματα της έρευνας προκύπτει ότι το εν λόγω εκπαιδευτικό υλικό πληροί τις βασικές προϋποθέσεις : α) της μεθοδολογίας της Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης, β)που πρέπει να έχει το μάθημα της Στοματικής Υγιεινής, γ) για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
|
Φυσική περιγραφή |
176 σ. ; 30 εκ. |
Γλώσσα |
Ελληνικά |
Θέμα |
Conversion of conventional material |
|
Dental health |
|
Flexible Zone |
|
Multiform educational material |
|
Primary Education |
|
Qualitative research |
|
School distance education |
|
Ευέλικτη Ζώνη |
|
Μετασχηματισμός συμβατικού υλικού |
|
Ποιοτική έρευνα |
|
Πολυμορφικό εκπαιδευτικό υλικό |
|
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση |
|
Στοματική Υγιεινή |
|
Σχολική εξ αποστάσεως εκπαίδευση |
Ημερομηνία έκδοσης |
2021-09 |
Συλλογή
|
Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
|
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
Εμφανίσεις |
262 |