Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και ο ρόλος του σχολικού κλίματος  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000357918
Τίτλος Το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και ο ρόλος του σχολικού κλίματος
Συγγραφέας Μαρουσάκης, Κωνσταντίνος
Σύμβουλος διατριβής Γιοβαζολιάς, Θεόδωρος
Περίληψη Στην έρευνα αυτή εξετάστηκε το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού σε σχέση με το σχολικό κλίμα και τις εμφάνιση επικίνδυνων συμπεριφορών σε 369 παιδιά δημοτικού, ηλικίας περίπου 11-12 ετών. Χρησιμοποιήθηκε το «Ερωτηματολόγιο Βιωμάτων με τους Συνομιλήκους» του Vernberg, όπου τα παιδιά καλούνταν να απαντήσουν με τη χρήση κλιμάκων Likert (1έως 5) σε ερωτήσεις του τύπου: «ένας μαθητής με πείραξε με κακόβουλο τρόπο» κλπ. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το 1.4% του δείγματος είναι «δράστης» σε συμπεριφορές εκφοβισμού, το 22.8% «θύμα» και το 3,5% «δράστης» και «θύμα» ταυτόχρονα. Η ομάδα των «δραστών» φάνηκε να εμπλέκεται περισσότερο σε επικίνδυνες συμπεριφορές από την ομάδα των «θυμάτων» και επίσης να αντιλαμβάνεται πιο αρνητικά το σχολικό περιββάλον, παρότι και οι δύο ομάδες διέφεραν από την ομάδα των μη – θυμάτων/μη- δραστών. Τέλος, οι επικίνδυνες συμπεριφορές, όπως προβλέφθηκε, είχαν διαμεσολαβητικό ρόλο στη σχέση σχολικού κλίματος και «θυματοποίησης του άλλου». Συμπεραίνεται ότι οι εκπαιδευτικοί πρέπει να συμβάλουν στη δημιουργία ενός θετικότερου σχολικού ψυχοκοινωνικού περιβάλλοντος, ενώ επίσης ενθυρρύνεται η περαιτέρω διερεύνηση της σχέσης του σχολικού κλίματος και της εκδήλωσης επικίνδυνων συμπεριφορών.
Φυσική περιγραφή 93 σ. : πιν. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Ημερομηνία έκδοσης 2010
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Κοινωνικών Επιστημών--Τμήμα Ψυχολογίας--Πτυχιακές εργασίες
  Τύπος Εργασίας--Πτυχιακές εργασίες
Εμφανίσεις 226

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 192