Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Τρόποι πρόσληψης και αντιμετώπισης προβληματικής συμπεριφοράς στο πλαίσιο της οικογένειας και του σχολείου : Μελέτη περίπτωσης παιδιού ετών με ΔΕΠ-Υ και εναντιωματική προκλητική διαταραχή  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000416296
Τίτλος Τρόποι πρόσληψης και αντιμετώπισης προβληματικής συμπεριφοράς στο πλαίσιο της οικογένειας και του σχολείου : Μελέτη περίπτωσης παιδιού ετών με ΔΕΠ-Υ και εναντιωματική προκλητική διαταραχή
Άλλος τίτλος The case of a ten-year-old student with ADHD and oppisitional defiant disorder with regard to how he is recruite and treated by the family and school context
Συγγραφέας Μπετείνη, Άννα
Σύμβουλος διατριβής Ελευθεράκης, Θεόδωρος
Πουρκός, Μάριος
Περίληψη Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να παρουσιαστεί και να μελετηθεί σε βάθος η περίπτωση ενός 10χρονου μαθητή με ΔΕΠ-Υ και εναντιωματική προκλητική διαταραχή, αναφορικά με τον τρόπο που προσλαμβάνεται (προσδιορίζεται, ερμηνεύεται, βιώνεται) και αντιμετωπίζεται η συμπεριφορά του από το οικογενειακό και σχολικό του πλαίσιο. Η μελέτη της καθημερινής συμπεριφοράς, της δράσης, των σχέσεων και των αλληλεπιδράσεων του συγκεκριμένου υποκειμένου, αλλά και οι αντιλήψεις, οι σκέψεις, οι νοηματοδοτήσεις και τα συναισθήματα των εκπαιδευτικών, της μητέρας και των συμμαθητών του, βασίστηκε στην οικοσυστημική προσέγγιση. Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από πέντε (5) εκπαιδευτικούς, τη μητέρα του παιδιού και τους δεκαπέντε (15) συμμαθητές του και η όλη ερευνητική διαδικασία βασίζεται στην ποιοτική μεθοδολογία. Πιο συγκεκριμένα, η μελέτη της συγκεκριμένης περίπτωσης πραγματοποιήθηκε στη βάση της εθνογραφικής μεθοδολογίας μέσω της παρατήρησης και των σημειώσεων πεδίου, της συνέντευξης, των ιχνογραφημάτων και του κοινωνιομετρικού τεστ. Σύμφωνα με την ανάλυση των δεδομένων, το υποκείμενο της έρευνας εκδηλώνει σε καθημερινή βάση έντονα συμπεριφορικά προβλήματα (θυμό, ευερεθιστικότητα, αντιδραστικότητα, προκλητικότητα, επιθετικότητα, λεκτική-σωματική βία κ.ά.) και αναπτύσσει διαταραγμένες και συγκρουσιακές σχέσεις με τους γονείς, τους συνομηλίκους και τους εκπαιδευτικούς του. Η προβληματική συμπεριφορά του μαθητή προσδιορίζεται και βιώνεται με τον ίδιο περίπου τρόπο από τα κοντινά πρόσωπα του οικογενειακού και του σχολικού πλαισίου του. Αντιθέτως, ο τρόπος με τον οποίο ερμηνεύεται και νοηματοδοτείται η δυσλειτουργική συμπεριφορά του παιδιού παρουσιάζει σημαντικές διαφοροποιήσεις, καθώς εξαρτάται από τις προσωπικές αντιλήψεις, τα νοητικά σχήματα, τα βιώματα και τις σκέψεις του κάθε υποκειμένου. Αντίστοιχες διαφοροποιήσεις εντοπίζονται και στον τρόπο αντιμετώπισης/διαχείρισης της προβληματικής συμπεριφοράς του παιδιού, καθώς τα ερμηνευτικά σχήματα των υποκειμένων επηρεάζουν τις δράσεις και τις τεχνικές αντιμετώπισής τους. Η παρούσα έρευνα προσφέρει πλούσια και αυθεντικά δεδομένα, που συμβάλλουν στην εμβάθυνση και στην κατανόηση της συγκεκριμένης περίπτωσης προβληματικής συμπεριφοράς και του πλαισίου που την περιβάλλει, δημιουργώντας προβληματισμούς και ερωτήματα με μελλοντική προοπτική διερεύνησης.
Φυσική περιγραφή 294 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Case study
Ethnographic methodology
Family
Lived experience
Methods
Qualitative research
School
Student with ADHD
Student with Oppositional Depiant Disorder
Teacher's perception
Αντιλήψεις εκπαιδευτικών
Βίωμα
Εθνογραφική μεθοδολογία
Μαθητής με ΔΕΠ-Υ
Μαθητής με εναντιωματική προκλητική διαταραχή
Μελέτη περίπτωσης
Οικογένεια
Ποιοτικές μέθοδοι έρευνας
Σχολείο
Ημερομηνία έκδοσης 2017-11-27
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 3333

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 787