Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Το οικογενειακό περιβάλλον μάθησης των μαθηματικών στην πρώιμη παιδική ηλικία  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000441753
Τίτλος Το οικογενειακό περιβάλλον μάθησης των μαθηματικών στην πρώιμη παιδική ηλικία
Άλλος τίτλος Home math environment during early childhood
Συγγραφέας Ζάρκου, Μαρία Ελένη
Σύμβουλος διατριβής Μανωλίτσης Γιώργος
Περίληψη Σκοπός της παρούσας ερευνητικής μελέτης επισκόπησης ήταν να εξετάσει το οικογενειακό περιβάλλον μάθησης των μαθηματικών, κατά την πρώιμη παιδική ηλικία, καθώς και τους παράγοντες που το επηρεάζουν. Η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με τη χρήση ενός ερωτηματολογίου, το οποίο αποτελούταν από 4 υποκλίμακες και αξιολογούσε τη συχνότητα συμμετοχή των γονέων σε μαθηματικές δραστηριότητες με το παιδί τους, τις μαθηματικές δεξιότητες του παιδιού –όπως αξιολογούνται από τους γονείς-, το αίσθημα αυτοαποτελεσματικότητας των γονέων απέναντι στα μαθηματικά, καθώς και τα χαρακτηριστικά της παιδικής ιδιοσυγκρασίας (εξωστρέφεια, αρνητικό θυμικό, έλεγχος με προσπάθεια). Η χορήγηση του ερωτηματολογίου πραγματοποιήθηκε ηλεκτρονικά σε γονείς παιδιών ηλικίας 4ων έως 7 ετών (N=550), τον Ιανουάριο και το Φεβρουάριο του 2021. Η στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων έδειξε ότι: (α) οι γονείς συμμετέχουν με μεγαλύτερη συχνότητα σε δραστηριότητες ενεργητικής αλληλεπίδρασης με το παιδί τους, ακολουθούν οι τυπικές μαθηματικές δεξιότητες και τέλος, οι ευρύτερες μαθηματικές δραστηριότητες, (β) οι μαθηματικές δεξιότητες του παιδιού σχετίζονται θετικά με το οικογενειακό περιβάλλον μάθησης των μαθηματικών, (γ) το αίσθημα αυτοαποτελεσματικότητας των γονέων σχετίζεται θετικά με το οικογενειακό περιβάλλον μάθησης των μαθηματικών, (δ) από τα ιδιοσυγκρασιακά χαρακτηριστικά της προσωπικότητας, μόνο ο έλεγχος με προσπάθεια σχετίζεται –και μάλιστα θετικά- με το οικογενειακό περιβάλλον μάθησης των μαθηματικών, (ε) το κοινωνικοοικονομικό επίπεδο της οικογένειας, το φύλο, η ηλικία του παιδιού, καθώς και η ηλικία ένταξής του στην προσχολική εκπαίδευση δεν επηρεάζουν το οικογενειακό περιβάλλον μάθησης των μαθηματικών, (στ) ο αριθμός των παιδιών της οικογένειας επηρεάζει τη συχνότητα συμμετοχής των γονέων σε ευρύτερες μαθηματικές δραστηριότητες και δραστηριότητες ενεργητικής αλληλεπίδρασης με το παιδί, με τους γονείς με ένα παιδί να υπερτερούν σημαντικά στη σύγκριση.
Φυσική περιγραφή 170 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Child’s temperament
Early childhood
Home math environment
Math skills
Parental math self-efficacy
Αίσθημα αυτοαποτελεσματικότητας γονέων απέναντι στα μαθηματικά
Μαθηματικές δεξιότητες
Οικογενειακό περιβάλλον μάθησης των μαθηματικών
Παιδική ιδιοσυγκρασία
Πρώιμη παιδική ηλικία
Ημερομηνία έκδοσης 2021
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 436

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 40