Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Η εξέλιξη της κινηματογραφικής φόρμας στο έργο του Ντέιβιντ Λιντς : Ο άνθρωπος ελέφαντας (1980), Ατίθαση καρδιά (1990) και Οδός Μαλχόλαντ (2001)  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000452127
Τίτλος Η εξέλιξη της κινηματογραφικής φόρμας στο έργο του Ντέιβιντ Λιντς : Ο άνθρωπος ελέφαντας (1980), Ατίθαση καρδιά (1990) και Οδός Μαλχόλαντ (2001)
Άλλος τίτλος The evolution of film form in David Lynch's work : The Elephant Man (1980), Wild at Heart (1990) and Mulholland drive (2001)
Συγγραφέας Αθουσάκη, Ιωάννα Γεωργία
Σύμβουλος διατριβής Μήνη Παναγιώτα
Περίληψη Ο Ντέιβιντ Λιντς θωρείται ένας σημαντικός δημιουργός (auteur) του σύγχρονου ανεξάρτητου αμερικανικού κινηματογράφου. Η φόρμα των ταινιών του είναι ξεχωριστή, με την αφήγηση να αποκλίνει από τις συμβάσεις του κλασικού χολιγουντιανού κινηματογράφου και τις κινηματογραφικές τεχνικές να χρησιμοποιούνται με μη συμβατικό τρόπο. Η mise-en-scène είναι αινιγματική και συμβολική, ο ήχος ενσωματώνεται συχνά με μη ρεαλιστικούς τρόπους και το μοντάζ και η κίνηση της κάμερας ανατρέπουν συχνά τις προσδοκίες των θεατών, παίζοντας καθοριστικό ρόλο στην πλοκή των ταινιών και τη δημιουργία νοημάτων. Τα παραπάνω χαρακτηριστικά δεν παρουσιάζονται με τον ίδιο τρόπο και στον ίδιο βαθμό σε όλες τις ταινίες του σκηνοθέτη. Το έργο του Λιντς παρουσιάζει αλλαγές και εξέλιξη σε επίπεδο αφήγησης και χρήσης των κινηματογραφικών τεχνικών. Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο να φωτίσει την εξέλιξη της κινηματογραφικής φόρμας στο έργο του Ντέιβιντ Λιντς μέσα από την αφηγηματική και υφολογική ανάλυση αντιπροσωπευτικών ταινιών του. Οι ταινίες που μελετώνται είναι: Ο άνθρωπος ελέφαντας (1980), Ατίθαση καρδιά (1990) και Οδός Μαλχόλαντ (2001). Για τη μελέτη των τριών ταινιών χρησιμοποιείται η φορμαλιστική μέθοδος, που επιτρέπει την κατανόηση της σταδιακής απομάκρυνσης του σκηνοθέτη από τα πρότυπα του κλασικού κινηματογράφου μέχρι τη δημιουργία του δικού του προσωπικού ύφους, λαμβάνοντας υπόψη το ευρύτερο πλαίσιο αλλαγών στον αμερικανικό κινηματογράφο. Κάθε ταινία αναλύεται μεμονωμένα ως προς την αφηγηματική της πορεία και τη χρήση των κινηματογραφικών τεχνικών, δηλαδή του μοντάζ, της mise-en-scène, του ήχου, της μουσικής και της κίνησης της κάμερας.
Φυσική περιγραφή 110 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα American cinema
Cinema
David Lynch
Film form
Film style
Hollywood
Independent cinema
Narration
Ύφος
Αμερικάνικος κινηματογράφος
Ανεξάρτητος κινηματογράφος
Αφήγηση
Κινηματογράφος
Κινηματογραφική φόρμα
Ντέιβιντ Λιντς
Χόλιγουντ
Ημερομηνία έκδοσης 2022
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Φιλοσοφική Σχολή--Τμήμα Φιλολογίας --Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 1095

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Δεν έχετε δικαιώματα για να δείτε το έγγραφο.
Δεν θα είναι διαθέσιμο έως: 2025-10-26