Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Γνώσεις και στάσεις νηπιαγωγών αναφορικά με την πρώιμη ανίχνευση δυσκολιών μάθησης και παρέμβασης σε παιδιά προσχολικής ηλικίας  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000425348
Τίτλος Γνώσεις και στάσεις νηπιαγωγών αναφορικά με την πρώιμη ανίχνευση δυσκολιών μάθησης και παρέμβασης σε παιδιά προσχολικής ηλικίας
Άλλος τίτλος Knowledge and attitudes of preschool teachers about screening and early interventions of learning difficulties of preschool children
Συγγραφέας Ράπτης, Ιωάννης Β.
Σύμβουλος διατριβής Ματσόπουλος Αναστάσιος
Μέλος ερευνητικής ομάδας Μουζάκη Αγγελική
Μαρκοδημητράκη Μαρία
Περίληψη Η παρούσα έρευνα στοχεύει στη διερεύνηση των γνώσεων και στάσεων των νηπιαγωγών αναφορικά με την πρώιμη ανίχνευση δυσκολιών μάθησης και την πρώιμη παρέμβαση σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Ως μεθοδολογική προσέγγιση χρησιμοποιείται η συζήτηση σε ομάδα εστίασης (focus group), στην οποία ο εκπαιδευτικός- ερευνητής παρατηρεί και καταγράφει τις γνώσεις και στάσεις των νηπιαγωγών σχετικά με το θέμα. Στην παρούσα έρευνα συμμετείχαν 6 νηπιαγωγοί ενασχολούμενες (4 μόνιμες και 2 αναπληρώτριες) στο δημόσιο ελληνικό σχολείο. Τρεις από αυτές εργάζονταν ως εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής, ενώ οι υπόλοιπες τρεις ως εκπαιδευτικοί γενικής. Όλες ήταν γυναίκες και είχαν από 7- 17 χρόνια προϋπηρεσίας. Οι νηπιαγωγοί συμμετείχαν στη συνέντευξη με ομάδα εστίασης και απάντησαν σε ερωτήσεις σχετικά με τις γνώσεις τους για την πρώιμη ανίχνευση μαθησιακών δυσκολιών από το νηπιαγωγείο. Εν συνεχεία, κατέθεσαν σκέψεις και απόψεις αναφορικά με τη σχετική πρώιμη παρέμβαση. Ο νηπιαγωγοί υποστήριξαν ως ενδείξεις της πρώιμης ανίχνευσης, συμφωνώντας με τη βιβλιογραφία, τις δυσκολίες στο λόγο και την επικοινωνία, στον χωροχρονικό προσανατολισμό, στην αμφιπλευρικότητα, στη μνήμη και την προσοχή, στις λογικομαθηματικές και άλλες σχέσεις κ.α. (Αναγνωστοπούλου, 2004; Μαρκοβίτης & Τζουριάδου, 1991; Πολυχρονοπούλου, 2012 κ.α.). Αναντίρρητα, θεωρούν σημαντική την ενίσχυση των γνώσεων τους και την υποστήριξη των δεξιοτήτων αναγνώρισης ενδείξεων τόσο από ειδικούς επιστήμονες, όσο κι από ειδικά τεστ. Ταυτόχρονα, αναγνώρισαν ως τις σημαντικές στρατηγικές για πρώιμη παρέμβαση σε παιδιά με δυσκολίες της μάθησης, που υποστηρίζουν κι οι μελετητές, τις βιωματικές τεχνικές, το οπτικο- ακουστικό υλικό και τις Νέες Τεχνολογίες (Στασινός, 2016), τη διαφοροποιημένη διδασκαλία (British Dyslexia Association, 2005) κ.α. Σημαντική επισήμανση έκαναν σχετικά με την ανάγκη τους για επιμόρφωση σε θέματα σχετικά της πρώιμης παρέμβασης αλλά και σχετικά με τους χειρισμούς των καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας σε παιδιά με δυσκολίες στη μάθηση. Συμπερασματικά οι νηπιαγωγοί παρόλο που αναγνωρίζουν πρώιμες ενδείξεις για δυσκολίες στη μάθηση, εστιάζουν στην αξία και χρησιμότητά της διαρκούς ενημέρωσης, εκπαίδευσης κι επιμόρφωσής τους σε σχετικά θέματα.
Φυσική περιγραφή 100 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Early intervention
Early screening
Learning difficulties
Preschool teachers' education
Teaching strategies
Δυσκολίες στη μάθηση
Επιμόρφωση νηπιαγωγών
Πρώιμη ανίχνευση
Πρώιμη παρέμβαση
Στρατηγικές διδασκαλίας
Ημερομηνία έκδοσης 2019
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 499

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 59