Περίληψη |
O όρος «ηλεκτρονικό εμπόριο» χαρακτηρίζει την επανάσταση στον τρόπο που διεξάγονται σήμερα οι επιχειρηματικές δοσοληψίες, μέσα από την χρήση τεχνολογιών πληροφοριών και συγκεκριμένα του παγκόσμιου ιστού. Η εύρεση προϊόντων και εμπόρων καθώς και η διαπραγμάτευση, είναι βασικά στάδια του ηλεκτρονικού εμπορίου. Τα τελευταία χρόνια, διακρίνεται ένα αυξανόμενο ενδιαφέρον για την αυτοματοποίηση αυτών των σταδίων. Αυτό επιτυγχάνεται ως ένα βαθμό με την χρήση εφαρμογών πρακτόρων. Καθώς οι μηχανές αρχίζουν να εισχωρούν στις επιχειρησιακές διεργασίες, οι πληροφορίες θα πρέπει στο εξής να οργανώνονται με τέτοιον τρόπο ώστε να είναι προσπελάσιμες και από τους ανθρώπους και από τις μηχανές. Επιπλέον, οι μηχανές θα πρέπει να μπορούν να προσπελάζουν, να επεξεργάζονται και να ερμηνεύουν την πληροφορία με τον ίδιο τρόπο. Το όραμα του σημασιολογικού ιστού, υπόσχεται να αντιμετωπίσει τα νέα ζητήματα που προκύπτουν. Η ηλεκτρονική μεσιτεία είναι ένας καλός τομέας για την υιοθέτηση τεχνολογιών σημασιολογικού ιστού. Στην παρούσα εργασία μελετούμε αυτό το θέμα, που αφορά το ταίριασμα των απαιτήσεων-προτιμήσεων κάποιου που αιτείται μιας υπηρεσίας, με τις διαφημίσεις αυτών που προσφέρουν την αντίστοιχη υπηρεσία. Η προτεινόμενη λύση χρησιμοποιεί το μοντέλο δεδομένων RDF για την έκφραση των προσφορών και την αναιρέσιμη συλλογιστική, η οποία αποτελεί μη μονοτονική λογική, για την έκφραση των προτιμήσεων. Παρέχουμε τα κίνητρα και εξηγούμε την προσέγγιση μας, και κατόπιν υλοποιούμε την προαναφερθείσα λειτουργικότητα με χρήση της πλατφόρμας πολλαπλών πρακτόρων JADE. Η έκφραση των στρατηγικών διαπραγμάτευσης, είναι επίσης σημαντική για την διαδικασία του ηλεκτρονικού εμπορίου. Ερευνούμε την χρήση αναιρέσιμης συλλογιστικής για την μοντελοποίηση στρατηγικών διαπραγμάτευσης και υλοποιούμε μια προτεινόμενη αρχιτεκτονική πράκτορα που βασίζεται στην λογική με χρήση του JADE.
|