Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Το στρες της σχολικής επίδοσης σε σχέση με τον ρόλο των γονέων, τα συναισθήματα των παιδιών και την τελική επίδοσή τους  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000416944
Τίτλος Το στρες της σχολικής επίδοσης σε σχέση με τον ρόλο των γονέων, τα συναισθήματα των παιδιών και την τελική επίδοσή τους
Άλλος τίτλος The stress of school performance in relation to the parental role and the final student performance
Συγγραφέας Ασγουδάκη, Γεωργία
Συγγραφέας Ντουντουλάκη, Ευαγγελία
Επιλέξτε τιμή Καραδήμας, Ευάγγελος Χ.
Περίληψη Στόχος της παρούσας έρευνας ήταν να ερευνήσει το στρες της σχολικής επίδοσης σε σχέση με τον ρόλο των γονέων, τα συναισθήματα και την τελική επίδοση μαθητών της Τέταρτης, Πέμπτης και Έκτης τάξης δημοτικού σχολείου. Σύμφωνα με την Μαριδάκη- Κασσωτάκη (2009) τέσσερις είναι οι βασικοί τύποι γονέων: ο υποστηρικτικός, ο αυστηρός, ο αυταρχικός και ο επιτρεπτικός τύπος. Πλήθος ερευνών έχουν διεξαχθεί σχετικά με την επίδραση των τύπων των γονέων στην γνωστική, κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών. Ωστόσο, υπάρχει ερευνητικό κενό σχετικά με το κατά πόσο ο γονεϊκός τύπος και το στρες σχολικής επίδοσης των μαθητών επιδρά στην τελική επίδοση τους και στη συναισθηματική τους κατάσταση. Συνολικά συμμετείχαν 83 γονείς (57 μητέρες και 26 Πατέρες) και 83 μαθητές Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξης του δημοτικού σχολείου των Χανίων Κρήτης. Οι γονείς κλήθηκαν να συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο της Μαριδάκη- Κασσωτάκη «Τυπολογία του Έλληνα πατέρα» προκειμένου να εκτιμηθεί ο γονεϊκός τους τύπος, οι μαθητές συμπλήρωσαν το ερωτηματολόγιο των Καλαντζή –Αζίζι και Καραδήμα «Ερωτηματολόγιο Ικανοτήτων και Μελέτης» και το PANAS SCALE (Watson, Clark & Tellegen, 1988) προς εκτίμηση του μαθητικού στρες και της συναισθηματικής κατάστασης αντίστοιχα και οι εκπαιδευτικοί συμπλήρωσαν μια κλίμακα εκτίμησης της σχολικής επίδοσης των μαθητών τους. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ο επιτρεπτικός γονεϊκός τύπος σχετίζεται με την χαμηλή σχολική επίδοση των μαθητών, ενώ ο αυταρχικός γονεϊκός τύπος με την αρνητική συναισθηματική τους κατάσταση. Το στρες σχολικής επίδοσης επηρεάζει δυσμενώς τη σχολική επίδοση των μαθητών αλλά και τη συναισθηματική τους κατάσταση. Τέλος, οι γονείς που έχουν εκπαίδευση στο επίπεδο «απόφοιτος λυκείου/Τ.Ε.Ε» σχετίζονται με τις καλύτερες σχολικές επιδόσεις των μαθητών.
Φυσική περιγραφή 79 σ. : πίν., σχήμ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Mood
Parental type
School performance
Stress performance
Γονεϊκός τύπος
Στρες επίδοσης
Συναισθήματα
Σχολική επίδοση
Ημερομηνία έκδοσης 2017
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Κοινωνικών Επιστημών--Τμήμα Ψυχολογίας--Πτυχιακές εργασίες
  Τύπος Εργασίας--Πτυχιακές εργασίες
Εμφανίσεις 299

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 85