Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Συνήθειες υγείας και στάσεις των καθηγητών μέσης εκπαίδευσης σε θέματα αγωγής υγείας  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου uch.med.msc//2005giannopoulou
Τίτλος Συνήθειες υγείας και στάσεις των καθηγητών μέσης εκπαίδευσης σε θέματα αγωγής υγείας
Άλλος τίτλος Teacher attitudes and habits towards health education in secondary schools
Συγγραφέας Γιαννοπούλου, Ευαγγελία
Περίληψη Η σχέση εκπαίδευσης και υγείας είναι μια σχέση αμοιβαίας συνεισφοράς. Το σχολείο κατέχει μια σημαντική θέση στην επίλυση προβλημάτων υγείας που αντιμετωπίζει η κοινωνία. Οι εκπαιδευτικοί επιφορτίζονται με το διπλό ρόλο του παιδαγωγού αλλά και του φορέα στάσεων και συμπεριφορών υγείας, είτε μεμονωμένα και με προσωπική τους πρωτοβουλία, είτε μέσω οργανωμένων προγραμμάτων αγωγής υγείας. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση της εθελούσιας συνεισφοράς των καθηγητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην προαγωγή συμπεριφορών υγείας στους μαθητές τους δρώντας ως πρότυπα για αυτούς, χωρίς οποιαδήποτε τυπική υποχρέωση ή οποιαδήποτε επιπρόσθετη αμοιβή. Το ενδιαφέρον εστιάστηκε ιδιαίτερα στον εκκλησιαστικό τρόπο ζωής των εκπαιδευτικών καθώς έχει υποστηριχτεί ότι η θρησκευτικότητα παίζει σημαντικό ρόλο στην υιοθέτηση υγιών συμπεριφορών. Η ερευνητική εργασία διεξήχθη κατά το χρονικό διάστημα τριών μηνών στην αρχή του σχολικού έτους 2004-2005. Το αρχικό δείγμα των 299 εκπαιδευτικών (13,8% του συνόλου ), που επιλέχθηκε με τη μέθοδο της κατά συστάδες τυχαίας δειγματοληψίας, είναι μόνιμοι εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων στο Νομό Ηρακλείου. Το τελικό δείγμα αποτελείται από 202 εκπαιδευτικούς (εξαιρέθηκαν 23 άτομα και το ποσοστό συμμετοχής ήταν 73,2%). Το όργανο μέτρησης είναι ερωτηματολόγιο αυτοσυμπληρούμενο αποτελούμενο από πέντε μέρη, του οποίου η εγκυρότητα έχει ελεγχθεί. Από τα αποτελέσματα φάνηκε ότι οι επιδόσεις των καθηγητών στην κλίμακα θρησκευτικότητας (από 0 έως 9) είχαν μέση τιμή 4,3. Το 39% των ερωτώμενων δήλωσαν ότι καπνίζουν ενώ το 74,7% καταναλώνουν χαμηλής περιεκτικότητας οινοπνευματώδη ποτά και το 32% οινοπνευματώδη ποτά υψηλής περιεκτικότητας. Οι μισοί περίπου καθηγητές δεν γυμνάζονται καθόλου. Μόνο το 25% των συμμετεχόντων υιοθετούν υγιεινές διατροφικές συνήθειες. Οι 3 στους 10 δήλωσαν ότι είχαν παρακολουθήσει κάποιο σεμινάριο Προαγωγής Υγείας και περίπου οι 6 στους 10 ότι είχαν μελετήσει κάποιο εγχειρίδιο Προαγωγής Υγείας κατά τη διάρκεια των τριών τελευταίων ετών. Ποσοστό 82,5% των εκπαιδευτικών συμφωνούν ότι ο χρόνος τους είναι πιεσμένος για να ασχοληθούν με δραστηριότητες προαγωγής υγείας. Συμπερασματικά, θα μπορούσε να ειπωθεί ότι ο βαθμός θρησκευτικότητας, η κοινωνιολογική και παιδαγωγική εικόνα των εκπαιδευτικών καθώς και ορισμένες συμπεριφορές υγείας, όπως οι διατροφικές τους συνήθειες, το κάπνισμα και η σωματική άσκηση μπορούν να αποτελέσουν προγνωστικούς δείκτες για την εθελούσια από μέρους των καθηγητών διδασκαλία θεμάτων αγωγής υγείας στο σχολείο.
Θέμα health education, teachers, health related behaviors, healthy nutrition, healthy attitudes, αγωγή υγείας, εκπαιδευτικοί, συμπεριφορές υγείας, υγιεινή διατροφή, στάσεις υγείας
Ημερομηνία έκδοσης 2005-07-01
Ημερομηνία διάθεσης 2006-08-10
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Υγείας--Τμήμα Ιατρικής--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 103

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 47