Περίληψη |
Με την επίσημη εισαγωγή της Θεατρικής Παιδείας στο δημοτικό σχολείο
εκδίδεται το πρώτο εγχειρίδιο-βοήθημα για το δάσκαλο, αρχίζει η πιλοτική
εφαρμογή του προγράμματος “Μελίνα” και δημιουργείται η αρχή, πάνω στην οποία
θα στηριχτεί ο εκπαιδευτικός για να συμβάλλει στην καλλιέργεια του θεάτρου ως
πρακτική τέχνης στο Σχολείο. Λίγο αργότερα θεσμοθετείται η εισαγωγή της
Θεατρικής Αγωγής στο πρόγραμμα του Ολοήμερου. Αυτή περιλαμβάνει
δραστηριότητες ποικίλου ενδιαφέροντος, που πραγματοποιούνται για ένα δίωρο
την εβδομάδα στην απογευματινή ζώνη του προγράμματος από εκπαιδευτικούς της
αντίστοιχης ειδικότητας.
Με την παρούσα εργασία, επιδιώκεται η αποτύπωση της εικόνας, που
παρουσιάζει η θεατρική αγωγή-το εκπαιδευτικό δράμα, στα πλαίσια του ολοήμερου
προγράμματος.
Μελετήσαμε έτσι κατ’ αρχάς τη σχετική με το θέμα μας βιβλιογραφία,
επιμένοντας στις ερευνητικές αναφορές, που σχετίζονταν με αυτό. Το στοιχείο, που
Ό,τι ενδιαφέρει σε αυτή τη φάση, συνίσταται στην προβληματική λειτουργία του
προγράμματος.
Στη συνέχεια-και με τη βοήθεια της εμπειρικής έρευνας-επιχειρήσαμε να
αναδείξουμε τη γενικότερη εικόνα, που παρουσιάζει το εν λόγω αντικείμενο στους
χώρους της απογευματινής ζώνης.
Μεταξύ των πολύτιμων συμπερασμάτων της συγκεκριμένης ερευνητικής
προσπάθειας, διαπιστώνουμε την πραγματοποίηση των μαθημάτων από τους
θεατρολόγους σε ασφυκτικά μικρές αίθουσες και χωρίς τη χρήση των κατάλληλων
εξοπλισμών, τη μη τήρηση του υποχρεωτικού προγράμματος των δράσεων (μη
σταθερός χρόνος αποχώρησης των παιδιών) και την απουσία οργάνωσης των
4
δρωμένων σε δύο κύκλους με αντίστοιχο περιεχόμενο δραστηριοτήτων.
Ταυτόχρονα επισημαίνεται η ανυπαρξία δράσεων με στοιχεία διαθεματικότητας, η
κόπωση των μαθητών και η έλλειψη της απαιτούμενης παιδαγωγικής κατάρτισης
από τους διδάσκοντες.
|