Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Απόψεις γονέων για την αξιοποίηση της εικονικής και της επαυξημένης πραγματικότητας στην ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων σε παιδιά, εφήβους και ενήλικες με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000440770
Τίτλος Απόψεις γονέων για την αξιοποίηση της εικονικής και της επαυξημένης πραγματικότητας στην ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων σε παιδιά, εφήβους και ενήλικες με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
Άλλος τίτλος Parents' views on the use of virtual and augmented reality in the development of social skills in children, adolescents and adults with Autism Spectrum Disorder
Συγγραφέας Σφυράκη, Κατερίνα
Σύμβουλος διατριβής Μαρκοδημητράκη Μαρία
Μέλος κριτικής επιτροπής Κυπριωτάκη Μαρία
Κλεισαρχάκης Μιχαήλ
Περίληψη Τα άτομα με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) χαρακτηρίζονται από ελλείμματα δεξιοτήτων, τα οποία περιορίζουν την κοινωνική τους αλληλεπίδραση και επικοινωνία. Επειδή όμως, διαθέτουν εξαιρετική οπτική μνήμη, καταλαβαίνουν, αφομοιώνουν και διατηρούν καλύτερα τις πληροφορίες χρησιμοποιώντας εικονικά βοηθήματα. Η έρευνα έχει δείξει ότι υπάρχουν αποτελεσματικές παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση των ελλειμμάτων κοινωνικής επικοινωνίας. Ωστόσο, ο συνδυασμός των παρεμβάσεων αυτών με τις αναδυόμενες βοηθητικές τεχνολογίες, όπως την εικονική και την επαυξημένη πραγματικότητα, είναι ένα πεδίο που δεν έχει διερευνηθεί. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των απόψεων των γονέων για την αξιοποίηση της εικονικής και της επαυξημένης πραγματικότητας στην ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων στα παιδιά, τους εφήβους και τους ενήλικες με ΔΑΦ. Για τη συγκέντρωση των δεδομένων αξιοποιήθηκαν τα εργαλεία της ποιοτικής έρευνας και πιο συγκεκριμένα οι ημιδομημένες συνεντεύξεις (δια ζώσης και τηλεφωνικές) και η δειγματοληψία χιονοστιβάδας. Συνολικά στην έρευνα συμμετείχαν 19 γονείς ατόμων με ΔΑΦ ηλικίας 5 έως 24ων ετών, που ζουν στην Κρήτη. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα άτομα με ΔΑΦ έχουν μια ιδιαίτερη κλίση προς τις Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) και τις αξιοποιούν τόσο για ψυχαγωγικούς όσο και για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Οι 17 στους 19 γονείς, αν και αξιοποιούν τις παραδοσιακές μεθόδους για την εκπαίδευση των παιδιών τους, ήταν δεκτικοί στο ενδεχόμενο μιας εναλλακτικής θεραπευτικής παρέμβασης αξιοποιώντας τις ΤΠΕ. Από τις συνεντεύξεις των γονέων φάνηκε ότι είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί έως και αρνητικοί στην αξιοποίηση της εικονικής πραγματικότητας στην εκπαίδευση των παιδιών τους, σε αντίθεση με την επαυξημένη πραγματικότητα, την οποία θα υιοθετούσαν με ενθουσιασμό, καθώς μέσω αυτής θεωρούν ότι καλύπτονται καθημερινές ανάγκες των ατόμων με ΔΑΦ (αυτοεξυπηρέτηση), αλλά και κοινωνικο-συναισθηματικές. Στην παρούσα έρευνα αναδεικνύεται η ανάγκη των γονέων ατόμων με ΔΑΦ για τη δημιουργία μιας εξατομικευμένης εφαρμογής επαυξημένης πραγματικότητας, η οποία αναμένεται να συμβάλλει στην αύξηση των παρεμβάσεων κοινωνικής επικοινωνίας, οι οποίες παρέχονται σήμερα από τους εκπαιδευτικούς και τους θεραπευτές σε άτομα με ΔΑΦ.
Φυσική περιγραφή 228 σ. : εικ., πιν. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Augmented reality
Autism Spectrum Disorder (ASD)
Parental views
Social skills
Virtual reality
Απόψεις γονέων
Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)
Εικονική πραγματικότητα
Επαυξημένη πραγματικότητα
Κοινωνικές δεξιότητες
Ημερομηνία έκδοσης 2021-05-13
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 522

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 187