Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Σχεδιασμός, υλοποίηση και αποτίμηση διαδραστικού εκπαιδευτικού υλικού με τη μέθοδο της Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης για μαθητές Δ' Δημοτικού με μαθησιακές δυσκολίες για την κατανόηση αφηγηματικού κειμένου  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000441535
Τίτλος Σχεδιασμός, υλοποίηση και αποτίμηση διαδραστικού εκπαιδευτικού υλικού με τη μέθοδο της Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης για μαθητές Δ' Δημοτικού με μαθησιακές δυσκολίες για την κατανόηση αφηγηματικού κειμένου
Άλλος τίτλος Design, implementation and evaluation of interactive teaching material using the Distance Learning Method on 4th grade students with learning difficulties for reading comprehension of narrative texts
Συγγραφέας Καρολίδου, Ευαγγελία
Σύμβουλος διατριβής Σπαντιδάκης Ιωάννης
Μέλος κριτικής επιτροπής Βασαρμίδου Δέσποινα
Κουτρομάνος Γεώργιος
Περίληψη Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία αποτέλεσε ένα ερευνητικό εγχείρημα, ώστε να συνδυαστούν και να αλληλεπιδράσουν οι Νέες Τεχνολογίες και οι δυνατότητες που αυτές προσφέρουν με τη γνωσιακή διαδικασία της κατανόησης του αφηγηματικού κειμένου. Βασική επιδίωξη ήταν, αρχικά, η δημιουργία διαδραστικού εκπαιδευτικού υλικού για την αναγνωστική κατανόηση αφηγηματικών κειμένων και, στη συνέχεια, ο σχεδιασμός, η εφαρμογή και η αξιολόγηση μιας διδακτικής παρέμβασης αξιοποιώντας αυτό το ψηφιακό υλικό σε γνωστικό και μεταγνωσιακό επίπεδο μαθητών-αναγνωστών Δ’ τάξης δημοτικού με Μαθησιακές Δυσκολίες, ενσωματώνοντας τις βασικές κοινές θεωρητικές παραδοχές των κοινωνιο-γνωσιακών και των κοινωνικο-πολιτισμικών προσεγγίσεων. Πιο συγκεκριμένα, σχεδιάστηκε, εφαρμόστηκε και διερευνήθηκε η επίδραση μιας διδακτικής παρέμβασης με παροχή οπτικο-λεκτικών και κοινωνικο-διαδικαστικών διευκολύνσεων στο πλαίσιο ενός κατάλληλου, υποστηρικτικού μαθησιακού περιβάλλοντος, ώστε να στηρίξει μαθητές-αναγνώστες Δ’ τάξης δημοτικού με Μαθησιακές Δυσκολίες: 1) να ενισχύσουν την αναγνωστική κατανόηση αφηγηματικών κειμένων, 2α) να αναπτύξουν τη μεταγνωσιακή γνώση που αφορά στην αναγνωστική κατανόηση αφηγηματικών κειμένων και 2β) να αναπτύξουν τις μεταγνωσιακές στρατηγικές που αφορούν στην αναγνωστική κατανόηση αφηγηματικών κειμένων. Για τη διεξαγωγή της έρευνας και την επίτευξη του ερευνητικού σκοπού δημιουργήθηκε και εφαρμόστηκε ένα διαδραστικό εκπαιδευτικό υλικό, «Ο μικρός Νικόλας διαβάζει παραμύθια», σύμφωνα με συγκεκριμένες αρχές σχεδιασμού ψηφιακού υλικού, με στόχο την ενσωμάτωσή του ως γνωστικού εργαλείου στη διδασκαλία κατανόησης ενός αφηγηματικού κειμένου, ενταγμένο στη φιλοσοφία της Συνδυαστικής Μάθησης και των δυνατοτήτων της Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2018-2019, τους μήνες Μάιο και Ιούνιο, σε ένα δημοτικό σχολείο της αστικής περιοχής του Ρεθύμνου και το διαδραστικό εκπαιδευτικό υλικό εφαρμόστηκε σε δύο μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες Δ’ τάξης δημοτικού σε πραγματικές συνθήκες διδασκαλίας. Η μέθοδος που αξιοποιήθηκε στην παρούσα έρευνα είναι η ποιοτική και συνιστά μια μελέτη περίπτωσης με στοιχεία έρευνας δράση. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν σημαντική επίδραση της διδακτικής παρέμβασης με παροχή οπτικο-λεκτικών και κοινωνικο-διαδικαστικών διευκολύνσεων σε γνωστικό και μεταγνωσιακό επίπεδο των μαθητών-αναγνωστών μέσω της αξιοποίησης του ηλεκτρονικού υπολογιστή ως γνωστικού εργαλείου.
Φυσική περιγραφή 205 σ. : εικ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Interactive learning material
Narrative text
Reading comprehension
Αναγνωστική κατανόηση
Αφηγηματικό κείμενο
Διαδραστικό εκπαιδευτικό υλικό
Ημερομηνία έκδοσης 2020-04
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 323

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 5