Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Σχέσεις σχολείου - οικογένειας ( σχολείο και οικογένεια : δύο συμβατοί χώροι )  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000231744
Τίτλος Σχέσεις σχολείου - οικογένειας ( σχολείο και οικογένεια : δύο συμβατοί χώροι )
Συγγραφέας Λιοντάκη, Αικατερίνη
Σύμβουλος διατριβής Πυργιωτάκης, Ιωάννης
Μέλος κριτικής επιτροπής Κανάκης, Ιωάννης
Παληός, Ζαχαρίας
Περίληψη Η παρούσα εργασία αποτελεί ποιοτική διερεύνηση των σχέσεων που αναπτ ύσσονται μεταξύ των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και των γονέων τω ν μαθητών τους. Αφετηρία του προβληματισμού είναι η διαπίστωση ότι το σχολείο κα ι οικογένεια, ως οι πιο σημαντικοί θεσμοί κοινωνικοποίησης του νέου ανθρώπου, μο ιράζονται κοινούς σκοπούς. Αναμένει κανείς ότι θα υπάρχει και σε μεγάλο βαθμό συ μβατότητα ανάμεσά τους, θα αποτελούν «συγκοινωνούντα δοχεία» εμπειριών και στόχω ν. Κατά αντιστοιχία, υποθέτει κανείς ότι και τα πρόσωπα που συγκεκριμενοποιούν αυτούς τους δύο θεσμούς, εκπαιδευτικοί και γονείς, θα βρίσκονται σε συνεχή συνερ γασία και αμοιβαία ανατροφοδότηση. Η έρευνα, όμως, στην Κοινωνιολογία της Εκπαίδ ευσης έχει αποδείξει ότι σε πολλά πεδία υπάρχει ασυνέχεια μεταξύ των δύο θεσμών, η οποία επεκτείνεται και στις διαπροσωπικές σχέσεις των εκπαιδευτικών με τους γ ονείς στις οποίες εκδηλώνονται ποικίλες τριβές. Η παρούσα έρευνα εστιάστηκε στη διερεύνηση των παραγόντων που διαμορφώνουν το φα ινόμενο της επικοινωνίας και συνεργασίας εκπαιδευτικών και γονέων, στην περιγραφ ή των μορφών που παίρνει, στις συνθήκες κάτω από τις οποίες πραγματοποιείται και στις αντιλήψεις εκπαιδευτικών και γονέων σχετικά με προοπτικές διεύρυνσης της μ εταξύ τους επικοινωνίας και συνεργασίας. Μερικά από τα βασικά πορίσματα της έρευ νας ήταν ότι η συχνότητα επικοινωνίας των γονέων με τον εκπαιδευτικό του παιδιού τους εξαρτάται κυρίως α) από το μορφωτικό επίπεδο των γονέων, διαπίστωση που πρ οσθέτει μια ακόμη πτυχή στο φαινόμενο της εκπαιδευτικής ανισότητας. β) από την ε πίδοση των παιδιών. Προέκυψε ότι η έλλειψη επικοινωνίας και συνεργασίας αποτελεί μεγάλο πρόβλημα ειδ ικά όταν ο μαθητής αντιμετωπίζει δυσκολίες στο σχολείο, οπότε η υποστήριξη του έ ργου των εκπαιδευτικού από την οικογένεια είναι καταλυτική. Ειδικά όμως σε αυτές τις περιπτώσεις οι γονείς συνήθως επικοινωνούν σπανιότερα με το σχολείο. γ) με τη σχολική τάξη την οποία παρακολουθεί ο μαθητής. Η επικοινωνία και συνεργασία τ ων γονέων με τον εκπαιδευτικό είναι εντονότερη στις μικρές τάξεις και μειώνεται δραματικά προς το τέλος του δημοτικού σχολείου. Η επικοινωνία συνήθως πραγματοπο ιείται στο σχολείο, κατά τα διαλείμματα ή το πρωί και το μεσημέρι, με τρόπο, κατ ά κανόνα, ευκαιριακό. Οι μόνες καθιερωμένες και συστηματικές επαφές εκπαιδευτικώ ν και γονέων είναι οι τριμηνιαίες συγκεντρώσεις για την επίδοση των βαθμών των μ αθητών. Γενικά, η εμπλοκή των γονέων στα σχολικά δρώμενα περιορίζεται στην εντελ ώς απαραίτητη και η ευθύνη βαρύνει και τις δυο πλευρές. Οι γονείς πάντως, φαίνον ται να είναι περισσότερο ανοικτοί σε μια προοπτική διεύρυνσης της εμπλοκής τους στη μαθησιακή διαδικασία, σε αντίθεση με πολλούς εκπαιδευτικούς που τη θεωρούν α νέφικτη.
Φυσική περιγραφή 284 σ. : πιν. , ; 29 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Home and school
Ημερομηνία έκδοσης 1999
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Σημειώσεις Περιέχει παράρτημα (σ. 273-284).
Εμφανίσεις 727

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 623