Περίληψη |
ΕΙΣΑΓΩΓΗ: Στη σύγχρονη εποχή, καθημερινά υφίστανται σημαντικές μεταβολές και εξελίξεις στους κλάδους της οικονομίας, των τεχνολογιών αλλά και του πολιτισμού. Στη σύγχρονη εποχή όσο ποτέ άλλοτε είναι ζωτικής σημασίας η απαίτηση για συνεχή εκπαίδευση όλων των επαγγελματιών και συγκεκριμένα στην έρευνα αυτή, στους επαγγελματίες υγείας, να αποκτήσουν γνώσεις και ικανότητες, η διάρκεια αλλά και η ποικιλία των οποίων θα τους προσφέρει τη δυνατότητα να προσαρμοστούν στις παραπάνω εξελίξεις και μεταβολές.
ΣΚΟΠΟΣ: Η διερεύνηση της βελτίωσης των γνώσεων και των δεξιοτήτων ιατρών και νοσηλευτών μιας Ιδιωτικής Κλινικής, που στοχεύουν στην αναβάθμιση των επαγγελματικών τους δεξιοτήτων με βάση την Συνεχιζόμενη Επαγγελματική Ανάπτυξη.
ΥΛΙΚΟ – ΜΕΘΟΔΟΣ: Το υλικό αποτέλεσαν 100 ιατροί και νοσηλευτές που εργάζονταν σε μια ιδιωτική κλινική στην Κρήτη. Για την συλλογή πληροφοριών έγινε διανομή ανώνυμου ερωτηματολογίου δημογραφικών στοιχείων και η κλίμακα διερεύνησης των λόγων συμμετοχής P.R.S. Για την εκτίμηση κανονικότητας των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ο έλεγχος Kolmogorov- Smirmov. Ανάλογα με την ύπαρξη κανονικότητας ή μη χρησιμοποιήθηκε ο έλεγχος ανεξαρτήτων δειγμάτων t- test και Mann – Whitney. Επιπλέον, ο έλεγχος ανάλυσης one way ANOVA και Kruskal- Wallis. Συντελεστής συσχέτισης του Pearson’s rho και Spearman’s rho. Για την γραφιστική αναπαράσταση χρησιμοποιήθηκε το θηκόγραμμα Box and Whisler plots. H καταχώρηση των δεδομένων έγινε σε EXCEL 365 και η στατιστική ανάλυση σε IBM SPSS 24.0.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Από τους 100 ερωτηθέντες φαίνεται ότι η πλειοψηφία αυτών είναι γυναίκες (57%) άνω των 40 ετών. Το 91% έχουν οικογένεια με το 60% να δηλώνει 11-20 έτη προϋπηρεσίας. Το 77% δήλωσε ότι θεώρει τη Σ..Ε.A. πολύ σημαντική (86% νοσηλευτές, 64% ιατροί, p=0.01), ενώ το 87% την θεωρεί υποχρεωτική. Ακόμη, ο κυριότερος λόγος που τη θεωρούν σημαντική είναι η επαγγελματική αναβάθμιση (44%). Δηλώνουν προτίμηση στα σεμινάρια (29,5%) έναντι άλλων μορφών Σ.Ε.Α. Παράλληλα, αναφέρουν ότι αντιμετωπίζουν δυσκολίες συνήθως λόγω έλλειψης προσωπικού (24,4%). Σύμφωνα με την κλίμακα P.R.S. παρατηρήθηκε σημαντική συσχέτιση ως προς τις απαντήσεις αυτών που κατείχαν κάποιο τίτλο πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης σε σχέση με αυτούς που δεν κατείχαν στις ερωτήσεις για τα προσωπικά οφέλη καθώς και εκείνων που έχουν παιδία στην δυσκολία τους για Σ.Ε.Α.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ: Το πιο σημαντικό συμπέρασμα που προκύπτει, είναι η θετική στάση, η αποδοχή και η αναγνώριση της αναγκαιότητας των προγραμμάτων Σ.Ε.Α. από τους ιατρούς και τους νοσηλευτές, οι οποίοι όμως όπως φαίνεται αντιμετωπίζουν δυσκολίες ως προς την παρακολούθηση τους σε τέτοιου είδους εκπαίδευση λόγω των οικογενειακών και επαγγελματικών υποχρεώσεων. Ο σχεδιασμός εξειδικευμένων προγραμμάτων εκπαίδευσης θα πρέπει να είναι υποχρεωτικός και να βασίζεται σε πραγματικές ανάγκες μετά από διερεύνηση των παραγόντων- κινήτρων που ωθούν τους επαγγελματίες υγείας προς αυτά για την επαγγελματική τους ανάπτυξη και την ποιοτική βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών.
|