Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Ενίσχυση των δεξιοτήτων κοινωνικοποίησης σε μαθητές Α' δημοτικού με ΔΑΦ και τυπικής ανάπτυξης  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000444360
Τίτλος Ενίσχυση των δεξιοτήτων κοινωνικοποίησης σε μαθητές Α' δημοτικού με ΔΑΦ και τυπικής ανάπτυξης
Άλλος τίτλος Enhancing social skills in first grade children with ASD and of typical development
Συγγραφέας Γιανναράκη, Άρτεμις
Σύμβουλος διατριβής Μαρκοδημητράκη Μαρία
Περίληψη Η συμπερίληψη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, έχει αναχθεί τα τελευταία χρόνια σε μία από τις βασικές προτεραιότητες του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος. Επηρεαζόμενοι από τα παραπάνω, ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να σχεδιάσει και να εφαρμόσει ένα πρόγραμμα παρέμβασης, σε δυο τάξεις ενός γενικού δημοτικού σχολείου, στις οποίες φοιτούν μαθητές διαγνωσμένοι με Διαταραχή του Αυτιστικού Φάσματος, στους οποίους έχει εγκριθεί η υποστήριξη από εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης, ώστε να ενισχυθούν οι κοινωνικές δεξιότητες των μαθητών αυτών και να αλληλεπιδρούν πιο εύκολα με τους συμμαθητές τους. Για τον σχεδιασμό της παρέμβασης, βασιστήκαμε στα στοιχεία της επικοινωνιακής μουσικότητας, τον ρυθμό, την ποιότητα και την αφηγηματικότητα, χρησιμοποιώντας έντονα τα στοιχεία της μουσικής και του χορού και εστιάζοντας στην διαρκή ανατροφοδότηση, μέσα από τις αντιδράσεις των μαθητών με ΔΑΦ αλλά και των μαθητών τυπικής ανάπτυξης. Γνωρίζοντας πως οι μαθητές με ΔΑΦ, δυσκολεύονται συχνά στην επικοινωνία και την αλληλεπίδραση με τους συνομηλίκους τους, η παρέμβαση που σχεδιάστηκε μέσα από αυτή την εργασία στόχευε στην βελτίωση της πτυχής αυτής των μαθητών που προαναφέρθηκαν. Πρόκειται για μια ποιοτική έρευνα, η οποία χρησιμοποίησε τρία ερευνητικά εργαλεία για την συλλογή των δεδομένων της, ένα ημερολόγιο καταγραφής, ερωτηματολόγια και συνεντεύξεις. Μέσα από την συλλογή των δεδομένων θελήσαμε να μελετήσουμε, αν μια τέτοια παρέμβαση θα ενισχύσει τις κοινωνικές δεξιότητες των μαθητών με ΔΑΦ, αν θα αλλάξει η συμπεριφορά των μαθητών τυπικής ανάπτυξης απέναντι στους μαθητές αυτούς και αν θα αλλάξουν οι σχέσεις των μαθητών τυπικής ανάπτυξης μεταξύ τους. Από τα αποτελέσματα, φάνηκε πως οι μαθητές με ΔΑΦ οι οποίοι συμμετείχαν στην παρέμβαση, βελτίωσαν κάποιες από τις κοινωνικές τους δεξιότητες, κυρίως την ικανότητα να προσεγγίζουν τους συμμαθητές τους και να εκκινούν επικοινωνία ή δραστηριότητα, αλλά και την δυνατότητα να συνεργάζονται αρμονικά ως μέλη μιας ομάδας. Αυτό επηρέασε και την συμπεριφορά των μαθητών τυπικής ανάπτυξης προς αυτούς, καθώς πλέον ήταν πιο εύκολο να συνεργάζονται και να επικοινωνούν μαζί τους.
Φυσική περιγραφή 98 σ. : εικ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα ASD
Communicative musicality
Inclusion
Social skills
ΔΑΦ
Επικοινωνιακή μουσικότητα
Κοινωνικές δεξιότητες
Συμπερίληψη
Ημερομηνία έκδοσης 2021
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 33

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Δεν έχετε δικαιώματα για να δείτε το έγγραφο.
Δεν θα είναι διαθέσιμο έως: 2024-11-12