Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Ο ρόλος των φωνολογικών δεξιοτήτων στην ανάπτυξη της αναγνωστικής ικανότητας  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000434077
Τίτλος Ο ρόλος των φωνολογικών δεξιοτήτων στην ανάπτυξη της αναγνωστικής ικανότητας
Άλλος τίτλος The role of phonological skills in the development of reading.
Συγγραφέας Μουρατίδου, Μαρία
Σύμβουλος διατριβής Μανωλίτσης Γιώργος
Περίληψη Η παρούσα μελέτη σκοπό είχε να εξετάσει τις σχέσεις των φωνολογικών δεξιοτήτων με την αναγνωστική ικανότητα. Πιο συγκεκριμένα, μελετήθηκαν η φωνολογική επίγνωση (ΦΕ), η φωνολογική μνήμη (ΦΜ), η ταχύτητα ονομασίας (RAN) και η αναγνωστική ικανότητα ως προς την ακρίβεια, την ταχύτητα, την ευχέρεια και την κάθετη-σειριακή ανάγνωση λέξεων. Για τον σκοπό της έρευνας αξιολογήθηκαν 43 μαθητές δημοτικού, 20 μαθητές Β και 23 της Γ τάξης. Τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν για την αξιολόγηση των μαθητών ήταν το GORT-5 για την αξιολόγηση της ευχέρειας, ακρίβειας και ταχύτητας ανάγνωσης κειμένου, καθώς και κριτήρια για την αξιολόγηση της φωνολογικής μνήμης, την αξιολόγηση της φωνολογικής επίγνωσης και την αξιολόγηση της ταχύτητας ονομασίας. Επίσης με τη δοκιμασία TOWRE αξιολογήθηκε η ευχέρεια της κάθετης-σειριακής ανάγνωσης λέξεων. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η φωνολογική επίγνωση είχε την υψηλότερη συσχέτιση με την αναγνωστική ευχέρεια και ιδίως για τους μαθητές της Β τάξης. Για την ταχεία αυτοματοποιημένη ονομασία και την φωνολογική μνήμη βρέθηκαν γραμμικές συσχετίσεις για τους μαθητές της Β τάξης, όμως δεν θεωρήθηκαν στατιστικά σημαντικές σε κανένα μοντέλο παλινδρόμησης.
Φυσική περιγραφή 81 σ. : πιν. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Phonological skills
Reading
Ανάγνωση
Φωνολογικές δεξιότητες
Ημερομηνία έκδοσης 2020-10-21
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 64

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 21