Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Ο ρόλος των διαφόρων παραγόντων της εκπαίδευσης (διευθυντές-εκπαιδευτικοί-μαθητές) στη διεξαγωγή των Εργαστηρίων δεξιοτήτων  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000452044
Τίτλος Ο ρόλος των διαφόρων παραγόντων της εκπαίδευσης (διευθυντές-εκπαιδευτικοί-μαθητές) στη διεξαγωγή των Εργαστηρίων δεξιοτήτων
Άλλος τίτλος The role of the various educational factors (principals-teachers-students) in conducting the laboratory skill activities
Συγγραφέας Γιακουμάκης, Γεώργιος
Σύμβουλος διατριβής Βρετουδάκη Ελένη
Μέλος κριτικής επιτροπής Αργυροπούλου Ελευθερία
Οικονομίδης Βασίλης
Περίληψη Τα Εργαστήρια δεξιοτήτων αποτελούν ένα καινοτόμο πρόγραμμα σπουδών το οποίο προτάθηκε από το Ινστιτούτο Εκπαίδευτικής Πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων στη χώρα μας. Οι επιδράςσεις του προγράμματος διερευνήθηκαν πιλοτικά το σχολικό έτος 2020-2021, ενώ καθολικά εφαρμόστηκε την επόμενη διδακτική χρονιά. Οι στόχοι των δραστηριοτήτων είναι η καλλιέργεια των ήπιων δεξιοτήτων των μαθητών (αυτοπεποίθηση, αποτελεσματική διαχείριση χρόνου, επικοινωνιακές δεξιότητες κ.α.) σύμφωνα με τις απαιτήσεις της σύγχρονής κοινωνίας. Η σημασία των πρακτικών που εφαρμόζουν οι εκπαιδευτικοί καθώς και οι αποφάσεις που λαμβάνονται από τη σχολική ηγεσία, όσο αναφορά τη διεξαγωγή των Εργαστηρίων δεξιοτήτων, θεωρούνται βαρύνουσας σημασίας για την αποτελεσματικότητα τους. Με βάση τα παραπάνω, κρίθηκε σημαντικό να εντοπιστούν οι κύριοι άξονες οι οποίοι οι εκπαιδευτικοί θεωρούν σημαντικούς για την πιο αποτελεσματική διεξαγωγή των Εργαστήριων δεξιοτήτων. Ο σκοπός της συγκεκριμένης μελέτης ήταν να διερευνήσει τη σχέση της σχολικής ηγεσίας και των εκπαιδευτικών μίας σχολικής μονάδας, με το είδος και τον τρόπο διεξαγωγής των Εργαστηρίων δεξιοτήτων τα οποία πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του αναλυτικού προγράμματος μιας σχολικής μονάδας. Για την εξέταση των παραπάνω διενεργήθηκε μια ποσοτική έρευνα βασισμένη σε ένα ερωτηματολόγιο το οποίο διαμορφώθηκε στη βάση μιας 5/βαθμής κλίμακας Likert, και συμπληρώθηκε από 235 εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Τα ευρήματα έδειξαν, ότι η αποτελεσματικότητα των Εργαστηρίων δεξιοτήτων εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το σχολικό κλίμα το οποίο υπάρχει στη σχολική μονάδα καθώς και τις πρακτικές των εκπαιδευτικών οι οποίες φαίνεται να επιδρούν σε σημαντικό βαθμό στο τελικό αποτέλεσμα. Επί προσθέτως, διερευνήθηκαν οι παράγοντες οι οποίοι αναμένονται να βελτιωθούν έπειτα από την πρώτη εφαρμογή των Εργαστηρίων δεξιοτήτων. Τα αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι χρειάζεται περεταίρω επιμόρφωση των εκπαιδευτικών καθώς και στήριξη τους από τα στελέχη της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Καταληκτικά, σημαντικό ρόλο στη διεξαγωγή των Εργαστηρίων δεξιοτήτων, όπως διακρίνονται από τα ευρήματα της παρούσας έρευνας, διαδραμάτισαν τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών, με τους νεότερους σε ηλικία εκπαιδευτικούς να δείχνουν ότι ανταποκρίνονται πιο αποτελεσματικά σε στις ανάγκες και το περιεχόμενο του συγκεκριμένου προγράμματος.
Φυσική περιγραφή 140 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Laboratory skill activities
School climate
School’s leadership
Teacher practices
Εργαστήρια δεξιοτήτων
Πρακτικές εκπαιδευτικών
Σχολική ηγεσία
Σχολικό κλίμα
Ημερομηνία έκδοσης 2022
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 231

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 7