Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Η κατάκτηση των υγρών συμφώνων σε μονομελείς εμβάσεις κατά το ενδιάμεσο αναπτυξιακό στάδιο στον παιδικό λόγο της ελληνικής / Κωνσταντίνος Σιπητάνος.  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000417284
Τίτλος Η κατάκτηση των υγρών συμφώνων σε μονομελείς εμβάσεις κατά το ενδιάμεσο αναπτυξιακό στάδιο στον παιδικό λόγο της ελληνικής / Κωνσταντίνος Σιπητάνος.
Άλλος τίτλος The acquisition of liquid consonants in single onsets during the intermediate developmental stage in greek children's speech
Συγγραφέας Σιπητάνος, Κωνσταντίνος Δ.
Σύμβουλος διατριβής Κάππα, Ιωάννα
Περίληψη Στην εργασία αυτή ερευνάται η φωνολογική κατάκτηση και πώς η δομή των παιδικών εκφωνημάτων πλησιάζει σταδιακά τους τύπους των ενηλίκων. Πιο συγκεκριμένα, παρουσιάζονται οι φωνολογικές δομές τεσσάρων παιδιών, ηλικίας από 2;00.07 έως 2;03:14, τα δεδομένα των οποίων συλλέχθηκαν μέσω προσχεδιασμένου πειράματος. Η παρούσα έρευνα επικεντρώνεται στη φωνολογική κατάκτηση (phonological acquisition) των υγρών συμφώνων [l,r] σε θέση απλής έμβασης. Η έρευνα βασίζεται στα δεδομένα (data driven research) και σε συνδυασμό με το στάδιο της ενδιάμεσης αναπτυξιακής κατάκτησης παρουσιάζονται οι ποικίλες στρατηγικές και τα διαφορετικά αναπτυξιακά μονοπάτια (developmental paths) κατάκτησης που ακολουθεί το κάθε παιδί. Αντικείμενο, δηλαδή, της μελέτης αποτελεί η κατάκτηση των υγρών συμφώνων [l,r] σε θέση μονομελούς έμβασης στο ενδιάμεσο αναπτυξιακό στάδιο. Τα δύο αυτά σύμφωνα, αν και ανήκουν στην ίδια τάξη (υγρά/liquids), στο στάδιο αυτό το ρωτικό πραγματώνεται με ποικίλες στρατηγικές, ενώ το πλευρικό συνήθως έχει κατακτηθεί. Οι στρατηγικές παρουσιάζονται στατιστικά, συγκρίνονται και αναλύονται. Ακολουθείται η εξής δομή: αρχικά, παρουσιάζεται η φωνολογία των ελληνικών αναφορικά με τα υγρά σύμφωνα σε θέση μονομελούς έμβασης (1η ενότητα). Στη συνέχεια, παρουσιάζεται συνοπτικά η υπάρχουσα έρευνα-βιβλιογραφία σχετικά με το θέμα (2η Ενότητα) και η μεθοδολογία της έρευνας (3η ενότητα). Μετά την παρουσίαση των δεδομένων με τη βοήθεια γραφικών παραστάσεων (4η ενότητα) και την εξήγηση του θεωρητικού πλαισίου (5η ενότητα), οι στρατηγικές που επιλέγονται από τα παιδιά αναλύονται με τη Θεωρία του Βέλτιστου (6η Ενότητα) και εξάγονται τα Γενικά Συμπεράσματα. Στο Παράρτημα δίνονται οι καρτέλες με τα στοιχεία των πληροφορητών και οι λίστες με τα δεδομένα που αναλύονται.
Φυσική περιγραφή 121 σ. : πιν. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Inter & intra child variation
Intermediate developmental stage
Liquid consonants
Phonological development/Acquisition, Single onsets
Ενδιάμεσο αναπτυξιακό στάδιο
Ενδογλωσσική/διαγλωσσική ποικιλία
Μονομελείς εμβάσεις
Υγρά σύμφωνα
Φωνολογική ανάπτυξη/κατάκτηση
Ημερομηνία έκδοσης 2016
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Φιλοσοφική Σχολή--Τμήμα Φιλολογίας --Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 30

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 9