Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Οι έμφυλες και queer ταυτότητες στην οικογένεια, την εκπαίδευση και την τέχνη με έμφαση στη μουσική : μια πρόταση ερευνητικού σχεδιασμού σε σχέση με τις στάσεις και αναπαραστάσεις μαθητών/τριών Γ΄ Λυκείου Μουσικών Σχολείων / Δικαίου Παρασκευή.  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000469614
Τίτλος Οι έμφυλες και queer ταυτότητες στην οικογένεια, την εκπαίδευση και την τέχνη με έμφαση στη μουσική : μια πρόταση ερευνητικού σχεδιασμού σε σχέση με τις στάσεις και αναπαραστάσεις μαθητών/τριών Γ΄ Λυκείου Μουσικών Σχολείων / Δικαίου Παρασκευή.
Άλλος τίτλος Gendered and queer identities in family, education and art with a focus on music : a research design proposal in relation to the attitudes and representations of third grade music schools students
Συγγραφέας Δικαίου, Παρασκευή
Σύμβουλος διατριβής Πουρκός Μάριος
Περίληψη Η συζήτηση γύρω από τα φύλα και τις ταυτότητες έχει γίνει επιτακτική τα τελευταία χρόνια, με πολλές διχασμένες απόψεις και περιστατικά βίας, ιδιαίτερα στους νέους. Τα παιδιά διδάσκονται για θέματα σώματος, φύλων και ταυτότητας κυρίως από την οικογένεια, το διαδίκτυο, τα ΜΜΕ και τη θρησκεία, ενώ το σχολείο έχει μικρότερο ρόλο. Το σχολείο είναι κρίσιμο για τη διαμόρφωση των έμφυλων και σεξουαλικών ταυτοτήτων, αφού εντός του δομούνται και αναπαράγονται ποικίλλες έμφυλες υποκειμενικότητες. Η όλη διαδικασία διαμόρφωσης των έμφυλων ταυτοτήτων αναδεικνύεται και επηρεάζεται βέβαια και από άλλους παράγοντες. Ένας σημαντικός, είναι οι τέχνες. Οι τέχνες συμβάλλουν στην ανάπτυξη γνωστικών λειτουργιών και στην προσωπική ανάπτυξη των παιδιών, ενθαρρύνοντας τη δημιουργία συνδέσεων με κοινωνικά φαινόμενα, ενώ παράλληλα βοηθούν τα παιδιά να διαμορφώσουν και την έμφυλη τους ταυτότητα με τις δυνατότητες που έχουν στην εκφραστική- δημιουργική τους διάσταση. Ιδιαίτερο ρόλο που μας ενδιαφέρει εδώ διαδραματίζει και η μουσική. Τα Μουσικά και Καλλιτεχνικά σχολεία, είναι τα πρώτα που δημιουργήθηκαν στην Ελλάδα με κεντρικό άξονα τις τέχνες και συγκεκριμένα τη μουσική. Επιδιώκουν όχι μόνο την ανάπτυξη μουσικών δεξιοτήτων, αλλά και τη γενικότερη αισθητική και πνευματική καλλιέργεια των μαθητών, συμπεριλαμβανομένης εκ των πραγμάτων και της έμφυλης ταυτότητάς τους. Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο να εξετάσεις, πρώτον, θεωρητικά το ζήτημα των έμφυλων και queer ταυτοτήτων στην οικογένεια, την εκπαίδευση και την τέχνη με ιδιαίτερη έμφαση στη μουσική και δεύτερον, να διαμορφώσει μια πρόταση ποιοτικού ερευνητικού σχεδιασμού σε σχέση με τις στάσεις και αναπαραστάσεις μαθητών/τριών Γ΄ Λυκείου Μουσικών Σχολείων όσον αφορά τις έμφυλες και queer ταυτότητές τους. Η διαδικασία της έρευνας στην πρόταση του ερευνητικού σχεδιασμού συνίσταται στη συλλογή ποιοτικών ερευνητικών δεδομένων στη βάση της φαινομενολογικής και βιογραφικής- αφηγηματικής μεθοδολογίας, κάνοντας χρήση των ποιοτικών μεθόδων έρευνας της κλινικής συνέντευξης, της βιογραφικής-αφηγηματικής συνέντευξης και των ιχνογραφικών, μεταφορικών και μουσικών έργων. Η όλη προσπάθεια παραμένει μόνο στην οργάνωση των θεωρητικών κεφαλαίων της εργασίας και στην διαμόρφωση της πρότασης του ερευνητικού σχεδιασμού χωρίς δυστυχώς την υλοποίησή του λόγω διάφορων προβλημάτων και δυσκολιών.
Φυσική περιγραφή 130 σ. : εικ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Arts
Education
Family
Gender identities
Music
Queer identities
Queer ταυτότητες
Sexuality
Εκπαίδευση
Εμφυλες ταυτότητες
Μουσική
Οικογένεια
Σεξουαλικότητα
Τέχνες
Ημερομηνία έκδοσης 2024.
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 18

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 0