Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Πειθαρχικές πρακτικές και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τη διαχείρηση της σχολικήςτάξης και τη διατήρηση της ισορροπίας της : Μελέτη περίπτωσης με βάση την εθνογραφική μεθοδολογία  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000404495
http://
Τίτλος Πειθαρχικές πρακτικές και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τη διαχείρηση της σχολικήςτάξης και τη διατήρηση της ισορροπίας της : Μελέτη περίπτωσης με βάση την εθνογραφική μεθοδολογία
Άλλος τίτλος Disciplinary practices and teachers perceptions concerning the management of school class and the maintenance of its balance
Συγγραφέας Ζαχαράκη, Δέσποινα
Σύμβουλος διατριβής Μάριος Πουρκός
Περίληψη Στο σύστημα της σχολικής τάξης αναπτύσσεται ένα πολυσύνθετο δίκτυο διαπροσωπικών, αλλά και κοινωνικών σχέσεων. Κατά την παιδευτική πράξη, οι μετέχοντες σε αυτήν τη διαδικασία βρίσκονται σε μια συνεχή επικοινωνία και αλληλεπίδραση, η οποία τελικά επιδρά αποφασιστικά στη διαμόρφωση της κοινωνικής και μαθησιακής συμπεριφοράς των μαθητών. Για την ομαλή διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι απαραίτητη η διατήρηση της ισορροπίας της σχολικής τάξης. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των πειθαρχικών πρακτικών και αντιλήψεων των εκπαιδευτικών για τη διαχείριση της σχολικής τάξης και τη διατήρηση της ισορροπίας της, μελετώντας την περίπτωση μιας τάξης του δημοτικού σχολείου με βάση την εθνογραφική μεθοδολογία. Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 8 μαθητές και 10 μαθήτριες ηλικίας 9 ετών, οι οποίοι-ες φοιτούν στη Γ΄ τάξη Δημοτικού Σχολείου, στο χωριό της νήσου Μυκόνου, σε τμήμα 18 συνολικά μαθητών, κατά το σχολικό έτος 2014-2015. Η διαδικασία της έρευνας περιελάμβανε τέσσερις φάσεις: παρατήρηση και τήρηση σημειώσεων, κοινωνιομετρικό τεστ, κλινική ημι-δομημένη συνέντευξη με την εκπαιδευτικό και ιχνογραφικά έργα. Για τη συλλογή των ερευνητικών δεδομένων που αφορούν τις πειθαρχικές πρακτικές που εφαρμόζονται στην τάξη και τον τρόπο που η εκπαιδευτικός αντιλαμβανόταν και βίωνε τα ζητήματα πειθαρχίας στην τάξη της χρησιμοποιήθηκε μια ποικιλία ερευνητικών εργαλείων. Χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της ανάλυσης περιεχομένου και του τριγωνισμού να μπορεί κανείς να καταλήξει σε ασφαλή (έγκυρα και αξιόπιστα) συμπεράσματα για τη μελέτη περίπτωσης της συγκεκριμένης τάξης. Το βασικό συμπέρασμα από την ανάλυση των δεδομένων μέσα από το πρίσμα της θεωρίας της συμβολικής αλληλεπίδρασης, της θεωρίας του Foucault και της συστημικής προσέγγισης είναι ότι η εκπαιδευτικός κατέφυγε σε συνδυασμό πειθαρχικών πρακτικών από εναλλακτικές αλλά και από παραδοσιακές θεωρητικές προσεγγίσεις για την αντιμετώπιση των ζητημάτων πειθαρχίας που προέκυπταν στην τάξη της. Άλλο βασικό συμπέρασμα είναι ότι ο τρόπος οργάνωσης του χώρου της τάξης, ο τρόπος χρήσης του χρόνου από την εκπαιδευτικό και ο βαθμός ελέγχου του σώματος των μαθητών συνδέονται με τις διαδικασίες εξασφάλισης πειθαρχίας και ισορροπίας στην τάξη. Λέξεις-κλειδιά: Αντιλήψεις των εκπαιδευτικών, Διαχείριση της σχολικής τάξης, Εθνογραφική μεθοδολογία, Μελέτη περίπτωσης, Πειθαρχία, Πειθαρχικές πρακτικές, Σχολική τάξη.
Φυσική περιγραφή 147 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Case study
Classrom management
Disciplinary practices
Discipline
Ethnographic methodology
School class
Teacher's perceptions
Αντιλήψεις των εκπαιδευτικών
Διαχείριση της σχολικής τάξης
Εθνιγραφική μεθοδολογία
Ευρωμεσογειακή συνεργασία
Μελέτη περίπτωσης
Πειθαρχία
Πειθαρχικές πρακτικές
Σχολική τάξη
Ημερομηνία έκδοσης 2016
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 107

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 79