Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Η συμβολή του έντεχνου παραμυθιού στη διαχείριση του γεγονότος του θανάτου σε παιδιά προσχολικής ηλικίας  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000469999
Τίτλος Η συμβολή του έντεχνου παραμυθιού στη διαχείριση του γεγονότος του θανάτου σε παιδιά προσχολικής ηλικίας
Συγγραφέας Πατσουράκη, Αθηνά
Σύμβουλος διατριβής Καραΐσκου Μαρία
Περίληψη Το αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η συμβολή του παραμυθιού και πιο συγκεκριμένα του έντεχνου στη διαχείριση του γεγονότος του θανάτου σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Για το σκοπό αυτό επιλέχθηκαν τέσσερα παραμύθια που διαπραγματεύονται διαφόρων μορφών απώλειες: Αν τ’ αγαπάς ξανάρχονται, της Βασιλικής Νευροκοπλή, Ένα δέντρο μια φορά, του Ευγένιου Τριβιζά, Ο αθάνατος γαϊδαράκος, της Μάρω Λοΐζου και ο Κυπάρισσος, της Μάρτα Σανμαμέντ. Για να γίνει κατανοητό το πώς τα παιδιά αντιδρούν σε δύσκολες καταστάσεις ή εμπειρίες θανάτου, είναι πολύ σημαντικό να καταλάβουμε το πώς νοηματοδοτούν την έννοια του θανάτου. Πρόκειται για μια έννοια που εμπεριέχει πολλά συστατικά στοιχεία, τα οποία δε νοηματοδοτούνται με τον ίδιο τρόπο από όλα τα παιδιά, ακόμα κι αν βρίσκονται στο ίδιο αναπτυξιακό στάδιο. Καθοριστικό ρόλο παίζουν κι άλλοι παράγοντες όπως είναι η προσωπικότητα του κάθε παιδιού, το περιβάλλον στο οποίο μεγαλώνει, καθώς και οι θρησκευτικές πεποιθήσεις της οικογένειας και η στάση που κρατάνε απέναντι στο θάνατο. Στο θεωρητικό μέρος επιχειρείται μια προσπάθεια αποσαφήνισης όλων αυτών των όρων, καθώς και μια διερεύνηση σχετικά με το αν η λογοτεχνία και μέχρι πιο βαθμό μπορεί να βοηθήσει το παιδί να αντιληφθεί το θάνατο και εν συνεχεία να τον αποδεχτεί, με απώτερο σκοπό να μπορέσει να προσαρμοστεί στη νέα πραγματικότητα από την οποία απουσιάζει κάποιο αγαπημένο του πρόσωπο. Για τη διεξαγωγή της έρευνας αξιοποιήθηκε ένας συνδυασμός μεθόδων. Μέσω των συνεντεύξεων που υλοποιήθηκαν με παιδιά προσχολικής ηλικίας, συλλέχθηκαν δεδομένα και μέσω της ποιοτικής ανάλυσης έγινε προσπάθεια να απαντηθούν τα ερευνητικά ερωτήματα της παρούσας έρευνας. Τα αποτελέσματα κατέδειξαν ότι η λογοτεχνία και πιο συγκεκριμένα μια παρέμβαση με παραμύθια, μπορούν να βοηθήσουν το μικρό παιδί στην κατανόηση της έννοιας του θανάτου, καθώς και όλων των άλλων εννοιών που την πλαισιώνουν, από πολύ μικρή ηλικία. Επιπλέον μέσα από στοχευμένες εκπαιδευτικές δραστηριότητες, τα παιδιά μπόρεσαν να γνωρίσουν τα έθιμα της ταφής και τις τελετουργίες και απέκτησαν γνώσεις που θα τα βοηθήσουν στη μετέπειτα πορείας τους να προσαρμόζονται στην πραγματικότητα που κάθε φορά βιώνουν και στις απαιτήσεις της ζωής, με απώτερο στόχο να μάθουν να ξεπερνούν τα εμπόδια που η ίδια η ζωή βάζει και να συνεχίζουν να προχωρούν, έχοντας ως θεμέλιο και κινητήρια δύναμη το παρελθόν τους.
Φυσική περιγραφή 179 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Death
Fairy tale
Literature
Preschool child
Qualitative Research Methods
Teaching Intervention
Διδακτική Παρέμβαση
Θάνατος
Λογοτεχνία
Παιδί προσχολικής ηλικίας
Παραμύθι
Ποιοτικές μέθοδοι έρευνας
Ημερομηνία έκδοσης 2024-11-28
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 16

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 1