Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Το πρόγραμμα P.I.S.A. και η εκπαίδευση στην Ελλάδα / Νικηφορίδου Μαριάνα.  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000417242
Τίτλος Το πρόγραμμα P.I.S.A. και η εκπαίδευση στην Ελλάδα / Νικηφορίδου Μαριάνα.
Άλλος τίτλος The P.I.S.A. programme and the education in Greece
Συγγραφέας Νικηφορίδου, Μαριάνα
Σύμβουλος διατριβής Γεωργούλας, Αντώνιος
Μέλος κριτικής επιτροπής Τζανάκης, Κωνσταντίνος
Κακλαμάνη. Σταματίνα
Περίληψη Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνηθεί κατά πόσο το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα παρέχει ίσες ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές, ανεξάρτητα από το κοινωνικό και οικονομικό τους υπόβαθρο. Για τον σκοπό αυτό εξετάζονται τα στοιχεία που προκύπτουν για την Ελλάδα από το πρόγραμμα P.I.S.A. (Programme for International Student Assessment), ένα εργαλείο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών συστημάτων, που σχεδιάστηκε από τον Οργανισμό για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη (Ο.Ο.Σ.Α.). Μέσα από την εργασία αναδεικνύονται προβλήματα τόσο σε σχέση με τη μεθοδολογία που ακολουθεί το πρόγραμμα, όσο και την αξιοπιστία των αποτελεσμάτων του. Στην εργασία λαμβάνονται υπόψη ο μέσος όρος των επιδόσεων που σημείωσαν οι μαθητές της Ελλάδας, της Γερμανίας, της Γαλλίας, της Μεγάλης Βρετανίας και της Τουρκίας κατά την εφαρμογή του προγράμματος το 2000 και το 2012 στα επιστημονικά πεδία της Κατανόησης Κειμένου, των Μαθηματικών και των Φυσικών Επιστημών. Οι επιδόσεις των μαθητών συσχετίζονται με τον τύπο του σχολείου (ιδιωτικό ή δημόσιο), το μορφωτικό επίπεδο της μητέρας και το πολιτισμικό κεφάλαιο της οικογένειας (κατοχής έργων τέχνης και βιβλίων κλασικής λογοτεχνίας). Τα αποτελέσματα της έρευνας ουσιαστικά επιβεβαιώνουν την ισχύουσα βιβλιογραφία. Το μορφωτικό επίπεδο της μητέρας, η φοίτηση σε ιδιωτικό σχολείο και η κατοχή έργων τέχνης και βιβλίων κλασικής λογοτεχνίας επηρεάζουν θετικά την επίτευξη υψηλών επιδόσεων. Όσον αφορά την Ελλάδα, διαπιστώθηκε ότι οι διαφορές μεταξύ των μαθητών σχετίζονται με το κοινωνικό και οικονομικό τους περιβάλλον σε μεγαλύτερο βαθμό από άλλες χώρες του δείγματος. Αξίζει να αναφερθεί ότι θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί σχετικά με την ανάγνωση των αποτελεσμάτων του προγράμματος καθώς θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η κριτική που έχει ασκηθεί στο πρόγραμμα και κυρίως το γεγονός ότι αυτό δεν είναι ιδεολογικά ουδέτερο, καθώς προωθεί την οικονομία και όχι τον άνθρωπο. Στο μέλλον θα πρέπει να διερευνηθούν σε μεγαλύτερο βάθος τα στοιχεία που προκύπτουν από το πρόγραμμα, σε συνδυασμό και με τα στοιχεία άλλων ερευνών, προκειμένου να καταστεί πιο σαφής η προσδιοριστική σχέση της προέλευσης του μαθητή και της ακαδημαϊκής και επαγγελματικής του εξέλιξης.
Φυσική περιγραφή 88 σ. : πιν., σχεδ/τα ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Greek education
Knowledge-based economy
P.I.S.A programme
Social and educational inequalities
Ελληνική εκπαίδευση
Κοινωνικές και εκπαιδευτικές ανισότητες
Οικονομία της γνώσης
Πρόγραμμα P.I.S.A
Ημερομηνία έκδοσης 2016-07-18
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Φιλοσοφική Σχολή--Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 10

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 2