Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Διερεύνηση της σύνθετης σκέψης που εμφανίζεται κατά τη διαδικασία κατασκευής υπερμέσων : μια μελέτη περίπτωσης  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000226711
Τίτλος Διερεύνηση της σύνθετης σκέψης που εμφανίζεται κατά τη διαδικασία κατασκευής υπερμέσων : μια μελέτη περίπτωσης
Συγγραφέας Μαυραντωνάκη, Αικατερίνη
Περίληψη Η σημασία της παρούσας έρευνας έγκειται, στο ότι αποτελεί μια πρωτότυπη προσπάθεια για εμπειρική διερεύνηση των ήδη διατυπωμένων θεωριών για τα αποτελέσματα της χρήσης υπερμέσων. Επίσης στο ότι εξετάζει τη διαδικασία κατασκευής υπερμέσων από αυριανούς εκπαιδευτικούς, με στόχο τη χρήση των υπερμέσων στην εκπαιδευτική διαδικασία. Τέλος χρησιμοποιείται ποιοτική προσέγγιση στην παρούσα μελέτη, η οποία επιτρέπει τη σε βάθος μελέτη πτυχών της διαδικασίας κατασκευής υπερμέσων. Η έρευνα αυτή πραγματεύεται την επίδραση του Η/Υ στην ανθρώπινη σκέψη και δραστηριότητα. Η επίδραση των εργαλείων (πολύ πριν εφευρεθούν οι Η/Υ) είχε απασχολήσει πολλούς ερευνητές. Ιδιαίτερα ο Vygotsky και η Σοβιετική σχολή Ψυχολογίας έχουν ασχοληθεί με το θέμα. Οι υπολογιστές μπαίνουν όλο και περισσότερο στη ζωή μας. Αναπόφευκτα στο μέλλον, οι καθημερινές δραστηριότητες θα εμπλέκουν όλο και περισσότερο τη χρήση τους. Δεν είναι γνωστό όμως τι είδους αλλαγές θα προκαλέσει η χρήση της Τεχνολογίας. Η παρούσα έρευνα αποτελεί ένα διερευνητικό βήμα σ’ αυτό το χώρο. Προσπαθεί μέσα από τη μελέτη μιας περίπτωσης να ανιχνεύσει, γνωστικά στοιχεία της διαδικασίας χρήσης του Η/Υ ως εργαλείου για την κατασκευή υπερμέσων. Επίσης να βρει κατά πόσο ισχύουν κάποιες αντιλήψεις στον τομέα της χρήσης των Η/Υ στην εκπαίδευση, (π.χ. του Jonassen,1996), οι οποίες δεν έχουν ερευνηθεί λεπτομερώς. Τα υποκείμενα της έρευνας, είναι φοιτητές οι οποίοι θα εργαστούν μελλοντικά ως εκπαιδευτικοί. Αναπόφευκτα στο μέλλον, στα Παιδαγωγικά Τμήματα θα αρχίσει να εισάγεται μάθημα για τη δημιουργία εκπαιδευτικών υπερμέσων. Η μελέτη αυτή διερευνά τις διαδικασίες μέσα από τις οποίες κατασκευάζουν υπερμέσα φοιτητές. Επομένως θα μπορεί να συνεισφέρει στο σχεδιασμό τέτοιων μαθημάτων. Παρατηρείται επίσης το φαινόμενο να χρησιμοποιούνται περισσότερο ποσοτικές μέθοδοι για τη μελέτη θεμάτων που σχετίζονται με τη χρήση του Η/Υ ως εργαλείου στην εκπαίδευση, τόσο στην αγγλική όσο και την ελληνική βιβλιογραφία. Η μελέτη αυτή χρησιμοποιεί ποιοτική προσέγγιση. Είναι αποδεκτό ότι και οι δύο προσεγγίσεις είναι απαραίτητες για την κατανόηση αυτού του αντικειμένου. Το δεύτερο κεφάλαιο ασχολείται με τις επιδράσεις της χρήσης του Η/Υ ως εργαλείου στον άνθρωπο. Παραθέτονται θεωρητικές απόψεις και συμπεράσματα ερευνών, όσον αφορά στο τι επιδράσεις αναμένεται να έχει η χρήση του Η/Υ στον άνθρωπο. Στο τρίτο κεφάλαιο τεκμηριώνεται θεωρητικά το πρόβλημα της έρευνας, με την παράθεση πηγών. Αναφέρονται στοιχεία από έρευνες πάνω στη χρήση προγραμμάτων όπως το πρόγραμμα που χρησιμοποιείται στην παρούσα μελέτη. Το τέταρτο κεφάλαιο ασχολείται με τις μεθόδους μελέτης της γνωστικής διαδικασίας από άλλες έρευνες και τα σχήματα περιγραφής της τα οποία προέκυψαν. Στο πέμπτο κεφάλαιο, περιγράφεται το εννοιολογικό πλαίσιο της έρευνας. Με βάση τη βιβλιογραφία προτείνεται ένα εννοιολογικό μοντέλο. Τέλος γίνεται λειτουργικός ορισμός των παραγόντων τους οποίους εξετάζει η έρευνα.. Στο έκτο κεφάλαιο, περιγράφεται η μέθοδος, η οποία υιοθετήθηκε στην παρούσα έρευνα, καθώς και τα υλικά και η διαδικασία για την πραγματοποίησή της. Στο έβδομο κεφάλαιο παραθέτονται τα αποτελέσματα της ανάλυσης. Στο όγδοο κεφάλαιο συζητούνται τα αποτελέσματα και παραθέτονται προτάσεις για μελλοντική έρευνα.
Φυσική περιγραφή 112 σ. : εικ. , ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Ημερομηνία έκδοσης 1998
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Σημειώσεις Περιέχει παραρτήματα. Περιέχει βιβλιογραφία (σ. 103-112) και ευρετήριο πινάκων.
Εμφανίσεις 172

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 16