Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Επισφαλείς μορφές εργασίας και συλλογική δράση : η περίπτωση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000452110
Τίτλος Επισφαλείς μορφές εργασίας και συλλογική δράση : η περίπτωση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Άλλος τίτλος Apects of job precariousness and collective action : the case of substitute teachers
Συγγραφέας Σερλή, Σταυρούλα
Σύμβουλος διατριβής Καρακιουλάφη Χριστίνα-Αικατερίνη
Μέλος κριτικής επιτροπής Ζαμπαρλούκου Στέλλα
Μπιθυμήτρης Γεωργιος
Περίληψη Η παρούσα εργασία αποτελεί μια προσπάθεια μελέτης της συλλογικής δράσης των επισφαλώς εργαζομένων, εξετάζοντας την περίπτωση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Σκοπός είναι η ανάδειξη των διαστάσεων της επισφάλειας στην εργασία των Ελλήνων αναπληρωτών εκπαιδευτικών μέσα από το βίωμα εκείνων που εργάστηκαν για περίπου μία δεκαετία ως αναπληρωτές εκπαιδευτικοί. Επίσης, σκοπός της εργασίας είναι η διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν την απόφαση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών για συμμετοχή στη συλλογική δράση. Η εργασία αναπτύσσεται σε δύο άξονες. Στον πρώτο άξονα επιχειρείται η αναγνώριση των αντικειμενικών και υποκειμενικών διαστάσεων της εργασιακής επισφάλειας. Στον δεύτερο άξονα γίνεται προσπάθεια να φανεί ο ρόλος των συνδικάτων σε σχέση με τους επισφαλώς εργαζόμενους και συγκεκριμένα να αναδειχθούν τα κίνητρα που ωθούν τους αναπληρωτές να συμμετέχουν ενεργά στη συλλογική δράση και τα εμπόδια που τους αποθαρρύνουν από την οργάνωση στα συνδικάτα τους. Τέλος, αναζητούνται πιθανές συσχετίσεις ανάμεσα στην εργασιακή επισφάλεια και τη συλλογική δράση. Η παρούσα εργασία είναι μια ποιοτική έρευνα στην οποία συμμετείχαν οκτώ εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με πολυετή εργασιακή εμπειρία ως αναπληρωτές. Η συλλογή των δεδομένων έγινε μέσα από ημιδομημένες συνεντεύξεις και με τη μέθοδο της σκόπιμης δειγματοληψίας. Για την ανάλυση των δεδομένων που προέκυψαν, χρησιμοποιήθηκε η θεματική ανάλυση. Οι αφηγήσεις των εκπαιδευτικών μας μεταφέρουν ένα μέρος από τη βιωμένη εμπειρία τους, τις απόψεις και τους προβληματισμούς τους αναφορικά με τις συνθήκες εργασίας τους, το ρόλο των συνδικάτων και τη σημασία της συλλογικής δράσης. Η ανάλυση των δεδομένων έδειξε ότι η εργασία των αναπληρωτών εμπεριέχει πολλές πτυχές της εργασιακής επισφάλειας, τόσο αντικειμενικές (όπως οι οικονομικές δυσκολίες) όσο και πιο υποκειμενικές (όπως τα αρνητικά συναισθήματα). Επίσης, μέσα από την ανάλυση, διαπιστώθηκε ότι οι παράγοντες που κινητοποιούν τους εκπαιδευτικούς ώστε να συμμετέχουν ενεργά στη συλλογική δράση είναι κυρίως ατομικοί. Ακόμη, αναδείχθηκαν οι παθογένειες του συνδικαλισμού στην Ελλάδα οι οποίες απομακρύνουν τους επισφαλώς εργαζόμενους από την οργάνωση στα σωματεία τους. Τέλος, φάνηκε ότι οι επισφαλώς εργαζόμενοι ενδιαφέρονται για τη συλλογική δράση.
Φυσική περιγραφή 127 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Collective action
Job precariousness
Substitute teachers
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί
Εργασιακή επισφάλεια
Συλλογική δράση
Ημερομηνία έκδοσης 2022-10-11
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Κοινωνικών Επιστημών--Τμήμα Κοινωνιολογίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 327

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 54