Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Δραματοποίηση και Θεατρικό Παιχνίδι στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: στάσεις Εκπαιδευτικών και πλαίσιο εφαρμογής στη σχολική Τάξη  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000276415
Τίτλος Δραματοποίηση και Θεατρικό Παιχνίδι στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: στάσεις Εκπαιδευτικών και πλαίσιο εφαρμογής στη σχολική Τάξη
Συγγραφέας Ιωακειμίδης, Παντελής
Σύμβουλος διατριβής Μουδατσάκις, Τηλέμαχος
Μέλος κριτικής επιτροπής Ανδρεαδάκης, Νικόλαος
Κουρκούτας, Ηλίας
Περίληψη Με την επίσημη εισαγωγή της Θεατρικής Παιδείας στο δημοτικό σχολείο (1990) η Ελληνική Πολιτεία επιδιώκει να «επενδύσει» πάνω στο νεοσύστατο αυτό επιστημονικό κλάδο και να βοηθήσει τον εκπαιδευτικό να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις της εν λόγω εκπαιδευτικής καινοτομίας.
Εκδίδεται το πρώτο εγχειρίδιο-βοήθημα για το δάσκαλο (1993), αρχίζει η πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος «Μελίνα» και δημιουργείται ένας βασικός πυρήνας για τη Θεατρική Αγωγή, στον οποίο ο εκπαιδευτικός θα στηριχτεί για να προσεγγίσει αποτελεσματικότερα τον εν λόγω επιστημονικό κλάδο.
Με την παρούσα εργασία επιδιώκουμε να διερευνήσουμε το πλαίσιο εφαρμογής του Θ.Π και της Δραματοποίησης (ως μορφές του θεάτρου στην εκπαίδευση) από τους εκπαιδευτικούς σε συνδυασμό πάντα με τη διαμόρφωση των στάσεων των δασκάλων του δείγματος της έρευνας απέναντι στις εν λόγω μεθόδους.
Στην πρώτη φάση (της εργασίας) μελετήσαμε τη σχετική βιβλιογραφία και εντοπίσαμε τις αντίστοιχες έρευνες που σχετίζονται με το δικό μας θέμα.. Το βασικό στοιχείο που απορρέει από την αναδίφηση στη βιβλιογραφία συνίσταται στην επικράτηση μιας εννοιολογικής σύγχυσης για τους δύο βασικούς όρους της παρούσας μελέτης ( Δραματοποίηση και Θ.Π).
Στη συνέχεια, με τη βοήθεια της εμπειρικής έρευνας επιχειρήθηκε να διερευνηθούν οι στάσεις των εκπαιδευτικών απέναντι στις εν λόγω μεθόδους , τα αίτια δημιουργίας αυτών των στάσεων, καθώς και ο βαθμός εφαρμογής από τους δασκάλους του Θ.Π και της Δραματοποίησης στη σχολική τάξη (με όλες τις βασικές παραμέτρους τους).
Οι εκπαιδευτικοί φαίνεται να έχουν θετικές στάσεις απέναντι στις συγκεκριμένες μεθόδους και επιχειρούν συχνότερα την εφαρμογή ασκήσεων Δραματοποίησης στην τάξη τους ( κυρίως στα μαθήματα της Γλώσσας και των Κοινωνικών Σπουδών).Δεν αφιερώνουν πολύ χρόνο κατά την εφαρμογή από τους ίδιους των εν λόγω μεθόδων και συμμετέχουν αρκετά στην όλη προσπάθεια. Αντλούν τα θέματά τους κυρίως από ενότητες των σχολικών μαθημάτων και θέτουν συγκεκριμένους στόχους, τους οποίους επιδιώκουν να επιτύχουν με την εφαρμογή του Θ.Π και της Δραματοποίησης. Κατά τη διάρκεια των εν λόγω εφαρμογών αναλαμβάνουν διαφόρους ρόλους στην όλη διαδικασία.
Τέλος, οι εκπαιδευτικοί επισημαίνουν τις αδυναμίες τους να εφαρμόσουν αποτελεσματικά τις συγκεκριμένες μεθόδους και προτείνουν λύσεις για βελτίωση της κατάστασης.
Φυσική περιγραφή 375 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Ημερομηνία έκδοσης 2003
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 532

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 466