|
Κωδικός Πόρου |
000469481 |
Τίτλος |
Οι εμπειρίες ανατροφής του γονέα και η συσχέτισή τους με την ποιότητα της σχέσης με το παιδί και τις αντιλαμβανόμενες κοινωνικές δεξιότητές του |
Άλλος τίτλος |
Parent's parenting experiences and their association with the quality of the relationship with their child and their perceived social skills |
Συγγραφέας
|
Κονταξάκη, Βασιλική
|
Σύμβουλος διατριβής
|
Κορνηλάκη Αικατερίνη
|
Περίληψη |
Σκοπός της μελέτης είναι να εξετάσει εάν οι πρώιμες παιδικές εμπειρίες ανατροφής του γονέα σχετίζονται με την ποιότητα της σχέσης του με το παιδί. Επιπλέον, εξετάζεται κατά πόσο η ποιότητα αυτής της σχέσης σχετίζεται με τις κοινωνικές δεξιότητες του παιδιού, όπως τις αντιλαμβάνεται ο ίδιος ο γονέας. Η παρούσα μελέτη διεξάγεται υπό το πρίσμα της διαγενεακής μετάδοσης της γονεϊκότητας. Στη μελέτη έλαβαν μέρος 109 γονείς, οι οποίοι συμπλήρωσαν ένα ανώνυμο ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, το οποίο περιλάμβανε δημογραφικές πληροφορίες, την κλίμακα για τις εμπειρίες ανατροφής των γονέων (EMBU-short form) (Arrindell et al., 1999), την κλίμακα της Σχέσης Παιδιού-Γονέα (Child-Parent Relationship Scale) (Pianta, 1992) και το ερωτηματολόγιο Κοινωνικών Δεξιοτήτων για γονείς (SSQ-P) (Spence, 1995). Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εμπειρίες απόρριψης που βίωσαν οι γονείς από τον πατέρα τους επιδρούν αρνητικά στη σχέση με το παιδί τους με κύριο χαρακτηριστικό τη δημιουργία συγκρούσεων. Επίσης, βρέθηκε ότι οι εμπειρίες συναισθηματικής ζεστασιάς που βίωσαν οι γονείς τόσο από τον πατέρα όσο και από τη μητέρα τους σχετίζονται σημαντικά με την εγγύτητα που χαρακτηρίζει τη σχέση με το δικό τους παιδί. Η υπερπροστατευτικότητα που βίωσαν οι γονείς και από τους δύο γονείς τους κατά την παιδική τους ηλικία συσχετίστηκε σημαντικά με τη συγκρούσεις που εμφανίζονται στη σχέση με το παιδί τους, ενώ παράλληλα αυτές οι πρώιμες εμπειρίες υπερπροστατευτικότητας που βίωσε ο γονέας προβλέπουν την εγγύτητα στη σχέση με το παιδί του. Ένα ακόμη εύρημα της παρούσας μελέτης είναι ότι η σύγκρουση στη σχέση παιδιού και γονέα έχει σημαντική αρνητική επίδραση στις κοινωνικές δεξιότητες του παιδιού. Αντίθετα, η εγγύτητα μεταξύ παιδιού και γονέα συμβάλλει θετικά στην ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων του παιδιού. Τέλος, δεν βρέθηκε συσχέτιση μεταξύ του φύλου του γονέα και της ποιότητας της σχέσης που αναπτύσσει με το παιδί του.
|
Φυσική περιγραφή |
91 σ. ; 30 εκ. |
Γλώσσα |
Ελληνικά |
Θέμα |
Child-Parent Relationship |
|
Early Parenting Experiences |
|
Intergenerational Transmission of Parenting |
|
Social Skills |
|
Διαγενεακή μετάδοση της γονεϊκότητας |
|
Εμπειρίες Ανατροφής |
|
Κοινωνικές Δεξιότητες |
|
Σχέση Παιδιού-Γονέα |
Ημερομηνία έκδοσης |
2024-11-29 |
Συλλογή
|
Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
|
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
Εμφανίσεις |
63 |