Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση του ηλεκτονικού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος "Λογο-γραφούλης", για την διδασκαλία της παραγωγής γραπτού λόγου στην Α' Δημοτικού  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000441433
Τίτλος Σχεδιασμός, ανάπτυξη και αξιολόγηση του ηλεκτονικού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος "Λογο-γραφούλης", για την διδασκαλία της παραγωγής γραπτού λόγου στην Α' Δημοτικού
Συγγραφέας Πουρναράς, Αθανάσιος
Σύμβουλος διατριβής Σπαντιδάκης Ιωάννης
Μέλος κριτικής επιτροπής Βασαρμίδου Δέσποινα
Κουτρομάνος Γεώργιος
Περίληψη Με την παρούσα μελέτη επιδιώχθηκε η σύζευξη και αλληλεπίδραση των ΤΠΕ και των δυνατοτήτων τους -με τη μέθοδο της σχολικής εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης-, με τη διδασκαλία της παραγωγής γραπτού λόγου στην Α΄ Δημοτικού. Συγκεκριμένα, το ερευνητικό ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στην τελική αξιολόγηση του ηλεκτρονικού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος μάθησης «Λογο-γραφούλης», το οποίο ήταν τεχνολογικά και λειτουργικά άρτιο, ώστε να διευκολύνει την ανάπτυξη των κατάλληλων γνωστικών, μεταγνωστικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων και στρατηγικών για την παραγωγή γραπτού από τους μαθητές και τις μαθήτριες. Για την ομαλή διεξαγωγή της έρευνας και την επίτευξη του ερευνητικού σκοπού σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον, με τίτλο: «Λογο-γραφούλης» (www.logo-grafoulis.weebly.com), με έντονα παιδαγωγικό χαρακτήρα και σύμφωνα με τις αρχές σχεδιασμού των πολυμεσικών περιβαλλόντων μάθησης και τις αρχές δημιουργίας εκπαιδευτικού υλικού στα πλαίσια της Σχολικής εξΑΕ, με στόχο την ενσωμάτωσή του ως κοινωνικο-γνωστικού και παράλληλα κοινωνικο-πολιτισμικού εργαλείου στη διδασκαλία παραγωγής γραπτού λόγου, ενταγμένο στη φιλοσοφία της Συνδυαστικής/μικτής μάθησης και των δυνατοτήτων της μικτής σχολικής εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης. Επιπλέον, προσφέρει ένα δομημένο εκπαιδευτικό πολυμεσικό περιβάλλον, το οποίο παρουσιάζει τα βήματα και τις στρατηγικές για να μπορέσουν οι μαθητές/τριες να παράγουν γραπτό λόγο, οδηγώντας τους βαθμιαία και με φθίνουσα καθοδήγηση στη μαθησιακή αυτονομία. Με την ανάδειξη του πρωταγωνιστή, του Λογο-γραφούλη, τα παιδιά εμπλέκονται συναισθηματικά στη διαδικασία, εργαζόμενα με έντονα καλή διάθεση και έχοντας κίνητρο. Καινοτομία της παρούσας έρευνας αποτελεί το γεγονός ότι το περιβάλλον ασχολείται με την παραγωγή των διάφορων κειμενικών ειδών, που συναντούν οι μαθητές και οι μαθήτριες στην Α΄ τάξη του Δημοτικού, δίνοντας έμφαση στην παραγωγή του αφηγηματικών κειμένων. Το εκπαιδευτικό αυτό υλικό εφαρμόστηκε σε πραγματικές συνθήκες διδασκαλίας σε δύο τμήματα της Α΄ τάξης Δημοτικού, καθώς αυτή η ηλικιακή ομάδα ανταποκρινόταν στις ανάγκες και συνάμα τις απαιτήσεις του προς εξέταση θέματος και η ερευνητική διαδικασία έλαβε τη μορφή μιας έρευνας δράσης, μέσα από μια αέναη διαδικασία αναστοχασμού και αναμορφώσεων. Η διδακτική παρέμβαση υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος της Ευέλικτης Ζώνης της αντίστοιχης τάξης και διήρκεσαν περίπου 5 μήνες. Τα ευρήματα της έρευνας υποστήριξαν την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας στρατηγικών μέσω της αξιοποίησης του ηλεκτρονικού υπολογιστή ως γνωστικού εργαλείου για την ανάπτυξη των απαραίτητων γνωστικών και μεταγνωστικών δεξιοτήτων και στρατηγικών παραγωγής γραπτών κειμένων, ενώ τα τεχνικά χαρακτηριστικά και η λειτουργικότητα του παραγόμενου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος κρίθηκαν ως επαρκή και κατάλληλα για την επίτευξη του επιδιωκόμενου στόχου.
Φυσική περιγραφή 122 σ. : εικ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Blended learning
Educational environment
Writing
Γραπτός λόγος
Εκπαιδευτικό περιβάλλον
Ημερομηνία έκδοσης 2021-06
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 327

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 10