Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Οι διαστάσεις και οι προεκτάσεις του κινητικού αυτοσχεδιασμού και της ελεύθερης κινητικής έκφρασης στην χορευτική τεχνική, την καθημερινή ζωή και την εκπαίδευση : μια μελέτη περιπτώσεων επαγγελματιών χορευτών/τριών και δασκάλων χορού, με βάση τη φαινομενολογική και τη βιογραφική-αφηγηματική μεθοδολογία / Ακριτίδου Πασχαλιά.  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000468508
Τίτλος Οι διαστάσεις και οι προεκτάσεις του κινητικού αυτοσχεδιασμού και της ελεύθερης κινητικής έκφρασης στην χορευτική τεχνική, την καθημερινή ζωή και την εκπαίδευση : μια μελέτη περιπτώσεων επαγγελματιών χορευτών/τριών και δασκάλων χορού, με βάση τη φαινομενολογική και τη βιογραφική-αφηγηματική μεθοδολογία / Ακριτίδου Πασχαλιά.
Άλλος τίτλος The dimensions and impact of movement improvisation and free movement expression on dance technique, everyday life and education : A case study of professional dancers and dance teachers, drawing on phenomenological and biographical narrative methodology
Συγγραφέας Ακριτίδου, Πασχαλιά
Σύμβουλος διατριβής Πουρκός Μάριος
Περίληψη Ο χορός, ως μια από τις αρχαιότερες μορφές ανθρώπινης έκφρασης, συνδυάζει αρμονικά το σώμα και το πνεύμα. Ως επιτελεστική τέχνη, αποτελεί έναν τρόπο έκφρασης και απελευθέρωσης. Ήδη από τις αρχές του 20ού αιώνα, η ανάγκη του χορευτικού σώματος για αυθόρμητη σωματική έκφραση, ελεύθερη δράση και διάδραση, δημιουργία και πρωτοπορία, οδήγησε στην ανάπτυξη του εκφραστικού χορού και του κινητικού αυτοσχεδιασμού. Αυτή η εξέλιξη ανέδειξε τον αυτοσχεδιασμό ως ένα ισχυρό εργαλείο τόσο για την καλλιτεχνική δημιουργία και την ανάπτυξη της σωματικής επίγνωσης όσο και για την προσωπική αναζήτηση, την αυτογνωσία και την κατανόηση του κόσμου. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των διαστάσεων και των ευρύτερων προεκτάσεων του κινητικού αυτοσχεδιασμού και της ελεύθερης κινητικής έκφρασης τόσο στη χορευτική και καθημερινή ζωή του ατόμου όσο και στην εκπαιδευτική διαδικασία. Πιο συγκεκριμένα, εξετάζονται οι αντιλήψεις και εμπειρίες των επαγγελματιών χορευτών και δασκάλων χορού, ο τρόπος με τον οποίο βιώνουν, κατανοούν, αναπαριστούν και αξιοποιούν αυτές τις πρακτικές, καθώς και οι διαστάσεις, τα οφέλη και οι εφαρμογές που έχουν αυτές στην καθημερινή τους ζωή και στην εκπαίδευση. Παράλληλα, στην έρευνα εξετάζονται οι διαφοροποιήσεις στις εμπειρίες των συμμετεχόντων και επίσης διερευνώνται οι δυνατότητες ενσωμάτωσης του κινητικού αυτοσχεδιασμού σε εκπαιδευτικά προγράμματα, τόσο για επαγγελματίες χορευτές όσο και για το ευρύτερο κοινό. Η έρευνα αυτή μεθοδολογικά ακολουθεί τις αρχές της ποιοτικής έρευνας και συγκεκριμένα αποτελεί μια μελέτη περιπτώσεων που βασίζεται στη φαινομενολογική και βιογραφική-αφηγηματική μεθοδολογία, κάνοντας χρήση της βιογραφικής- αφηγηματικής συνέντευξης, των ημιδομημένων κλινικών συνεντεύξεων, καθώς και των ιχνογραφικών και μεταφορικών έργων (αποτυπωμάτων). Τόσο στη διαδικασία συλλογής των εμπειρικών δεδομένων όσο και της ανάλυση τους χρησιμοποιείται η ποιοτική προσέγγιση, διότι ο βασικός στόχος είναι να μελετηθούν και κατανοηθούν σε βάθος τα βιώματα των χορευτών και δασκάλων χορού στα αναφερόμενα πιο πάνω ζητήματα. Το δείγμα της έρευνας περιλαμβάνει τέσσερις επαγγελματίες του χορού, οι οποίοι μοιράστηκαν τις διαφορετικές τους εμπειρίες και προσεγγίσεις σχετικά με τον κινητικό αυτοσχεδιασμό. Στην όλη διαδικασία της έρευνας, η ερευνήτρια έχει φροντίσει και δεσμευτεί να τηρήσει πλήρη εμπιστευτικότητα για όλες τις πληροφορίες που αποκτήθηκαν από τα ερευνητικά υποκείμενα. Τα αποτελέσματα της έρευνας αναδεικνύουν τον κινητικό αυτοσχεδιασμό ως μια πολυδιάστατη πρακτική, η οποία προάγει την ελευθερία έκφρασης, την αυθεντικότητα, τη δημιουργικότητα και την ενσυναίσθηση. Συμβάλλει σημαντικά στην ψυχική ευεξία, ενισχύει τις κοινωνικές σχέσεις και υποστηρίζει την ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης. Φαίνεται ότι, παρά τις προκλήσεις, όπως θέματα ασφαλείας ή ενδεχόμενους περιορισμούς, ο κινητικός αυτοσχεδιασμός λειτουργεί ως όχημα προσωπικής ανάπτυξης και αυτογνωσίας. Επιπλέον, από τα δεδομένα προκύπτει ότι αυτή η πρακτική ενδυναμώνει την ενσώματη μάθηση και βελτιώνει την εκπαιδευτική διαδικασία, ενισχύοντας τη συγκέντρωση, την ομαδικότητα, τη διαφορετικότητα και τη δημιουργικότητα των συμμετεχόντων. Τα ερευνητικά δεδομένα που προέκυψαν από την ποιοτική αυτή έρευνα προσφέρουν τη δυνατότητα για ένα καινοτόμο πλαίσιο για την ενσωμάτωση του κινητικού αυτοσχεδιασμού τόσο στην εκπαίδευση των χορευτών όσο και σε ευρύτερα εκπαιδευτικά προγράμματα.
Φυσική περιγραφή 398 σ. : εικ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Benefits of movement improvisation
Creativity
Emotional regulation
Empathy
Free movement expression
Improvisation
Movement improvisation in education
Qualitative research
Socialization
Αυτοσχεδιασμός
Δημιουργικότητα
Ελεύθερη κινητική έκφραση
Ενσυναίσθηση
Κινητικός αυτοσχεδιασμός στην εκπαίδευση
Κοινωνικοποίηση
Οφέλη κινητικού αυτοσχεδιασμού
Ποιοτική έρευνα
Ρύθμιση και αυτορρύθμιση συναισθημάτων
Ημερομηνία έκδοσης 2024.
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 24

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 3