Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Συμβολή της άτυπης και της προαιρετικής περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, στην αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προβλημάτων στο πλαίσιο της βιώσιμης ανάπτυξης  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000377479
Τίτλος Συμβολή της άτυπης και της προαιρετικής περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, στην αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών προβλημάτων στο πλαίσιο της βιώσιμης ανάπτυξης
Συγγραφέας Αντωνίου, Θεόδωρος
Σύμβουλος διατριβής Π. Μιχαηλίδης
Μέλος κριτικής επιτροπής Β. Μακράκης
Μέλος κριτικής επιτροπής Μ. Καλατζιδάκη
Περίληψη Τα περιβαλλοντικά προβλήματα συνιστούν μια πραγματικότητα της εποχής μας. Οι μέθοδοι διαχείρισης που εφαρμόζονται για την επίλυση τους, αν και είναι πολλές, παρουσιάζουν σημαντικά μειονεκτήματα και δεν έχουν κατορθώσει να αποδώσουν τα επιθυμητά αποτελέσματα μέχρι σήμερα. Οι απόψεις/αντιλήψεις των ανθρώπων για αυτά διαφέρουν από κοινωνία σε κοινωνία και από εποχή σε εποχή. Η παιδεία αλλά και η κουλτούρα μίας κοινωνίας επηρεάζει και τη σχέση των μελών της με τα αυτά. Το πώς αντιλαμβανόμαστε τα προβλήματα αντανακλά ουσιαστικά τις ανθρώπινες αξίες που φέρουμε, καθώς και τις επιλογές που κάνουμε στον τρόπο ζωής μας και στη σχέση μας με το φυσικό περιβάλλον. Τις τελευταίες δεκαετίες η περιβαλλοντική εκπαίδευση αποτελεί μία από τις σημαντικότερες καινοτομίες στα διεθνή και στα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα. Προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης υλοποιούνται και στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, σε όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης και σε όλες τις μορφές της, τυπική, μη τυπική και άτυπη. /στόσο, συζητείται διεθνώς αλλά και στη χώρα μας η συμβολή των προγραμμάτων στην επίλυση και τη διαχείριση των περιβαλλοντικών προβλημάτων στο πλαίσιο της αειφόρου ανάπτυξης. Σε συνάρτηση με όλα τα παραπάνω, η παρούσα έρευνα αποσκοπεί στη διερεύνηση των απόψεων/αντιλήψεων των μαθητών του λυκείου, των εκπαιδευτικών και των γονέων, για την αξιολόγηση των περιβαλλοντικών προβλημάτων, την στάση και συμπεριφορά για αυτά, συναρτήσει της συμμετοχής τους σε προγράμματα και διαδικασίες μη τυπικής και άτυπης περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Από τα ευρήματα και της παρούσας έρευνας, προκύπτει ότι η παρεχόμενη μη τυπική και άτυπη περιβαλλοντική εκπαίδευση, δεν υποστηρίζουν αποτελεσματικά την ανάγκη επίλυσης των περιβαλλοντικών προβλημάτων στο πλαίσιο της αειφόρου ανάπτυξης. Φαίνεται να συμβάλλουν στην βελτίωση περισσότερο των στάσεων των υποκειμένων της έρευνας και λιγότερο στην ανάπτυξη φιλλοπεριβαλλοντικών συμπεριφορών. Βέβαια η υπεύθυνη περιβαλλοντική συμπεριφορά είναι ένα σύνθετο «κατασκεύασμα» και η ερμηνεία της παραμένει πάντα δύσκολη υπόθεση. Ενώ η επίδραση της μη τυπικής και εκπαίδευσης άτυπης, είναι δυνατόν ήδη να έχει κάνει την επιρροή της στα άτομα του δείγματος που δήλωσαν μη συμμετοχή σε προγράμματα και διαδικασίες τους. Τα παραπάνω αποτελέσματα αποτελούν μια πρόκληση για τον επανασχεδιασμό και υλοποίηση περισσότερο αποτελεσματικών προγραμμάτων και διαδικασιών τυπικής, μη τυπικής και άτυπης περιβαλλοντικής εκπαίδευσης σύμφωνα με τις ανάγκες, τα ενδιαφέροντα των συμμετεχόντων και τα αιχμής περιβαλλοντικά προβλήματα. Απαιτείται να διαμορφώνονται μοντέλα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που να επικεντρώνονται στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και υπεύθυνης στάσης και συμπεριφοράς απέναντι στην κοινωνική, οικονομική και οικολογική πραγματικότητα, που διαμορφώνονται κάθε φορά, στο πλαίσιο της αειφόρου ανάπτυξης.
Φυσική περιγραφή 470 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Ημερομηνία έκδοσης 2012
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Διδακτορικές διατριβές
  Τύπος Εργασίας--Διδακτορικές διατριβές
Εμφανίσεις 139

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 18