|
Κωδικός Πόρου |
000429249 |
Τίτλος |
Η αξιοποίηση της Μεθόδου Van Hiele στη διδασκαλία της αγγλικής ως ξένης γλώσσας με τη βοήθεια των ΤΠΕ |
Άλλος τίτλος |
The utilization of Van Hiele's levels on the instruction of English as a foreign language with the aid of ICT |
Συγγραφέας
|
Τζαγκουρνή, Ευαγγελία
|
Σύμβουλος διατριβής
|
Χλαπάνα Ελισσάβετ
Ζαράνης Νικόλας
|
Περίληψη |
Ο σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει την επίδραση που έχει μια διδακτική προσέγγιση που αξιοποιεί τις Τεχνολογίες Πληροφοριών και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) και βασίζεται στα επίπεδα γεωμετρικής σκέψης του Van Hiele στην εκμάθηση των γραμμάτων της Αγγλικής αλφάβητου από μαθητές της 2ης τάξης. Το δείγμα που πήρε μέρος για τη διερεύνηση του παραπάνω σκοπού αποτελείται από Έλληνες μαθητές, συγκεκριμένα κάτοικους του νομού Ηρακλείου Κρήτης, που φοιτούν στη δεύτερη τάξη του δημοτικού σχολείου. Το δείγμα χωρίστηκε σε δύο ομάδες, οι οποίες αποτέλεσαν την ομάδα ελέγχου και την πειραματική. Η πρώτη διδάχτηκε με βάση το αναλυτικό πρόγραμμα όπως αυτό παρέχεται από το Υπουργείο Παιδείας αναφορικά με το μάθημα των Αγγλικών για τη δεύτερη τάξη του δημοτικού. Η πειραματική ομάδα διδάχτηκε μέσω μίας παρέμβασης βασισμένης στις αρχές της μεικτής μάθησης και κυρίως βασιζόμενη στη διδασκαλία μέσω ΤΠΕ. Οι μαθητές και των δύο ομάδων αξιολογήθηκαν αρχικά με τη δοκιμασία μη λεκτικής νοημοσύνης Raven’s Progressive Matrice (RPM) (Raven, 1956; Τσακρής, 1970) και στη συνέχεια με μία προσαρμοσμένη δοκιμασία που βασίστηκε πάνω στο The Test of Early Reading Ability-Fourth Edition (TERA-4) (Reid et al., 2018) και σε υπάρχουσες δραστηριότητες του Cambridge English Language Assessment (Weir, Vidaković, & Galaczi, 2013). Η δεύτερη προσαρμοσμένη δοκιμασία πραγματοποιήθηκε και πριν και μετά την παρέμβαση, ώστε να διερευνηθεί η επίδραση της παρέμβασης. Η παρέμβαση βασίστηκε και σχεδιάστηκε στις διδαχές των επιπέδων του Van Hiele. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν μία στατιστικά σημαντική επίδραση της παρέμβασης, βασισμένης στα επίπεδα γεωμετρικής σκέψης του Van Hiele σε συνδυασμό με την αξιοποίηση των ΤΠΕ, στην εκμάθηση γραμμάτων της αγγλικής αλφαβήτου από τους μαθητές. Η επίδραση αυτή φαίνεται να είναι διαφορετική για κάθε επιμέρους δεξιότητα, στο σύνολο τους πέντε, που απαρτίζουν το κάθε επίπεδο. Τα αποτελέσματα της έρευνας θα βοηθήσουν στην ευρύτερη κατανόηση της διδασκαλίας της Αγγλικής ως δεύτερη γλώσσα με την αξιοποίηση των ΤΠΕ, πάντα με σκοπό την επαύξηση της αποτελεσματικότητας της.
|
Φυσική περιγραφή |
142 σ. : εικ. ; 30 εκ. |
Γλώσσα |
Ελληνικά |
Θέμα |
ELT |
|
Elementary education |
|
English alphabet teaching |
|
ICTS |
|
Van Hiele's levels of geometric thought |
|
Διδασκαλία της αγγλικής ως ξένη γλώσσα |
|
Εκμάθηση γραμμάτων στην αγγλική γλώσσα |
|
Επίπεδα γεωμετρικής σκέψης Van Hiele |
|
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση |
|
Τεχνολογία πληροφοριών και επικοινωνιών (ΤΠΕ) |
|
Φορητές ηλεκτρονικές συσκευές |
Ημερομηνία έκδοσης |
2019 |
Συλλογή
|
Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
|
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
Εμφανίσεις |
730 |