Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Το θεατρικό παιχνίδι στο νηπιαγωγείο : απόψεις των νηπιαγωγών και αξιοποίησή του στην καθημερινή διδακτική τους πρακτική  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000317746
Τίτλος Το θεατρικό παιχνίδι στο νηπιαγωγείο : απόψεις των νηπιαγωγών και αξιοποίησή του στην καθημερινή διδακτική τους πρακτική
Συγγραφέας Καζιάλες, Δημήτριος
Περίληψη Το παιχνίδι, αποτέλεσε τη βάση πάνω στην οποία θεμελιώθηκε ολόκληρος ο προβληματισμός και η μεθοδολογία της προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης, από την αρχαιότητα έως τις μέρες μας. Με το παιχνίδι τους, τα παιδιά δεν αποκτούν απλά γνώσεις, αλλά ανακαλύπτουν την ίδια τη γνώση μέσα από τις βιωμένες εμπειρίες τους.
Το θεατρικό παιχνίδι (Θ.Π) είναι ένα ατέλειωτο παιχνίδι εξερεύνησης και ανακάλυψης της εσωτερικής και εξωτερικής πραγματικότητας του παιδιού. Ένα παιχνίδι που ενσωματώνει κώδικες και τεχνικές του θεάτρου, λειτουργώντας στο πλαίσιο μιας φαντασιακής δημιουργικής σύμβασης. Μιας σύμβασης που δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να εκφραστούν χωρίς κανέναν εσωτερικό ή εξωτερικό καταναγκασμό και λογοκριτή. Το Θ.Π αποτελεί μία από τις μορφές της δραματικής έκφρασης στην εκπαίδευση και ένα από τα αντικείμενα ενασχόλησης της θεατρικής παιδείας, όπως αυτή έχει ενταχθεί από το 1990 στην Ελληνική Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Με την παρούσα εργασία επιχειρείται η διερεύνηση των απόψεων των Νηπιαγωγών για το Θ.Π και των ιδιαιτεροτήτων αξιοποίησής του, στην καθημερινή διδακτική τους πρακτική.
Έπειτα από τη μελέτη της σχετικής βιβλιογραφίας και τον εντοπισμό των σχετιζόμενων με το θέμα ερευνών αναδύθηκε, ως κοινή συνισταμένη, η ευεργετική επίδραση του Θ.Π στα παιδιά. Στην πλειονότητά τους οι ερευνητές διατυπώνουν την άποψη, ότι το Θ.Π είναι ίσως, μία από τις πλέον ενδεδειγμένες και αποτελεσματικές μορφές θεατρικής έκφρασης για τις μικρότερες ηλικιακά ομάδες.
Όπως προέκυψε από τα αποτελέσματα της έρευνας, οι Νηπιαγωγοί φαίνεται να διάκεινται θετικά προς το Θ.Π, εκτιμώντας ότι αυτό είναι ιδιαιτέρως αξιοποιήσιμο στο Νηπιαγωγείο και ότι τους δίνει τη δυνατότητα να προσεγγίσουν τους διδακτικούς στόχους του αναλυτικού προγράμματός του. Οι νηπιαγωγοί τολμούν να εφαρμόσουν το Θ.Π στην τάξη τους, παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Προβλήματα που συνδέονται κατά βάση με την ελλιπή κατάρτιση / επιμόρφωσή τους και την ανεπαρκή υλικοτεχνική υποδομή των Ελληνικών Νηπιαγωγείων. Στο πλαίσιο αυτό πρότειναν Στο πλαίσιο αυτό πρότειναν λύσεις για την βελτίωση της παρούσας κατάστασης.
Φυσική περιγραφή 290 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Ημερομηνία έκδοσης 2007
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 1098

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 758