Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Διερεύνηση της ικανότητας εφαρμογής κριτιρίων εκτίμηση και ελέγχου των αλγορίθμων των αριθμητικών πράξεων σε μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δεθτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθώς και σε φοιτητές  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000385057
Τίτλος Διερεύνηση της ικανότητας εφαρμογής κριτιρίων εκτίμηση και ελέγχου των αλγορίθμων των αριθμητικών πράξεων σε μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δεθτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθώς και σε φοιτητές
Συγγραφέας Χαλεπάκη, Γεωργία
Σύμβουλος διατριβής μ. Κούρκουλος
Μέλος κριτικής επιτροπής Κ. Τζανάκης
Μέλος κριτικής επιτροπής Χ. Λεμονίδης
Περίληψη Η παρούσα έρευνα επικεντρώνεται στη διερεύνηση της ικανότητας εφαρμογής κριτηρίων εκτίμησης και ελέγχου των αλγορίθμων των αριθμητικών πράξεων. Σκοπός της είναι: α) να μελετήσει την εξέλιξη της ικανότητας εφαρμογής κριτηρίων εκτίμησης και ελέγχου των αλγορίθμων των αριθμητικών πράξεων, β) να εξετάσει τη σχέση της ικανότητας εφαρμογής κριτηρίων εκτίμησης και ελέγχου των αλγορίθμων των αριθμητικών πράξεων με ικανότητες που αφορούν σε άλλες περιοχές των Mαθηματικών καθώς και με την ικανότητα εφαρμογής κριτηρίων άλλων ειδών εκτίμησης και γ) να προσδιορίσει τα χαρακτηριστικά των ατόμων που έχουν την ικανότητα εφαρμογής κριτηρίων εκτίμησης και ελέγχου των αλγορίθμων των αριθμητικών πράξεων καθώς και τους παράγοντες που συνεισφέρουν σημαντικά στην ικανότητα αυτή. Η μεθοδολογία της έρευνας συνίσταται: α) στην επίδοση τεστ και β) στην πραγματοποίηση συνέντευξης. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 304 μαθητές Ε΄ τάξης, 329 μαθητές Στ΄ τάξης, 252 μαθητές Α΄ Λυκείου, 261 μαθητές Β΄ Λυκείου σχολείων του Ηρακλείου καθώς και 244 φοιτητές του Π.Τ.Δ.Ε.Πανεπιστημίου Κρήτης. Το τεστ δόθηκε σε όλα τα υποκείμενα της έρευνας σε δύο εκδοχές: μία για τους μαθητές Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού και μία για τους μαθητές Α΄ και Β΄ Λυκείου και τους φοιτητές. Η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε σε φοιτητές οι οποίοι είχαν συμπληρώσει το τεστ. Συγκεκριμένα, με βάση την επίδοσή τους στους προσεγγιστικούς υπολογισμούς, επιλέχθηκαν 37 φοιτητές με πολύ καλή ή καλή επίδοση, 34 φοιτητές με μέτρια επίδοση και 35 φοιτητές με χαμηλή επίδοση. Με βάση την ανάλυση των αποτελεσμάτων που αφορούν στο τεστ διαφαίνεται η αργή εξέλιξη της ικανότητας εφαρμογής κριτηρίων εκτίμησης και ελέγχου των αλγορίθμων των αριθμητικών πράξεων. Μέχρι την Α΄ Λυκείου δεν παρατηρείται ουσιαστικά καμία διαφοροποίηση,ενώ σημαντικά καλύτερη επίδοση παρουσιάζουν οι μαθητές τηςΒ΄ Λυκείου σε σχέση με τους μαθητές τηςΑ΄ Λυκείου, αλλά και οιφοιτητέςσε σχέση με τους μαθητές τηςΒ΄ Λυκείου. Επίσης, σε όλες τις ηλικιακές ομάδες είναι εμφανής η χαμηλή επίδοση στους προσεγγιστικούς υπολογισμούς. Τα αποτελέσματα της έρευνας παρέχουν ενδείξεις ότι υπάρχει μεγάλη συσχέτιση μεταξύ της ικανότητας εφαρμογής κριτηρίων εκτίμησης και ελέγχου και της ικανότητας εκτέλεσης νοερών υπολογισμών με ακρίβεια, καθώς και της ικανότητας επίλυσης προβλημάτων αναλόγων ποσών. Επίσης, υπάρχει συσχέτιση με την ικανότητα γραπτής εκτέλεσης πράξεων και την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων προσθετικών δομών. Σε ό,τι αφορά τη σχέση μεταξύ της ικανότητας εφαρμογής κριτηρίων εκτίμησης και ελέγχου των αλγορίθμων των αριθμητικών πράξεων με την ικανότητα εφαρμογήςκριτηρίων άλλων ειδών εκτίμησης, φαίνεται ότι υπάρχει συσχέτιση με την ικανότητα εκτίμησης μέσου όρου αριθμητικών δεδομένων, την εκτίμηση όγκου και την εκτίμηση πλήθους αντικειμένων. Σύμφωνα με την ανάλυση των αποτελεσμάτων που αφορούν στη συνέντευξη αλλά και στο τεστ προσδιορίστηκαν ορισμένα χαρακτηριστικά των ατόμων που έχουν την ικανότητα εφαρμογής κριτηρίων εκτίμησης και ελέγχου των αλγορίθμων των αριθμητικών πράξεων και συγκεκριμένα: α) καλό μαθηματικό υπόβαθρο και κυρίως καλή επίδοση σε ακριβείς νοερούς υπολογισμούς και σε προβλήματα αναλόγων ποσών, β) προτίμηση στο μάθημα των Μαθηματικών, γ) θετική αυτοαντίληψη για την ικανότητα εφαρμογής κριτηρίων εκτίμησης 40 και ελέγχου των αλγορίθμων των αριθμητικών πράξεων, δ) θετική αυτοαντίληψη για την ικανότητά τους να εκτελούν ακριβείς νοερούς υπολογισμούς από τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, ε) θετική αυτοαντίληψη για την ικανότητα μνήμης και ιδιαιτέρα μνήμης αριθμητικών δεδομένων, στ) υψηλό μορφωτικό επίπεδο των γονέων και ιδιαίτερα του πατέρα, ζ) ακαδημαϊκέςφιλοδοξίες και η) φύλο (τα αγόρια έχουν καλύτερη επίδοση στους προσεγγιστικούς υπολογισμούς). Τα χαρακτηριστικά αυτά, σύμφωνα με την ανάλυση πολλαπλής γραμμικής παλινδρόμησης, αποτελούν παράγοντες οι οποίοι μπορούν να συνεισφέρουν σε μεγάλο ποσοστό στην ικανότητα εκτέλεσης προσεγγιστικών υπολογισμών.
Φυσική περιγραφή 578 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Ημερομηνία έκδοσης 2013
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Διδακτορικές διατριβές
  Τύπος Εργασίας--Διδακτορικές διατριβές
Εμφανίσεις 104

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 2