Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Ενδοσχολική επιμόρφωση - καθοδήγηση και ηγεσία : οι απόψεις των εκπαιδευτικών της Β/θμιας εκπαίδευσης της Περιφέρειας Κρήτης  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000437718
Τίτλος Ενδοσχολική επιμόρφωση - καθοδήγηση και ηγεσία : οι απόψεις των εκπαιδευτικών της Β/θμιας εκπαίδευσης της Περιφέρειας Κρήτης
Άλλος τίτλος In-school training - mentoring and leadership : the opinions of teachers of secondary education in the region of Crete
Συγγραφέας Κοτζάκη, Ειρήνη
Σύμβουλος διατριβής Αργυροπούλου Ελευθερία
Μέλος κριτικής επιτροπής Ελευθεράκης Θεόδωρος
Οικονομίδης Βασίλης
Περίληψη Πολύς λόγος γίνεται τις τελευταίες δεκαετίες στην Ελλάδα για την ενδοσχολική επιμόρφωση όπως αυτή εφαρμόζεται στα ελληνικά σχολεία αλλά και για την καθοδήγηση, το mentoring όπως τείνει να καθιερωθεί ο όρος. Σκοπός της ανά χείρας ερευνητικής μελέτης είναι να ερευνήσει τις απόψεις των εκπαιδευτικών της Β/θμιας εκπαίδευσης της Περιφέρειας Κρήτης σχετικά με τις πρακτικές ενδοσχολικής επιμόρφωσης και καθοδήγησης και τις πρακτικές της ομότιμης μάθησης (peer learning) και της αλληλεπίδρασης με σκοπό την συντήρηση και διαδοχή της σχολικής ηγεσίας. Η έρευνα διεξήχθη το σχολικό έτος 2018-2019 με κατ΄ ιδίαν επίσκεψη σε σχολεία και στους 4 Νομούς της Περιφέρειας Κρήτης και πήραν μέρος σε αυτήν 50 εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων, από Γυμνάσια και Λύκεια της Κρήτης οι οποίοι δέχθηκαν να απαντήσουν στις ερωτήσεις του πρωτοκόλλου συνέντευξης. Το πρωτόκολλο αυτό περιείχε τρείς χωριστούς θεματικούς άξονες, τρείς ενότητες. Ο πρώτος αναφερόταν στον διευθυντή της σχολικής μονάδας και τον ρόλο του, ο δεύτερος στην μέθοδο του peer learning και ο τρίτος στον μέντορα στην εκπαίδευση. Στη συνέχεια οι απαντήσεις αναλύθηκαν ανά θεματικό άξονα σύμφωνα με την τεχνική της θεματικής ανάλυσης όπως περιγράφεται από τον Τσιώλη (2017) και καταγράφηκαν τα αποτελέσματα της έρευνας. Τα αποτελέσματα, αφού καταγράφηκαν συσχετίστηκαν με το θεωρητικό πλαίσιο το οποίο προηγήθηκε του ερευνητικού μέρους της ανά χείρας μελέτης και που εξέτασε σε χωριστά κεφάλαια το ρόλο του διευθυντή της σχολικής μονάδας, την επιμόρφωση σαν κομμάτι της επαγγελματικής ζωής των εκπαιδευτικών, την ομότιμη μάθηση (peer learning) και την καθοδήγηση (mentoring). Η καταγραφή των αποτελεσμάτων έδειξε ότι υπάρχει ανάγκη στα ελληνικά σχολεία για συστηματική επιμόρφωση και καθοδήγηση. Είναι μια διαδικασία, η οποία γίνεται άτυπα από τους διευθυντές και τους εκπαιδευτικούς στις σχολικές μονάδες και που μια πιο επίσημη μορφή θα την επικυρώσει προσφέροντας περισσότερα οφέλη στους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι είναι δεκτικοί και ανοιχτοί σε συνεργασίες με ομότιμους ή ανώτερους συναδέλφους, αρκεί η συνεργασία αυτή να γίνει σε πλαίσια αλληλοσεβασμού, εμπιστοσύνης και κατανόησης και να μην έχει αξιολογικό ή τιμωρητικό χαρακτήρα.
Φυσική περιγραφή 118 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Inrta-school training
Mentoring
Peer learning
Ενδοσχολική επιμόρφωση
Καθοδήγηση
Ομότιμη μάθηση
Ημερομηνία έκδοσης 2020
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 50

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 17