|
Κωδικός Πόρου |
ucr.educational.phd//1995DIS0137 |
Τίτλος |
Το χιούμορ στην ελληνική παιδική λογοτεχνία. (Πεζογραφία 1970-1990) |
Άλλος τίτλος |
Humour in Greek children's literature. (Prose 1970-1990) |
Συγγραφέας
|
Τζαφεροπούλου, Μαρία-Μάγδα Α
|
Μέλος κριτικής επιτροπής
|
Κουκουλομμάτης, Δημήτριος
Τρούλης, Γεώργιος
Κανάκης, Ιωάννης
Βάμβουκας, Μιχαήλ
Παπαδογιαννάκης, Νικόλαος
Γκενάκου, Ζωή
|
Περίληψη |
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΕΞΕΤΑΣΘΗΚΕ Η ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΟΥ ΧΙΟΥΜΟΡ ΣΤΗΝ Α/ΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΠΕΖΑ ΧΙΟΥΜΟΡΙΣΤΙΚΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ. Η ΑΝΑΔΙΦΗΣΗ ΤΗΣ ΦΥΣΗΣ, ΤΟΥ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥ, ΤΩΝ ΕΙΔΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΤΟΥ ΧΙΟΥΜΟΡ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΧΕΣΗΣ ΤΟΥ ΜΕ ΤΟ ΠΑΙΔΙ (ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΚΗ, ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ, ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΣΤΑΣΗ) ΚΑΤΕΔΕΙΞΑΝ. (I) ΤΗ ΣΤΕΝΗ ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΧΙΟΥΜΟΡ ΜΕ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ (ΑΠΟΚΛΙΝΟΥΣΑ ΝΟΗΣΗ) ΚΑΙ (II) ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΔΕΚΤΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ. ΣΧΕΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΤΗΣ "ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΟΥ" ΚΑΙ ΤΟΥ "ΑΝΘΟΛΟΓΙΟΥ" ΑΠΕΔΕΙΞΕ ΟΤΙ Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΧΙΟΥΜΟΡ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΘΕΙ ΕΠΙΣΗΜΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΑ ΣΕ ΔΙΕΘΝΕΣ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ. Ο ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ Η ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΕΝΟ ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΕΝΘΑΡΡΥΝΣΗ ΤΗΣ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΠΟΙΟΤΙΚΑ ΠΕΖΑ ΧΙΟΥΜΟΡΙΣΤΙΚΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ, ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΕ "ΠΟΛΥΕΠΙΠΕΔΗ" ΑΝΑΓΝΩΣΗ. ΣΧΕΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΜΕ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΑ 9, 12, 15 ΚΑΙ 19 ΕΤΩΝ ΚΑΤΕΔΕΙΞΕ ΟΤΙ ΑΥΤΗ Η ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΕΥΣΤΑΘΕΙ. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΔΙΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΧΙΟΥΜΟΡ ΔΙΑΤΥΠΩΝΟΝΤΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ. Η ΔΙΑΤΡΙΒΗ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΜΕ ΔΥΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ. ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΚΑΤΑΛΟΓΟ ΤΙΤΛΩΝ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΠΕΖΩΝ ΧΙΟΥΜΟΡΙΣΤΙΚΩΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΥΣ ΤΗΣ ΕΙΚΟΣΑΕΤΙΑΣ 1970-1990 ΚΑΙ ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΤΡΕΧΟΥΣΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΧΙΟΥΜΟΡ ΣΤΗΝ Α/ΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΟΠΩΣ ΑΥΤΗ ΑΠΟΤΥΠΩΝΕΤΑΙ ΣΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΗΣ "ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΟΥ" ΚΑΙ ΤΟΥ "ΑΝΘΟΛΟΓΙΟΥ".
|
Γλώσσα |
Ελληνικά |
Θέμα |
Creativity |
|
Children's literature |
|
Critical reading |
|
Critical thinking |
|
Divergent thinging |
|
Homour in a reading program |
|
Humour |
|
Humour as a didactic aim |
|
Teaching on the mother tongue |
|
Αποκλίνουσα νόηση |
|
Δημιουργικότητα |
|
Διδακτική του χιούμορ |
|
Διδασκαλία μητρικής γλώσσας |
|
Κριτική ανάγνωση |
|
Κριτική σκέψη |
|
Παιδική λογοτεχνία |
|
Χιούμορ |
Ημερομηνία έκδοσης |
1995 |
Συλλογή
|
Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Διδακτορικές διατριβές
|
|
Τύπος Εργασίας--Διδακτορικές διατριβές
|
Σημειώσεις |
Περιέχει 236 βιβλιογραφικές αναφορές.
Δεν υπάρχει παράρτημα.
Δεν υπάρχει ευρετήριο. |
Εμφανίσεις |
531 |