Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Η χρήση του πολυτροπικού κειμένου (γελοιογραφίας) ως μέσο ενίσχυσης της ενσυναίσθησης και της κοινωνικής νόησης σε μια διδακτική παρέμβαση σε μαθητές Β' γυμνασίου / Βλάχα Παρασκευή.  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000440722
Τίτλος Η χρήση του πολυτροπικού κειμένου (γελοιογραφίας) ως μέσο ενίσχυσης της ενσυναίσθησης και της κοινωνικής νόησης σε μια διδακτική παρέμβαση σε μαθητές Β' γυμνασίου / Βλάχα Παρασκευή.
Άλλος τίτλος The use of the multimodal text (cartoon) as a means of cultivating empathy and social intelligente in a didactic intervention for high school students
Συγγραφέας Βλάχα, Παρασκευή
Σύμβουλος διατριβής Τσούρτου Βασιλική
Μέλος κριτικής επιτροπής Ιατρίδης Τηλέμαχος
Κατσαρού Ελένη
Περίληψη Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της εκδήλωσης της ενσυναίσθησης και της κοινωνικής νόησης μέσω της χρήσης ενός πολυτροπικού κειμένου (γελοιογραφίας). Στην έρευνα συμμετείχαν 25 μαθητές και μαθήτριες της Β΄ τάξης του Γυμνασίου Ατσιπόπουλου στον νομό Ρεθύμνου στην Κρήτη. Για τους σκοπούς της έρευνας, ως καταλληλότερη επελέγη η ποιοτική μέθοδος, στο πλαίσιο μίας διδακτικής παρέμβασης στο μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας. Η διδακτική παρέμβαση συντελέστηκε με την εφαρμογή πολυτροπικών κειμένων. Ως εργαλεία για τη συλλογή δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν οι ερωτήσεις των διδακτικών δραστηριοτήτων της παρέμβασης και τα δεδομένα παρήχθησαν από γραπτά κείμενα των παιδιών. Η επεξεργασία των δεδομένων έγινε με τη μέθοδο της θεματικής ανάλυσης. Τα ερωτήματα της έρευνας αφορούν, αρχικά, στο πώς οι μαθητές αναγνωρίζουν και αναλύουν τις πληροφορίες που παίρνουν από την γελοιογραφία προκειμένου να αποδίδουν το νόημά της και στο πώς οι μαθητές μπορούν να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα που εκφράζουν οι χαρακτήρες της γελοιογραφίας και πώς αποδίδεται το κάθε συναίσθημα. Παράλληλα, ερωτήματα της έρευνας αφορούν στο αν η δεξιότητα της ενσυναίσθησης και η έκφραση συναισθημάτων βοηθάει τους μαθητές να αντιληφθούν την κοινωνική πραγματικότητα. Επιπλέον, στην παρούσα έρευνα μας απασχόλησε ο ρόλος του φύλου στην αναγνώριση των συναισθημάτων των ηρώων της γελοιογραφίας, στην ενσυναισθητική έκφραση παρόμοιων συναισθημάτων σε ανάλογες εμπειρίες των ίδιων των μαθητών και στην απόδοση του κοινωνικού νοήματος. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως το πολυτροπικό κείμενο μπορεί να ενισχύσει την εκδήλωση ενσυναισθητικής συμπεριφοράς στους μαθητές. Οι μαθητές βίωσαν με πολύ θετικό τρόπο την παρέμβαση. Η νέα γνώση που απέκτησαν οι μαθητές αφορά στην κατανόηση της λειτουργίας του πολυτροπικού κειμένου, στην προσωπική τους συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη, στην κατανόηση της σύγχρονης κοινωνικής πραγματικότητας, καθώς και στους τρόπους βελτίωσης της κοινωνικής τους συμπεριφοράς. Τέλος, διδακτικές δραστηριότητες καλλιέργησαν στο σύνολό τους την ενσυναισθητική ικανότητα των μαθητών.
Φυσική περιγραφή 123 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Adolescence
Didactic practices
Educational program
Empathic education
Empathy
Intervention research
Multimodal text
Social intelligence
Έρευνα-παρέμβαση
Διδακτικές πρακτικές
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
Ενσυναίσθηση
Ενσυναισθητική εκπαίδευση
Εφηβεία
Κοινωνική νόηση
Πολυτροπικό κείμενο
Ημερομηνία έκδοσης 2020-07-16
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Φιλοσοφική Σχολή--Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 23

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 3