|
Κωδικός Πόρου |
000454314 |
Τίτλος |
Η βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου μέσα από την εσωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας |
Άλλος τίτλος |
The improvement of the educational work through the internal evaluation of the schools |
Συγγραφέας
|
Τζανάκης, Παναγιώτης
|
Σύμβουλος διατριβής
|
Μανωλίτσης Γιώργος
|
Μέλος κριτικής επιτροπής
|
Ελευθεράκης Θεόδωρος
Γρηγοράκης Ιωάννης
|
Περίληψη |
Η αξιολόγηση αποτελεί μία διαδικασία μέσω της οποίας διασφαλίζεται η ποιότητα του έργου που παράγει ένα πρόσωπο ή ένας ολόκληρος οργανισμός. Η παρούσα εργασία εστιάζει στη βελτίωση που μπορεί να επιτευχθεί στο έργο που παράγεται απ’ τη σχολική μονάδα μέσω μιας συγκεκριμένης κατηγορίας αξιολόγησης που είναι η αυτοαξιολόγηση. Αυτή η κατηγορία αποτελεί μία συμμετοχική διαδικασία όπου αποτυπώνει και αναδεικνύει τα χαρακτηριστικά της λειτουργίας μιας σχολικής μονάδας, σημειώνει τα θετικά και τα αρνητικά και θέτει τη στοχοθεσίας της. Σκοπός μας είναι να αναδείξουμε την ανάγκη μετατροπής της σχολικής μονάδας μέσω της αυτοαξιολόγησης σε δυναμικό φορέα εκπαιδευτικής πολιτικής, που θα είναι έτοιμος να σχεδιάσει, να προγραμματίσει, να αποφασίσει και να αξιολογήσει το παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο. Η εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος επιχειρείται μία οριοθέτηση της ευρύτερης έννοιας της αξιολόγησης και γίνονται κάποιες εννοιολογικές αποσαφηνίσεις σε αυτές τις μορφές αξιολόγησης που αφορούν τον εκπαιδευτικό και τη σχολική μονάδα. Ταυτόχρονα μέσω της βιβλιογραφικής ανασκόπησης εξετάζουμε την ιστορική πορεία της αξιολόγησης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και εστιάζουμε στον πυρήνα της εργασίας μας που είναι η εσωτερική αξιολόγηση. Το δεύτερο μέρος είναι το ερευνητικό όπου μέσω της ποσοτικής μεθόδου και με τη βοήθεια ερωτηματολογίου επιχειρούμε να αντλήσουμε τις στάσεις και τις αντιλήψεις εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης τόσο για την αξιολόγηση ως μέθοδο βελτίωσης αλλά και για τη διαδικασία εσωτερικής αξιολόγησης που λαμβάνει χώρα από το σχολικό έτος 2021-2022 στις σχολικές μονάδες της ελληνικής επικράτειας. Τα αποτελέσματα της έρευνας αναλύονται μέσω της περιγραφικής αλλά και της επαγωγικής στατιστικής ανάλυσης. Τα συμπεράσματα που προκύπτουν είναι ποικίλα και παρουσιάζουν έντονο ενδιαφέρον ως προς τον τρόπο με τον οποίο οι εκπαιδευτικοί προσλαμβάνουν αυτή τη μέθοδο ως διαδικασία βελτίωσης των ίδιων και του έργου που παράγουν.
|
Φυσική περιγραφή |
95 σ. : πιν. ; 30 εκ. |
Γλώσσα |
Ελληνικά |
Θέμα |
Education quality |
|
Self-evaluation |
|
Teacher evaluation |
|
Utilization of results |
|
Αξιολόγηση εκπαιδευτικού |
|
Αξιοποίηση αποτελεσμάτων |
|
Αυτοαξιολόγηση |
|
Ποιότητα εκπαίδευσης |
Ημερομηνία έκδοσης |
2023-01-19 |
Συλλογή
|
Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
|
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
Εμφανίσεις |
572 |